• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Återfyll på gång och klockan fick hänga med idag OCKSÅ!
B2F7218E-1D9F-4CF7-A2A0-85B9A02A58AF.jpeg

Rent tekniskt sett så bär man ju en klocka så fort du lyfter den...
Tror att listan skulle vara helt rödkryssad vid det här laget om så vore fallet.. 😁
Jag bar en klocka i fickan (OBS! Inte runt handleden) till jobbet som en jobbarkompis köpte av mig. 😃
Mer G-shock åt folket!
IMG_20210303_112814.jpg
Känns som vi behöver att förtydligande av regelverket nu! ;)

Det är tydliggjort tycker jag, ok att klämma/hålla i annat men inte "sätta på" (som i ett äktenskap som någon skrev). Inget regelbrott av @Limeee alltså IMO.
Funderade... är det tillåtet att prova klockor på handleden i en butik? @Berns @Staafen
Skönt med någon på sin sida😉 Vad jag förstått så verkar det helt otillåtet att testa annan klocka runt handleden, oavsett om det är i butik eller ej.

Fin den där, har lite span på modellen. 100m wr?
Jag tror som du säger att dessa var specade till åtminstone 100m; klockan i fråga tillhör Sherpa 600-linjen och jag har läst allt mellan 100-300m på dessa. Tyvärr kan jag inte bidra med fakta då jag inte har en konkret källa att hänvisa till : ( Klockan är nyservad och ska ha getts nya packningar men den är inte trycktestad - något som jag tänkt göra då jag är nyfiken!

/e
Jag tror själv att '600' syftar till 600feet, vilket blir runt 200m. Detta baserar jag på diverse gamla reklamaffischer för Sherpa/Seapearl 600 kollektionerna.

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp