• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är inte det en sån där homage till den klassiska rolexen ?? finns några såna på tradera för ca 2 lax ... bra grejejer eller ? ?

Homage till Rolex har jag inte hört om innan.

Det är en Citizen BN0190-15E, skulle säga att den liknar flera av Citizens gamla dykare fast i ett modernt och förstorat format (ca. 44,5mm i diameter). Går att hitta för cirka 2000kr som ny, men min är köpt begagnad för drygt 900kr.

Jag gillar den skarpt då den är tuff, tålig och tickar av ett Eco-Drive verk 😊

Dag 21
95E16454-9857-4E47-A8BD-8888D5ADC628.jpeg

Homage till Rolex har jag inte hört om innan.

Det är en Citizen BN0190-15E, skulle säga att den liknar flera av Citizens gamla dykare fast i ett modernt och förstorat format (ca. 44,5mm i diameter). Går att hitta för cirka 2000kr som ny, men min är köpt begagnad för drygt 900kr.

Jag gillar den skarpt då den är tuff, tålig och tickar av ett Eco-Drive verk 😊

oj sorry jag snurra ihop allt, trodde det va en seiko ..... Den är iallafall snygg som tusan ... det är ju väldigt bra pris ..

här är iallafall den jag tänkte på https://www.tradera.com/item/190209/529661750/seiko-mod-bb-homage

det blev en helt ny grej med klockan på natoband...kan säga att den blev lite topheavy, utan stållänken som balans..känns verkligen som att man har en utstickande grej på armen som kommer slå i allt och ingenting. nåja bara en vanesak. Påminner om det glada 90-talet när man sprang runt med GUL-klockan i sjukt tidstypiska färger på kardborreband. Såg faktiskt ett par stycken av den vanliga modellen med både analog och digital visning när jag fyndade på second hand, tillochmed belysningen för digitalrutan fungerade på båda två jag kikade på. men de var i riktiugt dassigt skick och verkar ju inte vara så svåra att hitta. hade varit kul och ha en faktiskt

• Like
Reactions: bag
det blev en helt ny grej med klockan på natoband...kan säga att den blev lite topheavy, utan stållänken som balans..känns verkligen som att man har en utstickande grej på armen som kommer slå i allt och ingenting. nåja bara en vanesak. Påminner om det glada 90-talet när man sprang runt med GUL-klockan i sjukt tidstypiska färger på kardborreband. Såg faktiskt ett par stycken av den vanliga modellen med både analog och digital visning när jag fyndade på second hand, tillochmed belysningen för digitalrutan fungerade på båda två jag kikade på. men de var i riktiugt dassigt skick och verkar ju inte vara så svåra att hitta. hade varit kul och ha en faktiskt
Har min kvar. Men just nu sitter ju en nyare GUL på armen. 🤣
20220121_234826.jpg

Inte bra när man har körigt på jobbet och inte hinner kkocksnacka nånting! 6 sidor att läsa ikapp!! Skönt att man tar lillskrotans läggning ikväll så man kan gömma sig här en stund för frugan! Pannan fortfarande på! Vet inte om det är mitt undermedvetna men idag har jag dingat i pannan både här och där. Mer idag än totalt i övrigt senaste året.
465F8FC4-5908-41EE-933E-1731C82C8144.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp