• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

burner

Panerai
2-Faktor
Insåg att jag inte lagt upp någon bild idag. Är såklart kvar.
3FDE845B-1A02-4593-93D2-ADE414BA2D86.jpeg
 

Pontus97

Omega
2-Faktor
Hoppas alla får en superb lillördag. Inte långt kvar nu till månadsskiftet, håll ut!
Som Timbuktu en gång sa, "Det kommer ordna sej, det gör det alltid".
Ironiskt nog, trots det jag skrev tidigare idag så måste jag erkänna att jag inte klara det. Jag skyller på DHL som är så förbannat snabba...
Vann denna fina Bulova Super Seville Day & Date på auktion till under marknadsvärdet. 😄

Fortsatt lycka till alla owg;are!
 

Bilagor

  • 8E015058-9665-42A0-A184-A3D7E8364EF8.jpeg
    8E015058-9665-42A0-A184-A3D7E8364EF8.jpeg
    387.9 KB · Visningar: 37

roosterman

G-shock
2-Faktor
@mikael85 har du något att bekänna? 👀
@Staafen

Screenshot_20210324-153930_Instagram.jpg
Bra blodhundat @Nissestr 👍
Ironiskt nog, trots det jag skrev tidigare idag så måste jag erkänna att jag inte klara det. Jag skyller på DHL som är så förbannat snabba...
Vann denna fina Bulova Super Seville Day & Date på auktion till under marknadsvärdet. 😄

Fortsatt lycka till alla owg;are!
Men va fasen, nu börjar det hända grejer!!! @Staafen var är du??? :oops:
looking-spying.gif
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Finns det någon pistolskytt här inne eller någon annan sakkunnig? Min fundering är alltså om klockorna tål rekyl osv från just pistoler? Har tävlat/tränat i nåt år nu men aldrig burit klocka mer är några få gånger och tänker då alltså om det är farligt för klockan :D ?
Beror nog på vad för klocka du syftar på och vad du ska skjuta. Har skjutit 9mm, .44 Magnum, shotgun och AR-15/AK47 med Rolex sub på armen. Funkat finfint! Dock inte testat med AP på armen, kanske det man ska utsätta den för nu under OWGM / AP GADA Month...
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Beror nog på vad för klocka du syftar på och vad du ska skjuta. Har skjutit 9mm, .44 Magnum, shotgun och AR-15/AK47 med Rolex sub på armen. Funkat finfint! Dock inte testat med AP på armen, kanske det man ska utsätta den för nu under OWGM / AP GADA Month...
I mitt fall just nu under OWG gäller det denna
20210324_165702.jpg

Men för att vara säker kan man ju slänga på sig nån G-Shock eller nåt 🤣😎
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
I mitt fall just nu under OWG gäller det denna
20210324_165702.jpg

Men för att vara säker kan man ju slänga på sig nån G-Shock eller nåt 🤣😎
Känsliga klockor kan säkert ta stryk, tycker personligen inte rekylerna blir så hårda att det påverkar klockan men man gör det på egen risk! Värre om du står med en slagborr i 8 timmar...
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Har uppvaktat en kollega som fyller år på jobbet idag med en gåva i form av en Messerscmitt-Flieger försedd med ett kvartsurverk. Inget märkvärdigt men en uppskattad present då aktuell flygplansmodell ligger vederbörande mycket varmt om hjärtat utan några andra kopplingar än att han uppskattar flygplansmodellen.

ADD0D8C2-DC42-4239-A63A-2A4FD4F8AE87.jpeg
37644D45-3A44-488A-8E47-2BA304A7FD46.jpeg


Själv har jag burit och bär min Mellor-72:a som inte har några kopplingar till flyg annat än dess bärare. Imorgon blir det nog bandbyte igen, vilket i ordningen har jag inte koll på.

FF7BE8B7-F784-47B5-B619-0E6CB6B804C0.jpeg
 

rstattin

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Känsliga klockor kan säkert ta stryk, tycker personligen inte rekylerna blir så hårda att det påverkar klockan men man gör det på egen risk! Värre om du står med en slagborr i 8 timmar...
Nä precis så är det ju absolut, inte nån jätterekyl och som du säger ger en slagborrmaskin mer vibrationer!
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_5688.jpeg

Tidig kvällsmål efter dagens arbetspass. Det blev några steg när jag gick med en kantskärare. En maskin från "Hedenös tiden" men väldigt effektiv. Nu är det dag för nästa fysik akivitet lite senare i kväll. Vi skall hoppa hinder. Ha,re bra // 🦊
35FB03A6-477D-4433-A34D-2FAAC4527C0F (1).jpeg

Ps: Kommer sova som en klubba oxe efter fyspasset i kväll ! //:dead:
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har uppvaktat en kollega som fyller år på jobbet idag med en gåva i form av en Messerscmitt-Flieger försedd med ett kvartsurverk. Inget märkvärdigt men en uppskattad present då aktuell flygplansmodell ligger vederbörande mycket varmt om hjärtat utan några andra kopplingar än att han uppskattar flygplansmodellen.

ADD0D8C2-DC42-4239-A63A-2A4FD4F8AE87.jpeg
37644D45-3A44-488A-8E47-2BA304A7FD46.jpeg


Själv har jag burit och bär min Mellor-72:a som inte har några kopplingar till flyg annat än dess bärare. Imorgon blir det nog bandbyte igen, vilket i ordningen har jag inte koll på.

FF7BE8B7-F784-47B5-B619-0E6CB6B804C0.jpeg
Du låter som en sådan kollega som alla vill ha! Ingen dålig present😃
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Haft två riktigt hektiska dagar på jobbet. Hade planerat målning av förrådet/garderoben i källaren ikväll men gjorde misstaget att inta horisontalläge på favvoplatsen. Så här verkar jag bli kvar. Ungarna kör Kim Possible maraton också som grädde på moset. Men 58:an hänger kvar. Ingen anledning att faila nu på upploppet.
4ABCF7EC-2FFC-4004-B56B-BDF8F448D3AE.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Haft två riktigt hektiska dagar på jobbet. Hade planerat målning av förrådet/garderoben i källaren ikväll men gjorde misstaget att inta horisontalläge på favvoplatsen. Så här verkar jag bli kvar. Ungarna kör Kim Possible maraton också som grädde på moset. Men 58:an hänger kvar. Ingen anledning att faila nu på upploppet.
4ABCF7EC-2FFC-4004-B56B-BDF8F448D3AE.jpeg
Sov gott kompis, här får du en annan version av margarinkramen
39B899C1-5AB5-4AFE-AEE0-40E1958DB087.gif
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp