Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Otroligt vacker klocka.Klocka av här också. Händelserik dag, hade nog inte förväntat mig tre bat-slaps redan dag två. Var ju tråkigt att min kompis @osc10 var den första som åkte ut men jag ser fram emot att han bjuder första rundan på vår nästa GTG iallafall
Ser fram emot dag tre då jag tänkte leta upp en lämplig app för att följa gångavvikelse, ni får gärna tipsa om vad ni använder här i tråden. Tudor Chronon säger god natt!
Håller med föregående talare. Kräver dock att du kör Android.WatchCheck är bäst!
Bara att dra iväg ett PM mot slutet isf!Vi får väl helt enkelt se om jag har ledsnat på den efter denna månaden En Cartier Santos står nämligen högt upp på önskelistan.
Jo att bära en klocka utan att snöra på den på handleden kan ju inte vara emot reglerna. Kan ju hända att man behöver flytta på nån klocka av nån anledning, som i mitt fall packa ner och sälja.Rent tekniskt sett så bär man ju en klocka så fort du lyfter den...
Tror att listan skulle vara helt rödkryssad vid det här laget om så vore fallet..
Jag bar en klocka i fickan (OBS! Inte runt handleden) till jobbet som en jobbarkompis köpte av mig.
Mer G-shock åt folket!
Du kanske skall komma och prova min du ville ju köpa den i aprilLivet blir mer spännande om man utmanar gränserna Nädå nu ska jag lugna mig innan jag gör något dumt som jag ångrar, och slutar upp med den där hemska ”OWGFAIL-bannern”
Laddade ner watchcheck nu och ställde klockan. Ska bli kul att se var avvikelsen landar.Otroligt vacker klocka.
Håller med föregående talare. Kräver dock att du kör Android.
Dag 3. Bytte till lädernato under dag 2, måste få variation. Blir inte lika snyggt som med svart band men klockan levereras trots allt med både brunt läder och svart gummi.
Jag är också på din sida men lavetter är ändå roligast.Skönt med någon på sin sida Vad jag förstått så verkar det helt otillåtet att testa annan klocka runt handleden, oavsett om det är i butik eller ej.
Hahah jag förstår, och jag håller med dig! Ju fler lavetter desto bättreJag är också på din sida men lavetter är ändå roligast.
Annars är det bara att åka till Ingemar och skälla ut honom!Laddade ner watchcheck nu och ställde klockan. Ska bli kul att se var avvikelsen landar.
Ser bra ut i timegraphern iallafall så blir nog inget garantiärende hos IngemarAnnars är det bara att åka till Ingemar och skälla ut honom!
Ja, det går helt klart att problematisera det här med bärande. Kan det alltså vara så att @Denke har lagt sin snorfina KS i lådan helt i onödan, eftersom man inte "bär" ett ur så länge det inte fästs runt handleden? Bar leonardo dicaprio verkligen tag heuer, eller fingrade han bara lite oskyldigt med dem? Hade han kanske rentav en omega på vänstern samtidigt?Känns som vi behöver att förtydligande av regelverket nu!
Ah jäklar vilken skillnad, som du säger så gör 3mm väldigt mycket då får man ge sig ut på jakt efter en vintage helt enkelt, tack för infonJa precis, 55mm i diameter men endast 45mm Lug-to-lug. Jag har vintage-modellen, ref 166.077 från 70-talet (1971 enligt serienummer). Dock är den fabriksrenoverad och återställd till nyskick
Tror de har samma diameter. Dock är det en rejäääl skillnad i tjocklek. Min Ploprof är 14,5mm hög, medans den nya är hela 17,5mm hög. De 3mm gör stor skillnad!
Här har du en bild där de är sida vid sida, vintage till vänster och den nya till höger, med keramisk tavla och bezel