• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Lämnad ensam med en niomånaders och en elvamånaders. Full rulle.
IMG20220321141639__01.jpg

Alltid härligt med nya däck!
20220321_102311.jpg

Första bytet på bimmern vid 11.300 mil.
Orginalsulorna höll riktigt bra, speciellt med tanke på många resor med mycket last och hög fart på kontinenten.
A6an jag hade innan fick sitt andra byte ungefär här.
Du kan väl inte ha kört elvatusenjävla mil på samma däck!? Även om hälften av dom var på vinterdäck så måste det ju vara någon slags rekord att åka typ 6000 mil på ett par sulor! 😁

Jag har inte postat i tråden på ett par dagar så kompenserar jag för det med ett lite mer utförligt inlägg än vanligt.

849E329C-A885-466E-AC21-F06E80E29540.jpeg

En trevlig aspekt med modellen Polerouter från Universal Geneve är att det är den första klockan som Gerald Genta designade. 1954, blott 23 år gammal, får Genta uppdraget att designa Universal Geneves nya modell. Genta är vid den här tiden tämligen okänd, men Poleroutern blir en framgångsrik modell och Genta fortatte att designa klockor för Universal Geneve i många år efter det, liksom för många av de stora husen.

4E262AED-086A-435E-8716-8A791948E927.jpeg

Poleroutern tycker jag är ett trevligt och relativt överkomligt sätt att äga en klocka designad av Gerald Genta. Men vill man betala mer pengar så går det ju förstår också bra. Men man kommer då aldrig kunna säga att det är hans första design.

26A57267-5C9C-49E5-A9D9-55CD0A819AC5.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp