• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Dagarna går fort nu! 😃

2021_0322_05485300-01.jpeg

Så långt ifrån @Vinterdykarn man kan komma? 😉

Polarna kallade mig faktiskt för ”discodykare” när vi höll på eftersom jag bara dök i tropiska hav. För glassigt - eller disco - tyckte de. Uppskattar helt enkelt ingredienser som varmt vatten, shorty våtdräkt, ett färgrikt och intressant undervattensliv och sist men inte minst god sikt. Rostiga cyklar och glasflaskor på Riddarfjärdens dybotten, med rep mellan mig och min buddy för att inte tappa bort varandra i den dåliga sikten, det var helt enkelt aldrig min grej. Typ som att OWG inte heller riktigt är det..

Den knallgula UV-kameran från Sea&Sea sålde jag för längesedan, medan den var värd något. Våtdräkten kördes till återvinningen för ett par år sedan. Men en slö kniv (som jag nyss hittade), mask, suddiga foton och diffusa minnen finns i alla fall kvar.

Då hade jag f ö alltid denna Certina DS dykare runt handleden. En tidig 90-tals quartz. Tryckt till 10ATM för ett år sedan

8684E4BF-B978-45E6-BBFC-2304641410DA.jpeg

066E7129-7375-4674-B3EF-95242695EDA6.jpeg

Blev en "walk of shame" sista kilometern hem efter en krånglande vad. OWG flyter dock på tämligen obemärkt. Trivs riktigt bra med mitt val och har ännu inte tvingats klä upp mig med kostym eller skjorta. Alltid något positivt med corona
Jaha, då föll jag dit. Kaxighet lönar sig sällan, man faller så mycket tyngre! Men till mitt försvar så var färgmatchningen för bra för att motstå. Sorry @Aros och alla gshockers. Till @Staafen säger jag, "lord have mercy"

Bilagor

• 20210322_175334.jpg
    20210322_175334.jpg
    310.4 KB · Visningar: 18
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp