• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dag 4
Lunch promenad
16148556121438973900179346920304.jpg

Hur har du lyckats få den magnetiserad?
Inte en aning. Kan gissa på iPhone, iPad, etc som kan vara en orsak...

Vet inte hur tillförlitlig appen är. Testade runt lite i klocklådan och mina Tudors är också magnetiserade. De har jag flugit med och jag gissar på att säkerhetskontroller kan vara en orsak på dem. Dock så håller de tiden bra.

Vet inte hur tillförlitlig appen är. Testade runt lite i klocklådan och mina Tudors är också magnetiserade. De har jag flugit med och jag gissar på att säkerhetskontroller kan vara en orsak på dem. Dock så håller de tiden bra.
Magnetiska mobilflippskal brukar vara den i särklass vanligaste orsaken enligt mina vetenskapliga studier :bookworm:

Till alla som tycker de har valt en "för lätt" klocka; inget fel att välja en klocka man verkligen gillar. Av erfarenhet vill jag även tillägga att det är dag 4 och månaden är lång! 😱
Lite det som utmaningen går ut på för mig. Att välja en klocka som jag på riktigt kunde tänka mig vara OWG med. Blir ju en annan sorts utmaning för de som väljer barnklockor och annat som de absolut aldrig skulle välja som en riktig OWG klocka. Men det är ju det som gör owgmarch kul, det är en väldigt mångfacetterad utmaning :)
Innan OWG-March satt igång tänkte ja ord som: "fegis", "säkert" och "mes", för dom som valde enklare alternativ som rolex, omega, tudor, Seiko etc..
Nu dag 4 börjar jag mer tänka i banorna: "Klokt", "smart", "du har inget självskadebeteende" och "jag skulle ha gjort som du..." Men lever och man lär!

Lunchpromenad och F1-podden med Janne och Erik i öronen!

Har inte samma problem som många andra i tråden att inte få byta klocka, men saknar att få ha på mig Garmin Instincten som håller koll på att jag faktiskt rör mig något alls med allt hemjobb! Huxflux har man suttit still en heldag.

Planen var att dubbeljaga men den idén sköt @Berns och @Staafen ner i Urbildningsradion!

Ha en bra dag allihop!
16148567100877686129732028578648.jpg

Jag fick min HydroConquest magnetiserad av magneterna till Apples AirPods fodral. Åtminstone misstänker jag starkt att det var därifrån det kom.

Lunchpromenad och F1-podden med Janne och Erik i öronen!

Har inte samma problem som många andra i tråden att inte få byta klocka, men saknar att få ha på mig Garmin Instincten som håller koll på att jag faktiskt rör mig något alls med allt hemjobb! Huxflux har man suttit still en heldag.

Planen var att dubbeljaga men den idén sköt @Berns och @Staafen ner i Urbildningsradion!

Ha en bra dag allihop!
Jag har fått lägga undan min Garmin vivosmart också. Användes mest för att mäta sömn och hrv för att planera dagarna. Men åh andra sidan så är det rätt skönt att köra på känsla och skippa siffrorna ett tag! Hoppas att vilopulsen är bättre i april när jag börjar mäta igen!

Jag har fått lägga undan min Garmin vivosmart också. Användes mest för att mäta sömn och hrv för att planera dagarna. Men åh andra sidan så är det rätt skönt att köra på känsla och skippa siffrorna ett tag! Hoppas att vilopulsen är bättre i april när jag börjar mäta igen!

Jo, precis det är rätt viktigt att gå på "känslan" ibland och inte mäta allt, allt mätade i sig är faktiskt lite läskigt. Kan rekommendera detta podd-avsnitt:

P3 Dystopia - Algoritmerna och mätandets Tyranni, finns både på A-cast och Spoitfy.

Dock känner jag att just nu är det en dipp med allt för lite träning och rörelse så då är stegen ändå en ganska enkel och bra hint att man kanske ska ta sig ut på en extra kvällspromenad eller liknande :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp