• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
@Berns och @Staafen, jag har några förslag/önskemål på de första inläggen i tråden.

  • En länk till https://www.owgmarch.com/ så att fler hittar dit nu när det finns en fin hemsida.
  • Att det står hur många som är anmälda, eller fortfarande med i tävlingen.

P.S.
Ja, jag ska välja klocka och betala anmälningsavgiften. Eventuellt dyker det upp något nytt till helgen.
D.S.
Tack @NiklasF vilken miss av mig att inte länka till https://www.owgmarch.com/ Det är fixat nu. Alla anmälda står i den andra posten som @Staafen sköter om. Han kommer också stryka om någon mot förmodan skulle misslyckas under mars.
 
Tack @NiklasF vilken miss av mig att inte länka till https://www.owgmarch.com/ Det är fixat nu. Alla anmälda står i den andra posten som @Staafen sköter om. Han kommer också stryka om någon mot förmodan skulle misslyckas under mars.
Snyggt!
Nu blottlägger jag min lathet här:
Det är för många anmälda (vilket såklart är jättekul!) för att jag ska orka räkna alla. Om @Staafen ville göra det i samband med att listan hålls uppdaterad så skulle jag tycka det var givande. Men jag är som sagt för lat själv och räknar inte med att någon annan ska mindre lat.
 
@Berns och @Staafen, jag har några förslag/önskemål på de första inläggen i tråden.

  • En länk till https://www.owgmarch.com/ så att fler hittar dit nu när det finns en fin hemsida.
  • Att det står hur många som är anmälda, eller fortfarande med i tävlingen.

P.S.
Ja, jag ska välja klocka och betala anmälningsavgiften. Eventuellt dyker det upp något nytt till helgen.
D.S.
Tack @NiklasF! Som @Berns skriver ovan kommer jag stryka de som åker ut, en klassisk lavett kommer utdelas samt möjligtvis något mer för att markera detta. 😁 Jag har uppdaterat så att antalet anmälda står med redan nu, just nu är vi 118st.
 
Snyggt!
Nu blottlägger jag min lathet här:
Det är för många anmälda (vilket såklart är jättekul!) för att jag ska orka räkna alla. Om @Staafen ville göra det i samband med att listan hålls uppdaterad så skulle jag tycka det var givande. Men jag är som sagt för lat själv och räknar inte med att någon annan ska mindre lat.
Planen har hela tiden varit att hålla listan uppdaterad löpande så detta kommer att ske. Jag hade tänkt lägga till antalet deltagare så snart utmaningen var igång men har gjort det redan nu. 👍🏼 Jag hänger ohälsosamt mycket på KS så jag tror att listan kommer uppdateras nästan direkt om någon åker ut men har även ett jobb och familj vid sidan om KS så ibland kan det dröja någon timme kanske. 😄
 
Planen har hela tiden varit att hålla listan uppdaterad löpande så detta kommer att ske. Jag hade tänkt lägga till antalet deltagare så snart utmaningen var igång men har gjort det redan nu. 👍🏼 Jag hänger ohälsosamt mycket på KS så jag tror att listan kommer uppdateras nästan direkt om någon åker ut men har även ett jobb och familj vid sidan om KS så ibland kan det dröja någon timme kanske. 😄
Jag har tagit tjänstledigt och min familj har inte sett mig på flera veckor... känns ändå rimligt.
 
Har vacklat i val och kval, men IWC 3717 kommer att ersättas av Sinn EZM3
A20B2408-231E-4A53-B0CF-59BFE9EA1600.jpeg
 
Kollade klipp och läste på lite om det norrmännen stöttar. Verkar väldigt intressant. Lider själv av mental ohälsa så "hit right at home" som man säger på engelska. Kan rekommendera att stötta det också. Går ju att donera utan att gå via norrmännens OWG-insamling, om man inte vill det av någon anledning (man kanske är stor skidfantast)

Här är ett klipp på vad de sysslar med:

Bra organisationer att stötta med MinStoraDag och Mental Helse. För en som tycker det är så jävla orättvist att barn ska drabbas av hemska saker och som själv har erfarenhet av att må riktigt piss psykiskt så glädjer det mig att detta stöttas.

Nu kanske det låter som "hej kolla på mig vad duktig jag är och likea inlägget" men så är det inte. Ett av mina psykiska problem är snarare att jag inte känner mig duktig. Blev lite blödig när jag läste på om "Mental Helse" när jag vet hur jävla fruktansvärt det kan vara. Ville bara rekommendera att stötta dem med.
 
2020 var ett av de värsta åren i mannaminne...

En världsomfattande pandemi härjade och världens mäktigaste man och tillika USAs president hette Donald Trump. För att försöka återspegla 2020-misären under mars månad 2021 (som jag vet kommer bli en rejäl misär i sig självt) så har jag till #owgmarch valt att dyka djupt ned i byrålådan och maximera misären med följande ”comb over”
2FA1A753-3F1D-4DAB-B952-0CE6D9092A3F.jpeg

0DEEA5B3-28DC-49ED-BF64-C164A1ACCD52.jpeg

Armbandsuret som kom till utifrån ett aprilskämt har aldrig fått mig att längta mer efter april.

05987827-295A-4907-931C-BACF39E6C81A.gif


En miserabel hyllning till en tvivelaktig f.d president som officiellt har ljugit eller fällt felaktiga uttalanden hela 30.573 gånger under sin ämbetsperiod och som jag nu ska försöka betrakta 31 dagar på armen.

C609DB43-5CBF-43C4-8D5A-7E6411F1E26B.jpeg


Make Klocksnack Great Again! :banghead:
 
det här är ju typ OWG-material tänkte jag när jag fick hem den här för ett par månader sen, så nu är det väl upp till bevis då... ;)

IMG_3312.jpg
owgmarch2021.png



...dock tar den inte laddning riktigt som den ska och tappar tid ibland så det blir en kamp både för människa och maskin under OWG-marschen...

...vi hoppas vi håller hela vägen... lite som ett tillförlitlighetsrally på 50-talet typ...


 
2020 var ett av de värsta åren i mannaminne...

En världsomfattande pandemi härjade och världens mäktigaste man och tillika USAs president hette Donald Trump. För att försöka återspegla 2020-misären under mars månad 2021 (som jag vet kommer bli en rejäl misär i sig självt) så har jag till #owgmarch valt att dyka djupt ned i byrålådan och maximera misären med följande ”comb over”
2FA1A753-3F1D-4DAB-B952-0CE6D9092A3F.jpeg

0DEEA5B3-28DC-49ED-BF64-C164A1ACCD52.jpeg

Armbandsuret som kom till utifrån ett aprilskämt har aldrig fått mig att längta mer efter april.

05987827-295A-4907-931C-BACF39E6C81A.gif


En miserabel hyllning till en tvivelaktig f.d president som officiellt har ljugit eller fällt felaktiga uttalanden hela 30.573 gånger under sin ämbetsperiod och som jag nu ska försöka betrakta 31 dagar på armen.

C609DB43-5CBF-43C4-8D5A-7E6411F1E26B.jpeg


Make Klocksnack Great Again! :banghead:
hahahah
 
Då är även jag anmäld till OWG March. Ska bli kul detta!

Har de senaste månaderna fastnat för G-Shock och bär just nu min GW-6900 dagligen. Men detta är ju ett ypperligt tillfälle att hitta tillbaka till min Speedmaster som legat i lådan alldeles för länge nu. Så det blir Omega Speedmaster hela mars för min del 🚀
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp