• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Eftermiddagssol
tempImageik5bei.png

Väntat på andra aktörers insatser idag och har inte fått så mycket gjort själv. Så hur fick jag då dagen att passera?

Jo, för att råda lite bot på handledstristessen fick jag för mig att återuppta något jag ofta gjorde som barn, rita och måla. Hade en gång i tiden hyfsad talang för just det.

Det blev en avbildning av en kul bil, min:

363E99DE-00CC-4022-8CD3-BAFC83E9487E.jpeg

Eller, den är ärligt talat inte målad av mig. Min skiss blev av det mer primitiva slaget:
03DCBFCD-1CCE-4553-8075-A7DA078F51C1.gif

Nä, inte heller den är min egen, men speglar bättre min teckningsförmåga nuförtiden (min streckgubbe lyckades jag dessvärre inte göra till en GIF)

C1EAC7D1-DF7A-445B-A001-9B1E04D4B506.jpeg

Dag 16 - Nu, mina damer och herrar, kommer ett kulturberikande inlägg:
Ikväll är natten till sista onsdagen innan det persiska nyåret. Detta ska såklart firas och kallas ofta för eldfesten på Svenska.
Denna afton gör man upp eld som ska lysa upp tillvaron fram tills solen går upp. Eldarna ska vara små så att man kan hoppa över dessa. Medan du hoppar ska du säga: "zardi-ye man az to, sorkhi-ye to az man". Detta betyder "mitt gula är ditt, ditt röda är mitt" och syftar till att elden ska ta dina problem, sjukdomar och bekymmer, och tillbaka ska du få värme och energi. Det är också tradition att under denna afton äta nötter, ash-soppa och andra läckerheter och spendera kvällen med nära och kära.

Riksteatern kommer i år att sända den traditionsenliga Eldfesten (från Skansen) online, och du kan se föreställning via YouTube, med start 18:40: https://www.youtube.com/watch?v=7ExZzlsR7Jo

Härmed önskar jag att alla era problem, huvudvärk och bekymmer försvinner och att era liv istället fylls med värme och energi så att ni klarar av resterande dagar i OWG MARCH :cool:
IMG_5708.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp