• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
IMG_20210313_202202_304.jpg

Hjälp @Staafen! Tog en makro på klockan som kom i posten häromdagen och känner mig lite svag nu!

Tänkte be om en moralhöjande bonuslavett för att hålla mig borta från Pepsiträsket!

Fast kom sen på att det är bättre att du ger @Aros en bonuslavett istället så han håller käften och inte övertalar någon att sätta på sig en icke owgm sanktionerad klocka!

Kolla på han!
Nu vädrar han gröt på kvarnen eller vafan det heter! ⬇️

Läderlappen har tagit kväll! 😁
tenor (2).gif

Låter bra.

Sen har vi ju @Berns som ligger farligt till med sin snöflinga och nästa veckas kommande klockannons, klart du vill testa dem en sista gång innan de lämnar, eller hur? Det hade jag banne mig velat. Klämt lite. Tagit några WS. Satt en bb58 bredvid på handleden för att få en sista jämförelse. Vi blir ju alla äldre och minnet förtvinar, bäst att ladda upp med dagsfärska bilder att visa barnbarnsbarnbarnen när man är gammal och senil om sisådär 70 till år i @Berns fall (utvecklingen går ju framåt så inget är väl omöjligt).

Det ska vara tufft att ligga i topp

Perfekt tillfälle med OWG att lära känna sin klocka och om det är en keeper.
Ja, jag börjar fundera på om man borde göra något liknande med alla sina klockar. Kanske inte en månad men en vecka eller två. Själv har jag lite svårt att göra mig av med klockor. Kan ju vara ett sätt att känna efter vad man egentligen tycker. Kan ju så klart få effekten att man får ännu svårare att släppa något. Får testa å se.

Ja, jag börjar fundera på om man borde göra något liknande med alla sina klockar. Kanske inte en månad men en vecka eller två. Själv har jag lite svårt att göra mig av med klockor. Kan ju vara ett sätt att känna efter vad man egentligen tycker. Kan ju så klart få effekten att man får ännu svårare att släppa något. Får testa å se.
Prova och känn efter vad som känns bra. Vet att Laketwig och någon till på forumet kör en vecka i taget. Jag själv roterade mellan min Tudor BB41 och Halios Seaforth pastel blå i somras och kom fram till att Tudorn fick gå pga storleken och en BB58 blå inhandlades.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp