• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Leverans från @Staafen dök precis upp! Tack för snabb leverans och fina NATO-band, dessa skall nu testas 🤩
20210311_105127.jpg

20210311_105334.jpg
20210311_105355.jpg
20210311_105418.jpg
20210311_105452.jpg
Det blev ju riktigt bra! 😃 Tack själv!

oklart om detta har behandlats tidigare, men har du någon trevlig historia till din fina 2914?

Arv, fynd, köp eller annat spännande? :)
Kul att du frågar! Man kan väl säga att den gått i arv egentligen. Den kommer från sambons morfar som gick bort för länge sedan och när sambons mormor gick bort ifjol köpte jag lös den för en symbolisk summa osedd och ovetandes vad för klocka/märke/modell det var. Så denna kommer att stanna hos oss även om den är värd bra mycket mer än vad någon av oss hade trott hehe. Sambons morfar hade denna klocka när han arbetade i skogen och reparerade skogsmaskiner så den har vart med ett tag och slitits men den åkte in på en nödvändig service i Januari 2021 för att få sig en genomgång och byte av glas, sekundvisare och krona till original, men ville inte ha den polerad utan det ska synas att den är gammal och att den varit med ett tag.

Nu snackar vi classy! Glöm inte dubbelskjorta och skalkarna på utsida örat också :cigar:
zudLMab.jpg

esHNq74.jpg
NZRzndx.jpg
Hahah ja men visst?! Sambon var inte riktigt lika imponerad, utan undrade om jag slagit i skallen och tappat det helt🤣 Dubbelskjorta står näst på tur, sen kanske jag får sätta mitt egna mode och köra ”Norrland-style”, dvs klockan utanpå dunjackan😜
Blev en riktig fullträff med den kombon
Tack, den gjorde sig faktiskt riktigt bra på gummi. Blir en helt annan känsla än med mesh, känns ännu mer toolig nu😃

Kul att du frågar! Man kan väl säga att den gått i arv egentligen. Den kommer från sambons morfar som gick bort för länge sedan och när sambons mormor gick bort ifjol köpte jag lös den för en symbolisk summa osedd och ovetandes vad för klocka/märke/modell det var. Så denna kommer att stanna hos oss även om den är värd bra mycket mer än vad någon av oss hade trott hehe. Sambons morfar hade denna klocka när han arbetade i skogen och reparerade skogsmaskiner så den har vart med ett tag och slitits men den åkte in på en nödvändig service i Januari 2021 för att få sig en genomgång och byte av glas, sekundvisare och krona till original, men ville inte ha den polerad utan det ska synas att den är gammal och att den varit med ett tag.
Vackert! Jadu, den är värt ett par nollor, mycket trevlig. Kul (om än tråkig) historia men ett fint sentimentalt minne! Har själv en guldklumps omega från -58 som tillhörde min farfar som jag hittade på mina föräldrars vind för 1,5 år sedan. :)

Senast ändrad:
Hahah ja men visst?! Sambon var inte riktigt lika imponerad, utan undrade om jag slagit i skallen och tappat det helt🤣 Dubbelskjorta står näst på tur, sen kanske jag får sätta mitt egna mode och köra ”Norrland-style”, dvs klockan utanpå dunjackan😜
Hemlis, jag har kört så hela vintern. Började som ett sämre skämt men nu gillar jag det, skönt och praktiskt på riktigt. Sambon vänjer sig ska du se 😄
Obs, arkivbilder
Pu4QNUE.jpg

8VdrPJ9.jpg

ZC64VO3.jpg

er62jWQ.jpg

Hemlis, jag har kört så hela vintern. Började som ett sämre skämt men nu gillar jag det, skönt och praktiskt på riktigt. Sambon vänjer sig ska du se 😄
Obs, arkivbilder
Pu4QNUE.jpg

8VdrPJ9.jpg

ZC64VO3.jpg

er62jWQ.jpg
Jasså, där ser man! Förstår att det egentligen både är praktiskt och skönt, lite sämre med hur det ser ut bara😉 Men då vet jag vilken tok det är om jag ser någon med klockan över jackan haha

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp