Låter klokt funderar själv på att gömma klocklådanFunderar på att stänga av bevakning av alla andra trådar under mars förutom denna. Allt för att minimera frestelser.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Låter klokt funderar själv på att gömma klocklådanFunderar på att stänga av bevakning av alla andra trådar under mars förutom denna. Allt för att minimera frestelser.
Lyssnade nyss på owg avsnittet på urbildningsradion (mysig prep för månaden som kommer) och blev väldigt sugen på att se bilder på klockan du fick @Berns Både fram och baksidaJa, KS passar ju perfekt.
som info till alla så sålde jag den klockan till @Denke i höstas och istället för att betala med pengar så kom vi överens om att du skulle köpa en klocka till mig att bära i owgmarch. Min klocka (Malm Watch) fick jag i fredags vid poddinspelningen. Blev extra glad att du hade beställt den för längesen, långt innan malm Watches gick in som huvudsponsor, så att de hade haft tid att gravera baklocket med mitt namn och annat roligt.
det känns som cirkeln är sluten om du bär Seiko KS. Bra val.
Gömma!? Jag låser in alla klockorLåter klokt funderar själv på att gömma klocklådan
Ja, jag ska lägga ut en bild idag.Lyssnade nyss på owg avsnittet (mysig prep för månaden som kommer) och blev väldigt sugen på att se bilder på klockan du fick @Berns Både fram och baksida
Exakt! Den är det. Lika grym och fin som när jag fick den av dig.KS måste ju vara ett bra val. Låter som det handlar om denna?
Själv har jag överdoserat klockbyten senaste dygnet. Just nu en Aqualand
Ja lika bra, man hinner ändå inte med att läsa några andra trådar än dennaFunderar på att stänga av bevakning av alla andra trådar under mars förutom denna. Allt för att minimera frestelser.
Mycket bra
Dina eller klockans?Laddar batterierna, pray for March!
Bägges! Laddar mina batterier men klockans gångreservDina eller klockans?
Vilken härlig reklam. Rosa Pantern wibbar. Bra klocka. Lycka till.Hittade till slut en klocka som uppfyllde den kravlista jag ställt för att ta mig an och delta i OWG March. Vill ju heller inte ställa till det för @Back som annars tvingats gå med fotboja under återstoden av 2021. Jag uppskattar också valet av den välgörenhetsaktion, Min Stora Dag, som valdes för OWG March i år. Vi (Försvarsmakten) har deltagit i aktiviteter för barn tillsammans med Min Stora Dag och under föregående år var Helikopterflottiljen med och flög Anton som drabbats av ögoncancer som hämtades upp på Gärdet i Stockholm för en mycket uppskattat flygtur över Stockholms skärgård. Att se glädjen hos drabbade barn och deras anhöriga som under en dag får vara med om något häftigt är stort och värmer.
Problemet med mental ohälsa är också något viktigt att ta sig an. Det finns mitt ibland oss och kan egentligen drabba vem som helst under vissa förutsättningar. Jag har själv kollegor som har mått dåligt efter att ha varit iväg på insats och en utländsk kollega och god vän som dessvärre ändade sitt liv efter en mörk period. Jag stöttar därför också Tidssonens insamling till "Mental Helse" och ser inte OWG March som en kamp mellan Sverige och Norge, snarare en utökad möjlighet att bidra till något gott. För säkerhets skull har jag donerat samma summa till de båda insamlingarna så att mitt bidrag inte påverkar totalställningen för den som är tävlingsinriktad. När det gäller regelverket för OWG March följer jag dock de svenska, strängare reglerna.
Vad blir det för klocka som jag skall bära i mars då? Den som uppfyllde kravspecifikationen om att vara något jag inte haft eller burit tidigare, vara högst 40mm i diameter, mekanisk och handuppdragen, funka i alla sammanhang och inte kosta mer än 10K? Jo, en sån här:
Let the games begin!
Kul med Hydronaut! Vilken av modellerna har du?Larra64 Tudor hydronaut. Har nyss betalat, men glömde skriva i kommentarfältet (mailadressen är densamma som jag har här)
OWG klockan är nu redo och bi börjar på en gång. Ingen idé o vänta
Starkt att början redan innan, själv ska jag då vänta så länge jag bara kan! Kommer bli tillräckligt jobbigt ändå med 31 långa dagarOrkar inte byta klocka varannan minut så jag börjar idag istället
Ping @StaafenOm fortfarande möjligt skulle jag vilja byta klocka, till dagens inköp DW-5030C-1JR förtjänar en månad solo på armen.