• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2022

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tänt vare här😁 snart är det Mars😉
IMG_20220226_220840.jpg
Bra lume. Inte för att man ser tiden men man ser att det är en g-shock och då är tiden mindre viktig.

Anledningen till att jag frågar är att jag inväntar leverans av klocka som skulle vara OWGM-klocka men jag vill inte gå naken fram till leverans så jag behöver något annat.. känner härmed att jag redan nu diskvalificerat mig.. 🫣 känner lukten av en lavett...
Jag ställde en liknande frågeställning då min OWGM-klocka inte hinner anlända innan 1mars. Jag kommer få gå klocklös tills den anländer. Aktivitetsband osv som visar tid är lika med en lavett av Mr @Back -man och OWGM är över för dig.

Jag tänkte använda mig av @roosterman under tiden som min klocka dyker upp, han får alltså gå bredvid mig hela tiden och så säger jag bara ”Hej Roosterman, hur mycket är klockan” och så svarar han.
Funderar även att ta patent på detta då han med tiden även kanske kan lära sig att sätta igång musik, svara på vilket väder det ska bli osv.

Jag ställde en liknande frågeställning då min OWGM-klocka inte hinner anlända innan 1mars. Jag kommer få gå klocklös tills den anländer. Aktivitetsband osv som visar tid är lika med en lavett av Mr @Back -man och OWGM är över för dig.

Jag tänkte använda mig av @roosterman under tiden som min klocka dyker upp, han får alltså gå bredvid mig hela tiden och så säger jag bara ”Hej Roosterman, hur mycket är klockan” och så svarar han.
Funderar även att ta patent på detta då han med tiden även kanske kan lära sig att sätta igång musik, svara på vilket väder det ska bli osv.
Kan jag också gå bredvid @roosterman ?

Kan jag också gå bredvid @roosterman ?
Låter faktiskt som en trevlig arbetsuppgift.😁
Ska jag dansa oxå?? 🤔

Årets OWG-dinka blir en gammal DJ. Just denna klocka plockade min fasters mans pappa ut i slutet av åttiotalet. Han bar denna varje dag tills han gick bort 2015. Efter det så låg klockan bortglömd i en byrålåda hemma hos min faster och hennes man tills en släktmiddag i höstas när ämnet klockor kom på tal. Fick höra något i stil med: ”juste, du som gillar klockor, jag ärvde någon gammal klocka av farsan, tror det var någon schysst klocka med lite guld och så”. Åkte givetvis dit någon dag senare för att se om det var något kul han rotat fram. Klockan hade stannat och var i behov av en service efter ca 30 år. Vi kom överens om ett bra pris och så lämnade jag in den på service i början av december. Hämtade ut den förra veckan efter en fruktansvärt dyr service och tänkte att det ultimata testet blir att använda denna 31 dagar i rad. Så nu kör vi. Rolex Datejust 16013 med pyramidtavla och romerska guldindex.
00A49041-60F6-40FF-B300-E7514CB091C0.jpeg

Ska avsluta februari med min absoluta favvoklocka! Blev ingen av dom tilltänkta, jag kom på att jag hade denna Camel SUPERCHRONO, och det blir mitt val för OWG Mars!

Visst hade man kunnat köra med någon av sina fetare klockor typ min favvo, men då hade det varit alldeles för lätta att vara OWG.

Självklart så bidrog jag med an slant till Maskrosbarn, det är det minsta man kan göra...

60AB74FA-2F3E-4E9E-9BC7-2B07FA49F9A6.jpeg
FB78D19C-CF02-4CB5-BF04-392D887084B2.jpeg

Senast ändrad:
Ska avsluta februari med min absoluta favvoklocka! Blev ingen av dom tilltänkta, jag kom på att jag hade denna Camel SUPERCHRONO, och det blir mitt val för OWG Mars!

Självklart så bidrog jag med an slant till Maskrosbarn, det är det minsta man kan göra...

60AB74FA-2F3E-4E9E-9BC7-2B07FA49F9A6.jpeg
FB78D19C-CF02-4CB5-BF04-392D887084B2.jpeg
Kul med en Trophy. Övervägde min också! Tyvärr ingen Super Chrono men likväl en trevlig 90-talsilning👏🏼

Bilagor

• 17E6B88C-493F-4F81-ABA3-D588DE3431D4.jpeg
    17E6B88C-493F-4F81-ABA3-D588DE3431D4.jpeg
    186.8 KB · Visningar: 4
Det är från Cheapestnatostraps.com som faktiskt är ett svenskt bolag. De är riktigt grymma och heter Ribbed Nato (finns i många färger).

Är det nån mer än jag som börjar få lite ont i magen? Förra året gick kalasbra men då jobbade jag hemifrån hela mars…
Asch, bara låsa klocklådan/skåpet och glömma vart man la nyckeln! Enkelt för mig som redan har lagt långkalsonger i kylen en gång av misstag, har absolut inget med att vara tankspridd att göra.....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp