• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skönt! Läst hela tråden och det är lite lockande att vara med ändå trots att 2020 typ var owg.
Har äntligen lite ruljans i klocklådan så det är ju roligt att byta klocka varje dag.
Välkommen 🙂
Bild från @Back
A0FE2D47-DE43-4C15-8BF2-CFF8B6EF75FA.jpeg
 
Då är jag med i självplågeriet även i år.
Screenshot_20210215-222231_Chrome.jpg

Klockvalet är ännu inte gjort. Står i nuläget mellan:

• G-SHOCK DW5600 mod DW5030-1
• Seiko 7C43-7010
• Halios Seaforth Bahama Yellow
• Vostok (P)Amphibia 170

Eloge till @Berns och @Staafen som håller i detta!

Just nu lutar det åt den senast inkomna Vostoken, Haliosen får vara bubblare. Får ta definitivt beslut under nästa vecka.
signal-2021-02-19-144134.jpg
Då var det avgjort @Berns & @Staafen . Det blir Vostok (P)Amphibia 170. Nu ska man bara hålla sig från att använda den sista veckan innan det drar igång 😉
20210222_090631.jpg
 
Skickade in min anmälningsavgift igår och noterar att det noterats! Jag ser mycket fram emot detta och har valt att utmana mig själv att se hur stor min kärlek till min Sinn 104 är. Pallar den en månad på raken?

Har läst mig till att många kör en månad och skickar ut den på köp&sälj omgående efteråt, klarar jag mig ifrån den fällan? Är bredden i bandmöjligheterna tillräckligt stor för att jag ska tycka att 104an känns ny och fräsch några gånger under månaden? Osv. Det här ska bli kul och inte minst bra att detta intresse även är med och bidrar till en god sak!

68E12814-E4F2-4545-B3A5-E0AF90225311.jpeg
 
Skickade in min anmälningsavgift igår och noterar att det noterats! Jag ser mycket fram emot detta och har valt att utmana mig själv att se hur stor min kärlek till min Sinn 104 är. Pallar den en månad på raken?

Har läst mig till att många kör en månad och skickar ut den på köp&sälj omgående efteråt, klarar jag mig ifrån den fällan? Är bredden i bandmöjligheterna tillräckligt stor för att jag ska tycka att 104an känns ny och fräsch några gånger under månaden? Osv. Det här ska bli kul och inte minst bra att detta intresse även är med och bidrar till en god sak!

68E12814-E4F2-4545-B3A5-E0AF90225311.jpeg
Du har verkligen laddat upp med många fina och väldigt olika band👌
 
Skickade in min anmälningsavgift igår och noterar att det noterats! Jag ser mycket fram emot detta och har valt att utmana mig själv att se hur stor min kärlek till min Sinn 104 är. Pallar den en månad på raken?

Har läst mig till att många kör en månad och skickar ut den på köp&sälj omgående efteråt, klarar jag mig ifrån den fällan? Är bredden i bandmöjligheterna tillräckligt stor för att jag ska tycka att 104an känns ny och fräsch några gånger under månaden? Osv. Det här ska bli kul och inte minst bra att detta intresse även är med och bidrar till en god sak!

68E12814-E4F2-4545-B3A5-E0AF90225311.jpeg

Är nog ett gäng (inkl jag) som hoppas den kommer ut billigt på K&S när mars är slut.
 
Ja, den är ganska mysig i vattnet. Jag vet inte om jag kommer stå ut med vaniljdoften när jag jobbar så jag har beställt lite ombyte till den som säkert inte matchar speciellt bra :D
Det visade sig att bandstiften i originalgummit inte går att få loss, och jag har inga lösa 18mm-stift hemma.. (Jag vet, pinsamt)

Sitter någon på några extra 18mm-stift med axlar och kan tänka sig skicka dom så sänker jag lite extra till välgörenheten.

PXL_20210222_134636372.jpg
 
Det visade sig att bandstiften i originalgummit inte går att få loss, och jag har inga lösa 18mm-stift hemma.. (Jag vet, pinsamt)

Sitter någon på några extra 18mm-stift med axlar och kan tänka sig skicka dom så sänker jag lite extra till välgörenheten.

PXL_20210222_134636372.jpg
Annars finns det på CNS
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp