• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Man kanske kan få rött kort och bli utslappad för en sån här grej? Please. Pretty please? 🤣
Gult kort iaf! 😁
tenor.gif

699C68DE-EDDE-4FA3-AC31-0A94097C65C7.jpeg
D0474BD0-C204-41B0-A9C6-9C9B4F00E346.jpeg
Idag har vi både legat i hängmatta och eldat brasa. Imorse höll mitt owg-äventyr på att ta ände med förskräckelse när jag skulle byta band mindre än tio minuter innan dagens första möte samtidigt som jag gjorde kaffe och åt frukost. Ena bandstiftet hamnade i kaffemaskinens gallerförsedda droppbricka men återfanns omgående. Det andra sprätte iväg även det och jag hittade det ingenstans men fäste uret vid byxlinningen i det nyligen monterade enda bandet och skänkte en tanke åt @Denke och hans fickur. Maken hade dock hörsammat min klagan och med sina hökögon som vanligtvis endast finner mikroskopiska matsmulor, undersängenliggande otvättade strumpor och osynligt kladd på kylskåpsdörren hittade han bandstiftet på golvet strax efter att jag konstaterat att de extra bandstiften jag fått av @Feskarn var för stora för min Casio. Sicket äventyr! Men nu är originalbandet på igen och det får nog stanna på ett par dagar nu.

078D2720-A301-4D1A-8DF9-C41257EE6FAB.jpeg

Full dag idag! Orginalgummi på igen. Tror att det är bäst för den här alltså. Riktigt lätt det här om än lite tråkigt och potential att vara förödande för bankkontot.

Den där är minst lika shady som golfklockan tycker jag ;)

På min första universitetstenta kom jag ut och tyckte att det var en rätt klurig tenta, men trodde att det kunde gå vägen. Vänder på uppgiftsarket och hittade två uppgifter som jag inte hade löst. 😅 Klarade tentan på godkänt gränsen och var bitter över att mina två bästa områden på kursen hade fumlats bort eftersom jag inte läste instruktionerna ordentligt. Gjorde aldrig om det misstaget igen!
Haha fyfasen, likande sak hände mig för ett tag sedan. Nu under corona när tentorna skrivs online så tar man bild på sina lösningar och skannar in. När jag fick tillbaka rättningen av tentan blev jag förvånad över hur lite poäng jag fått (klarade den precis) så jag gick tillbaka och kollade på min inskannade tenta och såg att min bild på en av uppgiftena bara var på hälften av uppgiften som jag annars hade fått fullpott av men blev istället 0p

Haha fyfasen, likande sak hände mig för ett tag sedan. Nu under corona när tentorna skrivs online så tar man bild på sina lösningar och skannar in. När jag fick tillbaka rättningen av tentan blev jag förvånad över hur lite poäng jag fått (klarade den precis) så jag gick tillbaka och kollade på min inskannade tenta och såg att min bild på en av uppgiftena bara var på hälften av uppgiften som jag annars hade fått fullpott av men blev istället 0p
Haha det känns som ett väldigt bra sätt att få många att tabba sig på. Saknar inte tentatiderna 😅

Jag var snål mot mig själv, så jag firar mitt oerhört svåra bandbyte med en personlig favorit.
Även om Jamesons destilleri är imponerande så går det inte upp emot det fantastiskt belägna Highland Park på Orkney.
Lång resa dit, men väl värt det!
20210317_205534.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp