Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gult kort iaf!Man kanske kan få rött kort och bli utslappad för en sån här grej? Please. Pretty please?![]()
Nja. Månad är baserad på tiden det tar månen att gå ett varv. Eftersom Merkurius inte har någon måne är det ännu mer fel.
Haha fyfasen, likande sak hände mig för ett tag sedan. Nu under corona när tentorna skrivs online så tar man bild på sina lösningar och skannar in. När jag fick tillbaka rättningen av tentan blev jag förvånad över hur lite poäng jag fått (klarade den precis) så jag gick tillbaka och kollade på min inskannade tenta och såg att min bild på en av uppgiftena bara var på hälften av uppgiften som jag annars hade fått fullpott av men blev istället 0p![]()
Full dag idag! Orginalgummi på igen. Tror att det är bäst för den här alltså. Riktigt lätt det här om än lite tråkigt och potential att vara förödande för bankkontot.
Den där är minst lika shady som golfklockan tycker jag
På min första universitetstenta kom jag ut och tyckte att det var en rätt klurig tenta, men trodde att det kunde gå vägen. Vänder på uppgiftsarket och hittade två uppgifter som jag inte hade löst.Klarade tentan på godkänt gränsen och var bitter över att mina två bästa områden på kursen hade fumlats bort eftersom jag inte läste instruktionerna ordentligt. Gjorde aldrig om det misstaget igen!
Det hade varit lättare också. Mars har två månar, så i viss mån kan man då välja - OWG Deimos på drygt 30 timmar, eller kort-versionen OWG Phobos på ca 7,5 timme. Jag kan ge mig fan på att vi hade tappat någon rolextomte oavsett.Är det inte mer logiskt att jämföra owgmarch med planeten mars...?
![]()
Fast i vårt bortglömda lilla län går tiden hälften så snabbt och ingen normal vetenskap gäller ändå här.Jag har raderat bilden nu. Det som var en "kul" grej utan något som helst vetenskapligt sammanhang var tydligen helt åt helvete för "fakta maffian". Sorry, ska inte upprepas igen.
Fast ägget var ju ändå närmare, but nice try!Alltså jag tänkte mer på den här:![]()
Haha det känns som ett väldigt bra sätt att få många att tabba sig på. Saknar inte tentatidernaHaha fyfasen, likande sak hände mig för ett tag sedan. Nu under corona när tentorna skrivs online så tar man bild på sina lösningar och skannar in. När jag fick tillbaka rättningen av tentan blev jag förvånad över hur lite poäng jag fått (klarade den precis) så jag gick tillbaka och kollade på min inskannade tenta och såg att min bild på en av uppgiftena bara var på hälften av uppgiften som jag annars hade fått fullpott av men blev istället 0p
Owgo i höst då kanske?Har nämnt det tidigare: den längsta månaden på året är oktober så det hade kunnat bli ”värre”
Jäklar, nu lär vi oss grejerNja. Månad är baserad på tiden det tar månen att gå ett varv. Eftersom Merkurius inte har någon måne är det ännu mer fel.
@Agnby⌚ är fortfarande med!
Jag blev lite carried away av hela guilty until proven innocent!
Så jag gör en pudel och tar en backhand som straff!
![]()
Jag hann till och med göra en slap haha!
Lite oskyldiga offer får vi räkna med i detta krig.Haha jag var bombsäker!
Mm, det är vi som är avvikande i det här avseendet. Socialt välanpassade individer i övrigt naturligtvis men WIS när det kommer till armbandsur.Har ni tänkt på att för alla vanliga människor är det vi håller på att experimentera med....helt normalt![]()
![]()
Boondock Saint är ju en fantastisk rulle.Brukar komma ihåg att köpa Guinness till denna dag, och gärna även tillse att det finns tid till att se Boondock Saints.
Denna mars är inte som andra, så jag tar fram kaffetillbehöret och byter strånk istället.
Slainte!
![]()
Grattis! Inte alla som vågar ta det steget!Tar en fail ale i badet med läderlappen och skämsJa ja ska ta och krypa in i OWGFAIL tråden nu där jag hör hemma. Eller som väljer att jag kalla det, OWG freedom tråden!
![]()
![]()
![]()
Orkar vi två ggr om året?Owgo i höst då kanske?
Orkar vi två ggr om året?![]()
Kom inte dragandes med fakta, det stör min argumentation.Jag har raderat bilden nu. Det som var en "kul" grej utan något som helst vetenskapligt sammanhang var tydligen helt åt helvete för "fakta maffian". Sorry, ska inte upprepas igen![]()
Det kan du fetglömma!Orkar vi två ggr om året?![]()
Din bild på Merkurius och det hade nog iallafall mer verklighetsförankring än det mesta annat i denna tråd. Den stämde nog ganska bra ändåJag har raderat bilden nu. Det som var en "kul" grej utan något som helst vetenskapligt sammanhang var tydligen helt åt helvete för "fakta maffian". Sorry, ska inte upprepas igen![]()
Det är nog rätt slitigt. Speciellt med årets blötaste månad då allt går mot misär!Orkar vi två ggr om året?![]()
Trodde det bara gällde oss giftaAh du menar celibat???![]()