• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Något nytt och hippt, typ podd men bara live om jag förstått det rätt. Jag har inte iPhone privat men använder jobbmobilen till detta så vi är iaf två utan iFån. @Berns kan nog förklara Clubhouse bättre och fördelarna med detta. Vi pratade först om Instagram men det går inte att få till på ett bra sätt tyvärr.
Seriöst, bara för sekt telefon??? Isf är jag rökt.

Ah, inget för lantisar med andra ord

Ingen fara, jag raljerar som vanligt. Hoppas ni få en bra uppesittarkväll 👍

Haha, jag hade inte hört talas om detta förrän för några veckor sedan när hipsterkillarna @Denke och @Berns berättade att det fanns.

Som sagt, upplägget är inte helt klart än så det kan mycket väl bli både Instagram och Clubhouse. Dessutom kommer jag sitta i tråden samtidigt. 😃

4A5EEFD4-3F2F-4AD2-AFC4-0CFF3A63FD22.jpeg

Är oerhört stark i köttet, men det är nog ändå säkrast att låta den här gå kvar på vintertid med felställt datum. Det tråkiga plaståbäket på handleden orkar jag inte fota, knappt ens se längre...

Från tidigare owgmarch minns jag någon slags asketiskt befriande känsla. I år är det tvärtom - har sällan varit mer sugen på nya köp och ohejdat frosseri!

4A5EEFD4-3F2F-4AD2-AFC4-0CFF3A63FD22.jpeg

Är oerhört stark i köttet, men det är nog ändå säkrast att låta den här gå kvar på vintertid med felställt datum. Det tråkiga plaståbäket på handleden orkar jag inte fota, knappt ens se längre...

Från tidigare owgmarch minns jag någon slags asketiskt befriande känsla. I år är det tvärtom - har sällan varit mer sugen på nya köp och ohejdat frosseri!
Bara vänta tills vi är klara med covid, då blir det frosseri på tidigare oanade höjder!

Purfärsk bild, den tränade ser att något inte stämmer mer än att klockan är felvänd på armen.

IMG_20210328_221803.jpg

Klockan går nämligen fel och jag är för stolt för att ställa om den då en stor anledning till att jag gillar g-shocks är multiband funktionen som upprättar tidssync automatiskt. Självklart hände det inte inatt. Hoppas på sync imorgon istället.

PS

Jag har läst samtliga sidor av tråden men däremot inte gjort incheckningar, då jag inte blivit riktig bekväm ännu med postade av bilder på forum. Men jag lovar att bättra mig. Haft fantastiskt kul av den här tråden och vill verkligen känna att jag också bidrar.

Något nytt och hippt, typ podd men bara live om jag förstått det rätt. Jag har inte iPhone privat men använder jobbmobilen till detta så vi är iaf två utan iFån. @Berns kan nog förklara Clubhouse bättre och fördelarna med detta. Vi pratade först om Instagram men det går inte att få till på ett bra sätt tyvärr.
Jag har aldrig testat clubhouse och vet inte exakt hur det funkar. Den kanske finns stora fördelar med det. Hade något som discord varit ett alternativ? Det är ju kul om så många som möjligt kan vara med. Jag har inte testat det heller men kan undersöka det lite mer om det är av intresse.

Jag har aldrig testat clubhouse och vet inte exakt hur det funkar. Den kanske finns stora fördelar med det. Hade något som discord varit ett alternativ? Det är ju kul om så många som möjligt kan vara med. Jag har inte testat det heller men kan undersöka det lite mer om det är av intresse.
Spännande, måste kolla upp det med. Målet är som sagt att alla som vill vara med ska kunna vara det. 😃

Spännande, måste kolla upp det med. Målet är som sagt att alla som vill vara med ska kunna vara det. 😃
Jag tror man kan skapa grupper med invite där man kan ha ljud-chat och skriva och säkert skicka gif:ar 😀 Har inte använt det men kan höra mig för och testa/läsa på lite. Det ska funka på dator och mobil så tekniken bör inte hindra någon från att vara med men jag vågar inte lova för mycket då det är nytt för mig.

AddText_03-27-08.11.34.jpg

På onsdag är det dags för uppesittarkväll som ett avslut på denna underbara utmaning. 😁 Detta kommer livesändas via Clubhouse.

För er som inte är medlemmar på Clubhouse och vill vara med kan vi lösa några inbjudningar. Vi vet i dagsläget inte hur många vi kan lösa men återkommer med det. Man måste ha iPhone.

Tid: 23.30

Vi jobbar i dagsläget med att få till utlottning av Malmklockan live efter tolvslaget.

Mer info kommer löpande i tråden.
Har du eller @Berns inbjudningar kvar tar jag gärna en 👍🏻🙂

Jag tror man kan skapa grupper med invite där man kan ha ljud-chat och skriva och säkert skicka gif:ar 😀 Har inte använt det men kan höra mig för och testa/läsa på lite. Det ska funka på dator och mobil så tekniken bör inte hindra någon från att vara med men jag vågar inte lova för mycket då det är nytt för mig.
Ja, kan vi inte skicka GIF:ar kan vi lika gärna lägga ner 🤣

FAD9F9F2-A834-4C6D-97FD-CF4C3742749A.jpeg
I
A559A8D4-64F9-4899-90E7-EDFFD91ED611.jpeg
Det blev nästan som lite London leatherboys så här på min Casio Royale så här på sluttampen. Flaggloopen gör sig nog bättre på canvas eller lite ruffigare läder men det har funkat bra idag. Känns som lite nytt på armen. Nu är det inte långt kvar!

Första incheckningen på ett par dagar. Jag har absolut inte haft någon annan klocka på armen så jag är fortfarande med i matchen. Trots att det bara är några dagar kvar och att jag är helt övertygad om att jag kommer klara det så känns det bara så jävla dåligt. Det är inte kul att ta på klockan på morgonen, det är inte kul att kolla vad tiden är och det är inte ens speciellt intressant att läsa inne på klocksnack längre. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att detta var så tufft då jag i vanliga fall bara byter klocka 1-2 gånger i veckan men ack så fel jag hade. Får se om jag överhuvudtaget behåller Aqua Terran när detta är över. Behövde bara skriva av mig lite, fortsätt kämpa på nu alla krigare!
0FD6F831-3135-4844-BEC4-731D3447C15A.jpeg

Första incheckningen på ett par dagar. Jag har absolut inte haft någon annan klocka på armen så jag är fortfarande med i matchen. Trots att det bara är några dagar kvar och att jag är helt övertygad om att jag kommer klara det så känns det bara så jävla dåligt. Det är inte kul att ta på klockan på morgonen, det är inte kul att kolla vad tiden är och det är inte ens speciellt intressant att läsa inne på klocksnack längre. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att detta var så tufft då jag i vanliga fall bara byter klocka 1-2 gånger i veckan men ack så fel jag hade. Får se om jag överhuvudtaget behåller Aqua Terran när detta är över. Behövde bara skriva av mig lite, fortsätt kämpa på nu alla krigare!
Är det en 38mm eller 41mm Skyfall?

Bryt ihop och kom igen. Om det är till någon tröst så tycker jag att din klocka är väldigt fin. Bara 3 dagar kvar.

Du känner precis som jag. Känns inte som man är klocknörd alls längre. Man bara har en klocka för att de känns praktiskt att slippa ta fram telefon och kolla klockan..

IMG_5853 (1).jpeg

Godmorgon Tnr 290557. Daa da..! Ny dag, nya äventyr och mot golfbanan ! Förresten ,snart är det skärstorsdag :nailbiting: Ha,re bra// :pompus:
(Sluta mäta dagar utifrån din produktivitet och börja uppleva dem av din närvaro.//Alan Watts)

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp