• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Brogin

Rolex
Det går ju bra det här...
Men inte är det roligt och det blir inga roliga foton heller! Fem dar till va? Lite drygt.... Tur man har en full arbetsvecka framför sig så man slipper fundera så mycket....
20230326_101903.jpg
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Nu går vi in i sista veckan😃

Första gången jag egentligen är med på riktigt i OWGM och det var faktiskt tuffare än vad jag trodde🙈 Samtidigt tror jag att det kom i rätt tid för mig. Jag behövde verkligen ta ett steg tillbaka och uppskatta dom klockorna jag har i samlingen.
Hade inte denna tråden på KS funnits hade jag dock med största säkerhet failat första veckan😍

Nu är insamlingen uppe i 132.944:-, det är ju riktigt jäkla bra! Tror ni vi kan passera 150' innan veckan är slut? Det vore ju fantastiskt!

Kämpa på nu sista veckan och tänk hur många barn vi kan glädja med dom insamlade pengarna😍

20230326_101420.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dag 26)

Blev ingen långpromenad idag, känner att en eventuell förkylning är på G. Så det blir att ta det lugnt istället.

Däremot så fick jag ett infall när jag rakade mig, har haft snorbroms en längre tid. Men nu så är den borta, känns lite ovant måste jag säga 🥸


Gammal bild, före rakning!
52402377-4CBE-4115-909F-DBD58DE4E586.jpeg



Efter rakning! Det första Los Tantos sa när hon såg mig var! Det var på tiden 😁
60FA1CA4-DDCE-4A89-BDB4-D9C413713BE9.jpeg



Och så har man ställt om till sommartid!

53A8C3A1-3FC5-4D81-AA72-CECA6DC58EBC.jpeg
 
Senast ändrad:

JohnHarrison

KS Explorers Club
Sommartider hej hej, sommartider!
Jag och @JohnHarrison kalibrerade våra 58:eek:r inför början av owg-mars och sa att vi stämmer av hur gången är som idag, vid skifte till sommartider!! Vet inte hur hans gått men min har verkligen överträffat alla förväntning!! Knappt + 2sek över 26 dygn!! Dvs +0,07 spd!!
16715D25-D4EB-445C-BAC7-2E7F7406EDF8.jpeg
Makalöst , jag tyckte min gick bra men +0.07s är ju galet bra 👍
 

JohnHarrison

KS Explorers Club
Dag 26 och dags för sommartid!
Min BB58 har tappat 6 sekunder på 26 dagar, dvs 0.23s per dygn. 💪
Inte riktigt lika bra som @Burnman BB58 som gick +0.07s per dygn. 🏆
Denna är bättre än min Explorer som går ca +0.8, övriga ligger över en sek fel.
Tudors MT5402 måste ju vara ett av marknadens absolut mest noggranna verk. Definitivt om man ställer det i relation till priset.
Nog om det, nu ändrar vi till sommartid ☀️

CAD47E2A-C9C5-41A3-BE56-02B2FAD960FD.jpeg
 

Clq

Cartier
Dag 26 tillsammans med Brontosaurus.
Har under de senaste dagarna legat däckad av magsjukan, därav har min lilla "dinosaurieserie" uteblivit men nu kör vi igen.

Brontosaurus mätte 22 meter mellan svans och huvud, nu har man dock inte funnit något huvud ännu så vem vet exakt hur lång den kunde varit. Men man tror att den likt sin släkting Apatosaurus ska ha haft ett relativt litet huvud. Brontosaurus betyder "åsködla" och kunde väga 15 ton.

20230326_094946.jpg
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_8766.jpeg

Svårt att räkna ut vad den har för felmarginal per dygn med tanke på Seikos spec … Ha´re bäst // 🧐
IMG_8763.jpeg

"The limited edition is the 9F 25th Anniversary SGBN001 and it has a charcoal dial, yellow accents, and is accurate to +/- 5 seconds a year. The charcoal dial has a special pattern that uses the quartz symbol as well as a star above the six o'clock marker to denote the high level of accuracy achieved by the movement."
 
Topp