Är det inte mer logiskt att jämföra owgmarch med planeten mars...?En dag på Merkurius är 1406 timmar. Man kan skoja till det ibland
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det inte mer logiskt att jämföra owgmarch med planeten mars...?En dag på Merkurius är 1406 timmar. Man kan skoja till det ibland
![]()
Haha tack!Ja jag hade nog också behövt en flaska Moët varje dag för att fixa OWGM med den där pjäsen. Cred till dig!
![]()
Störtcool!Jaha, då blev den här utmaningen betydligt svårare för min del...
![]()
![]()
![]()
Nämen! Logik hit och logik ditÄr det inte mer logiskt att jämföra owgmarch med planeten mars...?
![]()
Vad har den där mellan luggarna?
Tar en fail ale i badet med läderlappen och skämsJa ja ska ta och krypa in i OWGFAIL tråden nu där jag hör hemma. Eller som väljer att jag kalla det, OWG freedom tråden!
![]()
![]()
![]()
Barnen Lord T...barnenFrihet från valfrihet är också frihet
![]()
Vad var du ute efter dåååååå?Nämen! Logik hit och logik ditNu var det inte logik jag var ute efter
![]()
Nja. Månad är baserad på tiden det tar månen att gå ett varv. Eftersom Merkurius inte har någon måne är det ännu mer fel.Hur är det tänkt med Månad på Merkurius? Den är ju närmast solen och har väldigt korta varv (år) runt solen, således borde en månad där vara kortare än här.
Du får mer än gärna stanna här men med FAIL-banner.Tar en fail ale i badet med läderlappen och skämsJa ja ska ta och krypa in i OWGFAIL tråden nu där jag hör hemma. Eller som väljer att jag kalla det, OWG freedom tråden!
![]()
![]()
![]()
Vad missade jag?
Mycket riktigt!Rent krasst, det borde ha varit en irländsk whiskey på bilden....![]()
Helt klart kan det vara befriande att slippa väljaFrihet från valfrihet är också frihet
![]()
Att Mars är en jäkligt låååååååååååååååååååååååååååååååååååååång månadVad var du ute efter dåååååå?
![]()
Att han har en fru...Vad missade jag?![]()
@Aros har gått från tidigare bara en helt tom post till en med punktVad missade jag?![]()
Helt klart kan det vara befriande att slippa välja
Såvida du inte bor i Nordkorea och endast har 5 frisyrer att välja på
Hörde det under fotbolls VM vilket jag tyckte lät makabert. Men å andra sidan det gör det enklare att välja.
Under OWG resans gång har jag sålt iväg 7 dinkor och köpt en så någon form av tankefrö har såtts hos mig![]()
Har nämnt det tidigare: den längsta månaden på året är oktober så det hade kunnat bli ”värre”Att Mars är en jäkligt låååååååååååååååååååååååååååååååååååååång månad![]()
Jag hann till och med göra en slap haha!@Agnby⌚ är fortfarande med!
Jag blev lite carried away av hela guilty until proven innocent!
Så jag gör en pudel och tar en backhand som straff!
![]()
Haha jag var bombsäker!Jag hann till och med göra en slap haha!
Ha ha ha ja det kan du lita påFem valbara frisyrer!? Stackars Kim Il Sung, han roterar säkert i sin grav nu över denna extrema nyliberalism
![]()
Den där är minst lika shady som golfklockan tycker jagKom precis på en till metod
![]()
Så, nu fick jag lite kronograf på handleden vilket var lugnande för mitt inre
På min första universitetstenta kom jag ut och tyckte att det var en rätt klurig tenta, men trodde att det kunde gå vägen. Vänder på uppgiftsarket och hittade två uppgifter som jag inte hade löst.Haha det gick åt skogen tyvärrmen tack som frågar! Har en till tenta på fredag som förhoppningsvis kommer att gå bättre
Jag började skriva om ett väggur han satt på armen men ändrade. Blev ganska nöjd även om den var snäll.Haha jag var bombsäker!
Jag har raderat bilden nu. Det som var en "kul" grej utan något som helst vetenskapligt sammanhang var tydligen helt åt helvete för "fakta maffian". Sorry, ska inte upprepas igenHar nämnt det tidigare: den längsta månaden på året är oktober så det hade kunnat bli ”värre”
Man kanske kan få rött kort och bli utslappad för en sån här grej? Please. Pretty please?Jag hann till och med göra en slap haha!