• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 mÄnad 2023

Damn! Nu har jag lĂ€st ikapp 20 sidor pĂ„ mobil med dĂ„lig uppkoppling och det gick tillslut 😃

Det har ju varit mycket rosa frÄn @roosterman och en del falska wristshots vilket gav en batslapvarning. VÀlförtjÀnt tycker jag!

Sen undrar jag om @Nissestr som kör en rova Äker ut om han ens greppar i en annan klocka eftersom det Àr sÄ han bÀr sin rova? HÀr behövs ett regelförtydligande.

OcksÄ starkt jobbat av @Finnish Joe som verkar vara allergisk mot norrmÀn eller var det norskt aluminium? HÀr var ocksÄ första gÄngen som jag sett en Äterkallelse av batslapen vilket vÀrmde hjÀrtat!

NĂ€st pĂ„ tur att Ă„ka ut mĂ„ste Ă€ndĂ„ vara @SalvadorDali som har en sĂ„dan fin sub som ligger och vĂ€ntar, ivrigt pĂ„gejad av @Limeee Lycka till sĂ€ger jag 😀

Klokast av alla Àr ÀndÄ @Signature som vÀljer att lÀgga undan mobilen för sina barns skull vilket smÀller lika högt som insamlingen till MSD i trÄden och pÄ tal om det sÄ ska jag inte glömma att köpa lotter denna gÄng!

@Staafen hĂ„ll ut! Snart Ă€r det april och dĂ„ kan du logga ut ❀

FrĂ„gade generaldirektören för owgm men med ett sĂ„dant fint svar som nedan kĂ€nns det som att jag klarat mig! đŸ€Ș

Haha ja snÄrigt att stÀlla upp i en sÄ smal klass som fickurskategorin.

Damn! Nu har jag lĂ€st ikapp 20 sidor pĂ„ mobil med dĂ„lig uppkoppling och det gick tillslut 😃

Det har ju varit mycket rosa frÄn @roosterman och en del falska wristshots vilket gav en batslapvarning. VÀlförtjÀnt tycker jag!

Sen undrar jag om @Nissestr som kör en rova Äker ut om han ens greppar i en annan klocka eftersom det Àr sÄ han bÀr sin rova? HÀr behövs ett regelförtydligande.

OcksÄ starkt jobbat av @Finnish Joe som verkar vara allergisk mot norrmÀn eller var det norskt aluminium? HÀr var ocksÄ första gÄngen som jag sett en Äterkallelse av batslapen vilket vÀrmde hjÀrtat!

NĂ€st pĂ„ tur att Ă„ka ut mĂ„ste Ă€ndĂ„ vara @SalvadorDali som har en sĂ„dan fin sub som ligger och vĂ€ntar, ivrigt pĂ„gejad av @Limeee Lycka till sĂ€ger jag 😀

Klokast av alla Àr ÀndÄ @Signature som vÀljer att lÀgga undan mobilen för sina barns skull vilket smÀller lika högt som insamlingen till MSD i trÄden och pÄ tal om det sÄ ska jag inte glömma att köpa lotter denna gÄng!

@Staafen hĂ„ll ut! Snart Ă€r det april och dĂ„ kan du logga ut ❀
đŸ™â€ïžđŸ™â€ïžđŸ™â€ïžđŸ™

Dag 23:
SÄg en mamma köra fram för att lÀmna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin vÀska och sade hej dÄ. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knÀt.
PÄ vÀgen hem Äkte jag förbi en busshÄllplats dÀr samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och sÄ jag sjÀlv
 SjÀlv kommer jag pÄ mig att gÄng pÄ gÄng sitta med telefonen nÀr barnen pockar pÄ min uppmÀrksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det Àr lÀttare att se sig sjÀlv genom andra sÄ nu har jag kommit till punkten dÄ jag fÄtt nog.

Den hÀr mÄnaden har verkligen varit en utmaning men pÄ fel sÀtt.
Drar nu ner pÄ telefon och allt som kommer dÀrtill. Jag kommer fortsÀtta checka in men i övrigt hÄlla mig undan.
2FA15B35-F4C2-470B-8B7B-4F0307B99F32.jpeg
Sanna dina ord broder. ❀
Barnen Àr det finaste och viktigaste vi har.
LÄter som att du Àr en bra far.
Men Àven en pÄminnelse till oss andra att ta hand om vÄra relationer och vara nÀrvarande.
Har försökt att hitta balansen i Ärets OWG och inte lÄta det ta över helt.

Det dÀr Àr sÄ trÀffande!
Kanske inte till den extrema grĂ€ns som du vittnade om men just det att jag sitter med telefonen ibland nĂ€r min son berĂ€ttar nĂ„got för mig. Otroligt ohyffsat🙈

Börjar bli sugen pĂ„ att skaffa en Ă€ldre "hemmatelefon" och lĂ„ta den andra ligga nĂ€r man inte jobbar eller har ett speciellt Ă€rende. Blev inte mindre sugen igĂ„r nĂ€r jag sĂ„g @bag 's samling av gamla Nokia🙂
AlltsĂ„ jag kĂ€nner och klĂ€mmer mest pĂ„ min samling men man kanske skulle köra med en av dem under april. đŸ€”

Dag 23:
SÄg en mamma köra fram för att lÀmna sitt barn vid skolan. Det första hon gjorde sekunden hon stannade bilen var att ta upp sin telefon och stirra ner i den medan barnet, sökande sin mammas blick, klev ur utan att hon tittade upp för att möta den. Barnet öppnade bakdörren, tog sin vÀska och sade hej dÄ. Mamman svarade, fortsatt stirrandes ner i knÀt.
PÄ vÀgen hem Äkte jag förbi en busshÄllplats dÀr samtliga ungdomar stod med ansiktet ner i telefonerna.
Och sÄ jag sjÀlv
 SjÀlv kommer jag pÄ mig att gÄng pÄ gÄng sitta med telefonen nÀr barnen pockar pÄ min uppmÀrksamhet, att svara utan att lyssna eller titta upp.
Det Àr lÀttare att se sig sjÀlv genom andra sÄ nu har jag kommit till punkten dÄ jag fÄtt nog.

Drar nu ner pÄ telefon och allt som kommer dÀrtill. Jag kommer fortsÀtta checka in men i övrigt hÄlla mig undan.
Jag hÄller verkligen med helt och hÄllet! Det Àr svÄrt det hÀr med skÀrmtid. Inte bara för oss utan Àven för barnen.
Jag försöker att inte röra telefonen nÀr barnen Àr med men misslyckas sÄklart ibland. En utmaning varje dag. Vi anvÀnder ju denna satans skÀrm till allt.
Jag mÄste ocksÄ dra ner pÄ telefontiden efter mars Àr slut. KÀmpa pÄ dÀr ute!

Det blir inte roligare Àn vad man gör sig. DÀrför Ànnu ett bandbyte. KUOE:n satt fint pÄ meshet och jag har egentligen redan provat BUND, men av en annan sort i en annan fÀrg. DÀrför införskaffades detta BUND-strap hÀromdagen. Nu sittandes pÄ en klocka i en trÄd nÀra dig. Bild med klockan pÄ armen kommer senare idag, nÀr bandet har format sig bÀttre efter armens rundning.

3CC74FEE-F173-4640-922C-F7196F0DC37A.jpeg
B7C32CDF-5D3F-49E1-AFA0-4523D7FE3FE8.jpeg

Senast Àndrad:
Dag 23:
Och sÄ jag sjÀlv

Fint skrivet och reflekterat!
Jag checkar in och lÀgger undan mobilen till förmÄn för lite musikundervisning med grymma ungdomar.

FAEB28A1-5E1E-4168-A856-8F3D55E6A2AD.jpeg

Det blir inte roligare Àn vad man gör sig. DÀrför Ànnu ett bandbyte. KUOE:n satt fint pÄ meshet och jag har egentligen redan provat BUND, men av en annan sort i en annan fÀrg. DÀrför införskaffades detta BUND-strap hÀromdagen. Nu sittandes pÄ en klocka i en trÄd nÀra dig. Bild med klockan pÄ armen kommer senare idag, nÀr bandet har format sig bÀttre efter armens rundning.

3CC74FEE-F173-4640-922C-F7196F0DC37A.jpeg
B7C32CDF-5D3F-49E1-AFA0-4523D7FE3FE8.jpeg
Vart har du köpt det?

Tillbaka
Topp