• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Såg den här idag och då kom jag att tänka på dig 😘
Fluffy.jpg

Jag är ju ärligheten själv! 🤩✊
Kanske kan stämma. Jag menar, du har ju ändå en klocka som en riktig hedersknyffel! Hur är tidshållningen i din?? Jag hade tänkt köra månaden ut utav kalibrering och se hur den gick på en månad. Glömde av den där lilla detaljen med sommartid. Har gjort två kalibreringar under månaden tror jag?! Ca 1,5-2 v in hade jag tappat 0,7 -spd. När jag ställde om till sommartid hade jag utslaget på månaden tappat ca -0,2 spd. Det är ju helt sinnessjukt bra.

Kanske kan stämma. Jag menar, du har ju ändå en klocka som en riktig hedersknyffel! Hur är tidshållningen i din?? Jag hade tänkt köra månaden ut utav kalibrering och se hur den gick på en månad. Glömde av den där lilla detaljen med sommartid. Har gjort två kalibreringar under månaden tror jag?! Ca 1,5-2 v in hade jag tappat 0,7 -spd. När jag ställde om till sommartid hade jag utslaget på månaden tappat ca -0,2 spd. Det är ju helt sinnessjukt bra.
Min ligger nog i samma spann. Sjukt bra klockor.

IMG_20210330_223351.jpg

Incheckning. Nästa år får bli något svårare. Mitt klockintresse har avtagit vilket jag tycker är tråkigt. Modellen är kanske att köra något som jag inte tycker om för att få mer uppskattning av andra klockor senare.
Alltså, mina tankar går i helt motsatt riktning. Förra året körde jag en "lätt" owg-klocka och det gick som en dans. I år ville jag utmana mig själv och tog nåt jag inte skulle bära annars, men den vill jag ju bara spy på nu. Nästa år blir det en klocka som jag potentiellt skulle kunna vara owg med på riktigt igen.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp