• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ser ut att vara väldigt likt arne som jag har. Strukturen på undersidan är inte den skönaste om man gillar att ha det ganska tight. Annars gillar jag det.

Go for it👍 Ser ju ut att var neopren nästan🤔 Det är ju dykigt om nåt😁
Låter lovande ändå, tror färgerna kommer matcha den riktigt bra! Blev riktigt sugen på det faktiskt, då får jag något mittemellan rent gummi och läder😅
 
Knappt en vecka kvar, girls and boys! 😎
Jag och Alpinisten checkar in från korvbaren 👋🏼
8FBD6EB8-C71B-4BAB-BF87-242FACA918BA.jpeg
Nu blev jag hungrig 😍
 
Vad tror tråden om ett sådant här Hirsch-band till Ploppen? Borde kunna bli rätt fränt va?
Någon som har testat ett ”Hirsh Robby” och kan säga vad de tycker om det?😁
74957E22-5464-4BD6-AD21-A2DFE75FBFC2.jpeg
059CCB82-043D-4B0D-988D-8FEA15ECC862.jpeg
Tror det skulle bli bra på Ploppen. Har ett Hirsch Arne som är ett liknande band men föredrog läder i det fallet men det var till en flygare. Tex Damasko har detta som ett "orginalband" till sina klockor om det nu betyder något. Klart du ska testa :).
 
Låter lovande ändå, tror färgerna kommer matcha den riktigt bra! Blev riktigt sugen på det faktiskt, då får jag något mittemellan rent gummi och läder😅
Jag tror också det blir snyggt. Gummit är nog ganska hårt men strukturen gör att bandet i sig inte blir styvt. Jag upplever som sagt att mönstret gräver sig in i armen mer än det ventilerar. Hittar man en bra fit är det nog inget problem. Ska som vanligt bli kul att se.
Jag förutsätter att alla band följer med när du säljer :D
 
Tror det skulle bli bra på Ploppen. Har ett Hirsch Arne som är ett liknande band men föredrog läder i det fallet men det var till en flygare. Tex Damasko har detta som ett "orginalband" till sina klockor om det nu betyder något. Klart du ska testa :).
Ja det blir nog en beställning, får hålla tummarna för att det passar och faktiskt är skönt. Känns som att det borde göra sig rätt bra på en dykare utseendemässigt åtminstone, förstår att det kanske inte blev klocrent på en flygare🙂
Jag tror också det blir snyggt. Gummit är nog ganska hårt men strukturen gör att bandet i sig inte blir styvt. Jag upplever som sagt att mönstret gräver sig in i armen mer än det ventilerar. Hittar man en bra fit är det nog inget problem. Ska som vanligt bli kul att se.
Jag förutsätter att alla band följer med när du säljer :D
Då blir det nog en beställning! Haha hoppas jag inte säljer den, men om jag gör det nån gång så lär nästa ägare få en hel drös med band😅
 
Kom igen nu snålisar! Lägg ett bud på en ful klocka för en god sak :D Nu har ju lönen trillat in för de flesta så de är bara att punga upp. Nån ska väl ändå bära denna nästa år?? @Staben du kanske är sugen? För inte kan du väll ha en vanlig feg-klocka nästa år? ;)
Jag har ju redan den snyggaste klockan. Varför byta🤪
 
Det är ju egentligen först nästa vecka, men vad tusan då är ju OWG March redan avklarat. Nu bestämmer jag därför att det är skärtorsdag redan idag, därav bandbyte på Mellor-72:an till ett färgmässigt anpassat perlonband. Imorgon är det då följaktligen långfredag, och det kan säkerligen kännas så för de i utmaningen som har det kämpigt med att bära en och samma klocka i en månad, ett lidande så här på sluttampen. Jag har inga problem med det och får kanske leta reda på ett ovanligt långt band till CWC:n för att matcha dagen med.

Otroligt fint att vi passerat 100 000:- i insamlingen till Min Stora Dag. Nu jobbar vi vidare mot att passera 500 sidor i tråden innan den första april. Är övertygad om att vi fixar även det.

E30810DC-DA78-4D41-AB13-6F750E7A857C.jpeg
371BC7C2-4D87-4B38-8685-18B6B6F71137.jpeg
D00D3641-C202-46B3-B2AA-F69D6C6F4C44.jpeg
EB6139B4-BD61-48F8-A47C-4EFAD2986A97.jpeg
Kul! Från och med imorgon kör även jag påsktema ända in i kaklet 🐣
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp