• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Screenshot_20210223-125727_Google-01.jpeg
 
@Staafen @Berns, jag skulle vilja ha en förtydling i reglerna kring hur ofta klockan måste användas. I Norges regler står det till exempel att den ska användas varje dag. Är de så här också eller kan man vara utan klocka i flera dagar? Jag tycker personligen att den måste vara på varje dag. Men de är jag de 😉
Det finns ingen regel som säger att man måste ha klockan varje dag, man kan ju gå naken så att säga. Men det är ju mycket roligare om man har klockan varje dag och även postar en bild så de andra får följa ens vardag. Däremot får man ju självklart inte använda eller testa någon annan klocka, inte ens pulsklockor och liknande.

Förra året hade jag min Swatch varje dag, hela dagarna och även vissa nätter. Det har aldrig varit så skönt att känna stål mot sin kropp som efter det. 😂
 
Tävling vecka 4


Priser;
  • 3 årsprenumerationer på Out Of Time Magazine
  • 3 natoband från wristbuddys.com
  • ”Albert the rabbit”. En vit t-shirt för barn. Valbara storlekar för 2-6 åringar. (Värde: 280kr) från WOFS Watches
  • Casio "Casioak" GA-2100-1A1ER, fullset, med garantibevis och allt som kom med som ny, uttagen 191210. skänkt av @roosterman
3ex_150-1024x1024.png image00001.jpeg - Albert the rabit.jpg IMG_20210222_154026.jpg
-
-
-
-
-
Omfg 😍😍 Satan så fina priser!! Känns najs eftersom det är min tur att vinna nåt. I princip redan klart så frågan är bara vem jag ska pma så ni kan lägga prylarna på lådan idag 😉
 
Haha, ja visst är det märkligt!? Kört lotto ca 16 år, eurojackpot några år, hästar varje lördag, bingolotto vid uppesittarkvällar osv. Har alltid känslan av att nu kommer miljonerna!
V A R E N D A, J Ä V L A, G Å N G!! Man är så dum i huvudet så det finns inte 🤣
Jag spelar också varenda vecka med precis samma känsla, vet inte om det är ett narcissistiskt eller masochistiskt beteende som får mig att fortsätta eftersom jag hittills inte vunnit nått över hundralappen...
 
Är redan trött på klockan och mars har inte ens börjat. Det är alltså ett märke (Dan Henry) med quick release på alla sina läder. Men länken är rena helvetet att lossa, spelar inga roll vilka verktyg man har. Den pajade min ände på bergeon 6767 och provade en annan nu. Tog 30min med pinn-änden för med (ny) gaffel går det inte. Repor bak och länken misshandlad på baksidan och fick dessutom en repa på framsidan, fattar inte hur då jag aldrig slant över dit. Bara jag kollar på den nu blir jag arg och den ska jag ha på mig hela mars...
 
Är redan trött på klockan och mars har inte ens börjat. Det är alltså ett märke (Dan Henry) med quick release på alla sina läder. Men länken är rena helvetet att lossa, spelar inga roll vilka verktyg man har. Den pajade min ände på bergeon 6767 och provade en annan nu. Tog 30min med pinn-änden för med (ny) gaffel går det inte. Repor bak och länken misshandlad på baksidan och fick dessutom en repa på framsidan, fattar inte hur då jag aldrig slant över dit. Bara jag kollar på den nu blir jag arg och den ska jag ha på mig hela mars...
Haha, bådar gott 🤣
 
Lite roligt att du @Nissenutz donerade 112 kr! Är det ett diskret rop på hjälp inför klockfastan? 😂
Tyckte de kändes passande ja :p

Och här är förövrigt klockan jag tänkt ställa upp med. Gjorde de enkelt för mig då jag av praktiska skäl behöver nått som kan ta lite stryk eller inte vara för dyrt om den dör. Har lyckats ha ihjäl en orient ray förr på jobbet.
timex-q-timex-reissue-38mm-stainless-steel-whiteredblu.jpeg

Timex Q reissue

Har faktiskt varit sugen att testa en sån ett tag så nu blev valet enkelt :) bara hoppas den kommer i tid också
 
Är redan trött på klockan och mars har inte ens börjat. Det är alltså ett märke (Dan Henry) med quick release på alla sina läder. Men länken är rena helvetet att lossa, spelar inga roll vilka verktyg man har. Den pajade min ände på bergeon 6767 och provade en annan nu. Tog 30min med pinn-änden för med (ny) gaffel går det inte. Repor bak och länken misshandlad på baksidan och fick dessutom en repa på framsidan, fattar inte hur då jag aldrig slant över dit. Bara jag kollar på den nu blir jag arg och den ska jag ha på mig hela mars...
Om du klarar hela mars får du skicka den till @Margarinkungen, så kan han drämma till den med storsläggan! Och så behöver du aldrig mer se den😂
 
Blir svinlack. Tyvärr är länken snygg annars hade jag slängt den åt helvete.

Tur att jag ska på massage nu så jag får lugna ner mig.

@Limeee haha han får den i secret santa 2021. Nä men är ju trist för är en trevlig klocka på många sätt men helt idiotiskt att ha så krånglig länk särskilt när alla läder är quick release.

Märkligt att den fick en repa fram faktiskt. Men aja kan iaf. använda den utan varsamhet nu.
 
Blir svinlack. Tyvärr är länken snygg annars hade jag slängt den åt helvete.

Tur att jag ska på massage nu så jag får lugna ner mig.

@Limeee haha han får den i secret santa 2021. Nä men är ju trist för är en trevlig klocka på många sätt men helt idiotiskt att ha så krånglig länk särskilt när alla läder är quick release.
Kämpa 👊🏻
 
Blir svinlack. Tyvärr är länken snygg annars hade jag slängt den åt helvete.

Tur att jag ska på massage nu så jag får lugna ner mig.

@Limeee haha han får den i secret santa 2021. Nä men är ju trist för är en trevlig klocka på många sätt men helt idiotiskt att ha så krånglig länk särskilt när alla läder är quick release.

Märkligt att den fick en repa fram faktiskt. Men aja kan iaf. använda den utan varsamhet nu.
Ja riktigt tråkigt, du får gömma den långt ner i någon byrålåda. Så kanske ilskan har släppt när det väl blir mars, och så får du skippa länken🤪
 
Är redan trött på klockan och mars har inte ens börjat. Det är alltså ett märke (Dan Henry) med quick release på alla sina läder. Men länken är rena helvetet att lossa, spelar inga roll vilka verktyg man har. Den pajade min ände på bergeon 6767 och provade en annan nu. Tog 30min med pinn-änden för med (ny) gaffel går det inte. Repor bak och länken misshandlad på baksidan och fick dessutom en repa på framsidan, fattar inte hur då jag aldrig slant över dit. Bara jag kollar på den nu blir jag arg och den ska jag ha på mig hela mars...
Du hinner byta än!
 
Idag kom en leverans med grymt fina priser till veckotävlingarna från IFLW! Fler bilder kommer ikväll. 😃

För er som vill shoppa redan nu finns rabattkoden "owgmarch" som ger 15% på allt utom watch cases och winders.

20210223_143943-01.jpeg

Stort tack IFLW och @aleks! 🙏🏼
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp