• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ingen varningsslap för @yonsson för att få honom på bättre tankar? 🤔
lost.gif

Annonsen togs bort på köp och sälj. Försöker här.
Vann denna idag:

Tänkte köra en auktion, pengarna går till Min Stora Dag, auktionen slutar den 25, 23,59.

Både jag och @Staafen har koll, (tror jag har koll)

Buda på, mer pengar till Min Stora Dag behövs

Skicka pm till mig OCH @Staafen OCH posta i tråden när ni budar.
Här kommer en egen bild på stället!
20210225_100942-01-01.jpeg

Vilka klockor här i tråden har ni blivit lite mer intresserade av under resans gång?

Från start var det @Limeee - Proprof, @LESA - TG195 och @Angeli - Halios

EDIT: Skrev fel modell till fel användare först. Korrigerat och korrekt nu :)

Tillkommande favoriter är @Fliegerchronograph🚁 - CWC, @Mr.Johansson - Tag Heuer, @Staafen - Movado, @burner - Grand Seiko @Filippusmaximus - Breitling.

Samtliga klockor jag låter blicken vila vid några extra sekunder varje gång de dyker upp i tråden. .

IMG_20210319_142439.jpg
Det är många man gillar men några som tilltalat mig lite extra är (utan inbördes ordning med försök till motivering):

@Limeee - Ploprof - Blir inte mer tool watch, har varit sugen på att testa länge men det dräller ju inte av dom.

@North - Enicar - Otroligt vacker tavla i rätt ljus. Klassisk design och jag är lite svag för Enicar-logotypen.

@Filippusmaximus - Breitling - Väldigt tilltalande färgkombination, för mig en klassisk Beitling design utan att bli för mycket.

@Staafen - Movada - Det hjälper nog att bilderna alltid är väldigt bra. Älskar tavla, index, visare. Inte helt såld på boetten men det kanske ändras när jag får testa den.

@Wasabi - JLC Reverso - Hade väldigt svårt för fyrkantiga klockor för något år sedan men nu står både reverso och santos högt på listan av klockar jag vill testa.

@Nissestr - Certina - Den ser otroligt rejäl ut och har en skön retro look. Tycker den känns väl avvägd på något sätt.

@dempha - Omega - Bara älskar den tavlan. Vacker struktur och färg. Framhävs extra bra med brunt läderband.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp