Hade också behållt ploppen! Alla dagar i veckan, tror jag!Bra synpunkt, lite inne på det spåret själv. Att köra på med Ploppen och när jag väl vill ha en Speedy så går det lätt att få tag på en ny
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hade också behållt ploppen! Alla dagar i veckan, tror jag!Bra synpunkt, lite inne på det spåret själv. Att köra på med Ploppen och när jag väl vill ha en Speedy så går det lätt att få tag på en ny
Vad är det för kopp egentligen? Och varm choklad till råga på alltDag 15.
Måste stryka skjortan lite bättre såg jag nu.
Man ska stötta en kollega och det är kaffe.Vad är det för kopp egentligen? Och varm choklad till råga på allt
Läderlappen har ju blivit någon hobbypoet, nej nu får det bli hårdare tag igen!Låter bra, men @Lenne81 köpte sig ju lite lättnad genom sin exitdonation!
Läderlappen har ju blivit någon hobbypoet, nej nu får det bli hårdare tag igen!
Jäkligt svårt. Två väldigt olika klockor med olika "användningsområden"Precis, därav dilemmat! Ploppen är mycket häftigare i mina ögon, passar perfekt i dessa tider med hemarbete. Men när det väl ska användas skjorta och lite ”finare” kläder än tshirt och hoodie, ja då är Speedy bra många snäpp vassare. Passar på olika band och till olika kläder, kanske den ultimata allround-klockan?!
Har hellre en Speedy som används än en Ploprof som mestadels ligger i en låda. Får ta och se hur mycket den används i vår, men just nu känns det nog ändå som att Ploppen får stanna ett tag Har svårt att se hur jag ska kunna sälja den i dagsläget.
Är det dags eller?
Tycker det, bevisen är presenterade och något försvar har vi inte fått.Är det dags eller?
Är det dags eller?
Och då är det väl dax att köpa ett till sju nya band i sommarfärger, eller hur?Låter klokt, stor sannolikhet att det blir så! Så får ett nytt beslut tas efter sommaren
Tycker det, bevisen är presenterade och något försvar har vi inte fått.
Vi ska inte vänta någon timme och se om veklingen svarar?
Max en timma, du är ju inne i ett lavettflow nu!Vi ska inte vänta någon timme och se om veklingen svarar?
Komiskt att han valde att fuska med en Rolexkopia och ett damur. ❤Max en timma, du är ju inne i ett lavettflow nu!
Haha, den lusingen kommer svida!Komiskt att han valde att fuska med en Rolexkopia och ett damur. ❤
Haha okej då, du får ju iof mer tid att veva upp lavettarmen på.Vi ska inte vänta någon timme och se om veklingen svarar?
Ja men självklart!! Har ju redan ett orange gummi som ska på så fort solen bestämmer sig för att titta fram igenOch då är det väl dax att köpa ett till sju nya band i sommarfärger, eller hur?
...med mjölkMan ska stötta en kollega och det är kaffe.
Självklart!...med mjölk
Är det dags eller?
Dessa klockor utan datum... Ett jävla otygVi ska inte vänta någon timme och se om veklingen svarar?
Är du släkt med en Bilbo och en Frodo tro? De är också baggisar.De här är en baggis!
Klart ploppen ska vara kvar. Spänning vill man ha i vardagen. Fast du lär ha rätt många intressenter här efter den här månaden!Det börjar nästan bli lite jobbigt det här med OWGM nu. Inte kanske för att jag saknar att bära andra klockor, utan snarare för att jag blivit lite väl fäst vid Ploppen
Gick in i OWGM med en tanke om att det mest skulle bli en kul grej att få en möjlighet till att testa en annorlunda och häftig klocka. Sedan skulle den förmodligen flippas vidare för att finansiera ett köp av den nya Speedmastern med safirglas. Problemet är att Ploppen är helt jävla underbar, ärligt talat en av de skönaste klockorna jag någonsin ägt! Dessutom är den riktigt frän och något helt annorlunda, olikt allt annat jag tidigare haft i samlingen. Så frågan är nu om jag ska skita i Speedmastern och köra vidare med Ploppen, eller om den ska flippas ändå?
Svårt val då jag länge planerat att jag ska köpa mig en Speedmaster till sommaren, och tyvärr tillåter budgeten bara en av dem i dagsläget. Så kommer bli ett tufft beslut.
Ploprof eller Speedmaster? Speedmaster eller Ploprof?
Fasen att klockintresset ska ge en massa beslutsångest också... I dagsläget lutar det mer åt Ploppen, då en ny Speedmaster är rätt mycket lättare att få tag på, men det lär svänga både en och två gånger innan mars är över. Får fortsätta grubbla och tills dess ska jag även fortsätta njuta av alla dagar med Ploppen
Sorry att jag drog iväg med ett långt inlägg, igen!!
Får bli en tråkig svartvit bild som ska symbolisera min beslutsångest
Vad är vår mentalitet i OWG-tråden? Hellre fria än fälla? Eller fälla med minsta möjliga bevis?Vi ska inte vänta någon timme och se om veklingen svarar?