• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

IMG_4089.jpeg

Godmorgon.Ännu en underbar dag. Dag IV i vår utmaning. Efter ett fyspass så får vi båda en rejäl avsköljning. Ha,re bra //:pompus:
(Var inte rädd för lite motstånd.Kom ihåg att det är i motvind som draken stiger, inte i medvind.//Nalle puh)

Ja! Jag är lite inne på att hitta den perfekta klockan och bli OWG på riktigt :eek:
Jag kände likadant förra året och köpte en "owg-klocka" lite efteråt - faktiskt precis den GS sbgn003 jag kör med i år.

Blev dock inte owg på riktigt eftersom den inte slukade hela klockbudgeten. Lyxproblemet med owg är ju att om man säljer hela klabbet och satsar allt på ett kort så kan det hamna något obekvämt dyrt på handleden. Jag trivs i alla fall inte med att bära runt på två månadslöner överallt och i alla situationer...

Jag kände likadant förra året och köpte en "owg-klocka" lite efteråt - faktiskt precis den GS sbgn003 jag kör med i år.

Blev dock inte owg på riktigt eftersom den inte slukade hela klockbudgeten. Lyxproblemet med owg är ju att om man säljer hela klabbet och satsar allt på ett kort så kan det hamna något obekvämt dyrt på handleden. Jag trivs i alla fall inte med att bära runt på två månadslöner överallt och i alla situationer...
Så är det ju verkligen. Och samtidigt som jag känner mig obekväm med att bära min dyraste klocka överallt så känns det lika jobbigt att lämna den hemma.

Kan hålla med, även om jag nog känner mig ok med att bära värdet på handleden.
För mig är det mer att jag potentiellt binder upp hela klockbudgeten i en klocka som skall tjäna alla behov. När jag sedan vacklar i min övertygelse så är mitt handlingsutrymme begränsat.

Min Datejust är liksom på gränsen, den är lite för polerad för att jag skall vilja ha den precis överallt och den är lite för dyr för att lämnas i lådan särskilt ofta.

Därför är #owgmarch en bra övning för att verkligen kunna känna efter om en halvdressig stålklocka i 36mm är mer gångbar än förra årets 44mm Panerai.

Men OWG på riktigt? Nä. Jag vill ha en liten samling som inte maxat budgeten så att jag kan pröva nytt ibland. Men det är tydligen svårt. :)

Tillbaka
Topp