• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Spanar fåglar vid Tysslingen utanför Örebro.
C58FB2FA-C79F-4FE5-A9EF-A3D503D7ABD9.jpeg
5DE66F35-0B49-47E6-B33F-B7519E9E842C.jpeg

Jag börjar tro att det är @Berns som är hjärnan bakom detta. Min Swatch var helt plötsligt död och jag och Berns har ju setts och sedan får jag en Seiko av honom som "fungerar som den ska". Hmm!
@Berns har alltid varit lite skum.. Om du kastar om bokstäverna i Berns och tar bort n så blir det "serb". Vad hände den första mars 2012 i Serbien, jo de gick med i EU. EU har 27 medlemsländer, idag är det den 27e, en av de 27 är tyskland. Den 2 augusti 1934 blir Adolf Hitler Führer i Tyskland. Den 2 augusti (!!)2018, 84 år senare
blir Berns medlem på KS.
giphy-8.gif

Senast ändrad:
@Berns har alltid varit lite skum.. Om du kastar om bokstäverna i Berns och tar bort n så blir det "serb". Vad hände den första mars 2012 i Serbien, jo de gick med i EU. EU har 27 medlemsländer, idag är det den 27e, en av de 27 är tyskland. Den 2 augusti 1934 blir Adolf Hitler Führer i Tyskland. Den 2 augusti (!!)2018, 84 år senare
blir Berns medlem på KS.
giphy-8.gif

Förlåt att jag kommer med lite fakta och förstår din eleganta konspirationsteori, men Serbien är ännu inte medlem i EU 🤯 Kroatien gick ju iofs med 2013 så nästan rätt 🤣

Ni vet känslan när det är något i ens nära omgivning som man verkligen inte tycker om men man accepterar. En av de två sakerna på bilderna är just en sån sak för mig. Nu tror ni säkert att jag är trött på att ha bära samma klocka igen dag 27 men ack så fel ni har! Min kära sambo som annars har god smak kämpar med näbbar och klor för att behålla trolltomten och ställer fram den varje jul trots att jag gömmer den längre och längre in i förrådet eller ställer den bredvid barnens cyklar så den kanske blir påkörd av ”misstag”...
C8904431-2E0A-4B66-88F2-80733B130646.jpeg
3ACB910B-D79C-465A-AB5E-58E56BA05689.jpeg

Ni vet känslan när det är något i ens nära omgivning som man verkligen inte tycker om men man accepterar. En av de två sakerna på bilderna är just en sån sak för mig. Nu tror ni säkert att jag är trött på att ha bära samma klocka igen dag 27 men ack så fel ni har! Min kära sambo som annars har god smak kämpar med näbbar och klor för att behålla trolltomten och ställer fram den varje jul trots att jag gömmer den längre och längre in i förrådet eller ställer den bredvid barnens cyklar så den kanske blir påkörd av ”misstag”...
C8904431-2E0A-4B66-88F2-80733B130646.jpeg
3ACB910B-D79C-465A-AB5E-58E56BA05689.jpeg
Råka måla om den så kanske den får bo kvar i garaget nästa år ;)
Sen är det ju lite så att man inte ska väcka den björnfrun som sover, för då kanske klockorna får stryk😬

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp