• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jomen vad härligt att man lyckas köra in hela verktyget i fingret vid första bandbytet. Klockan helt oskadd dock så det är lugnt! :)
42103F87-53A1-4BF9-B4DC-9720DE7FC9D2.jpeg

F3FEF7BB-1A6B-476E-A3A2-A23C960FE17A.jpeg
B550812A-47B7-459D-9EF1-C4FDB259333E.jpeg

Nu har det gått fem timmar sen jag provade klockan för första gången, dags att summera de första intrycken! På plussidan: Bra storlek, lätt, californiatavla är tufft.

Förra året deltog jag med en GS med fin detaljrikedom. Swatchen bjuder på följande fina detaljer:
-En förvånansvärt snygg rotor
-Lite struktur i tavlan och upphöjda index
-Fräscht ollonrosa markeringar runt chapterringen

Owgmarch kommer att bli en fröjd i år!
Vem kan inte gilla ollonrosa markeringar liksom...! ;)

Vi inleder månaden med att plocka bort länken på min GS. När jag har lite mer lugn och ro ska jag sätta mig och justera länken så att den sitter lite bättre på handleden.

C94892AF-07E0-41B4-9044-FB9D8031FB95.jpeg

Vad tycker ni om kombon klocka - band?
Jag säger som Anatoly Dyatlov i TV-serien Chernobyl - Not great, not terrible.

707A9533-F0F7-490E-A875-B744C6798644.jpeg

Rent spontant så kommer jag att tänka på @FilPro , hur ska det gå utan fyra-fem bandbyten per dag? :oops:

-Dels pga det och dels pga att jag inte har en chans att klara 5 tisdagar utan Speedy! ...det är redan tisdag imorgon 🗓😱

Det är lika bra att förbereda både min själ och min hy inför Batmans vrede. Jag undrar i fall man får två stycken lavetter i år då det är både @Staafen och @Berns som är på hugget 🤔

9BD56682-42AB-4262-9D6A-9A4D62756BC3.gif

Denna första dag har varit mindre krävande än väntat. Hade dock bokat in en SPA-vistelse från i eftermiddag till i morgon lunch, just in case, för att lindra våndan. Larmet satt till 13.40 så jag hinner runda av kneget innan det är dags att styra kosan mot stillsamhet, kroppsknådning mm.
A2B7058E-29CA-4551-A8C8-76D46D2DC549.jpeg

Vem blir först ut att falla för frestelsen att byta klocka? Får vi någon redan idag, eller är det fram mot småtimmarna inatt den första syndaren letar sig fram?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp