OK... det här höll i blott fyra dagar - trodde
verkligen det skulle bli annorlunda! Antar att man kan köra #OWGMarch av flera skäl. För mig var det för att stifta djupare bekantskap med en klocka som jag "borde" kunna bli OWG med. Men det enda som hände var att jag insåg vilken min egentliga kärlek var och jag tänkte oproportionerligt mkt på att jag hade fel klocka på mig.
Grejen är att jag ÄR OWG-material, men inte med den klockan jag valde för utmaningen. De senaste tre åren har jag i pricip varje dag (och natt) burit Aquanauten till höger, som till skillnad från den här mysiga vintage-Explorern har rejäl lume, datum, är tunnare i sin profil på 8,5 mm samt har gummiband istället för stållänk. Så... för varje dag som gick fick jag alltmer saknad. Redan dag fyra (!) hade jag den andra klockan framme vid arbetsdatorn under dagen, fingrade på den, övervägde... men nej... Hursomhelst framåt eftermiddan sen igår tänkte jag nåt i stil med - "Äh fanders, nu struntar vi i det här tramset" och bytte helt sonika tillbaks.
Visst hade jag kunnat härda ut i fyra veckor likt en armhävnings-utmaning, vit-januari, en Movember med ful musche eller likande på ren vilja. Men jag VILLE inte - ty jag hade ju hittat vad jag letade efter.
Således - Bye-bye 1016, welcome back, 5167 och Hit me up with that bat-slap! Dunkar in femhunkan till välgörenheten... kommer fortsätta bära den här nästan jämt samt fortsätta rotera dom andra tiotalet klockorna i rullen då och då, till stranden, till helgen, till middan, till omväxlig. Men min (nästan) OWG-pjäs... är identifierad!
Skål och trevlig helg, samt lycka till ni andra!
--->