• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Ett sista bandbyte, så att man kan rulla över mållinjen. Måste säga att utmaningen var lättare än väntat, men förbannat tråkig. Dock för en god sak!
 

Bilagor

  • A3CE4F73-CF64-4FAF-8E79-064D2506EC82.jpeg
    A3CE4F73-CF64-4FAF-8E79-064D2506EC82.jpeg
    318.6 KB · Visningar: 2
S

Staafen

Guest
Sista dagen! Jag vill passa på och tacka @Berns och @Staafen för ett fantastiskt arrangemang och all tid som ni har investerat! Har jag glömt någon, förutom alla sponsorer förstås?

Det var min första OWGM och det har varit kul att vara med. Måste erkänna att jag aldrig köpt så många klockor som den här månaden, vilket kanske inte är helt i linje med OWGM-tanken :) .

Kör hårt sista dagen alla OWGM-are och lycka till på den sista lottdragningen!
98B727F3-54D4-4F34-8993-A944D3AA83FF.jpeg
Då checkar vi in för sista gången denna gång.
Trodde faktiskt jag skulle behöva bryta för nån vecka sedan när klockan kändes som ett bojsänke.. men det gick ju bra.

Behöver nästan inte säga vilket fantastiskt jobb framförallt @Berns @Staafen gjort här men naturligtvis förtjänar alla som hjälpt till att styra upp tråden, identifiera regelbrytare och bidra till härlig stämning ett stort tack för denna gång!

Det har varit riktigt kul att samlas kring detta och det absolut bästa är naturligtvis alla pengar vi tillsammans samlat in till Min stora dag.
Tack alla!
Ha en trevlig sista dag och snubbla inte på mållinjen nu…

EC86E5B1-97CC-41D4-86B0-1A2EBEC28341.jpeg
Sista dagen ska väl gå bra! Det har varit tråklätt att köra med denna G-Shock med betoning på tråk desto längre månaden har skridit. Önskar alla lycka till på lottodragningen i eftermiddag! Stort tack till @Staafen och @Berns för allt roddande och tack för alla bidrag till MSD!
C51FB9B2-A445-426B-A671-6F03D11A3A4F.jpeg
Stort tack men jag har mest lallat runt och delat ut lavetter. 😄

Jag skulle vilja ge cred först och främst till @Berns som gör ett helt otroligt jobb inför och under OWG, det är väldigt mycket att rodda med. Sedan till @roosterman, @bag och @Back som hjälpt till och gjort ett superjobb. ❤️

Och sedan självklart till alla som varit med i år och som vanligt gjort OWG till årets höjdpunkt på Klocksnack.

2023_0223_10565200-01.jpeg
2023_0223_10574500-01.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack GUDE GUD för att jag har fått bort alla JÄVLA tejp…

Till alla som ska maskera när ni ska till att måla något! Jag kan verkligen rekommendera att lägga pengarna på den lite dyrare tejpen. Ni kommer att tjäna in det i tiden det tar att dra bort den. Visst, om man vill maskera om efter varje strykning så kommer den billiga tejpen göra jobbet! Men vem orkar tejpa om inför varje målning?!

950E33B4-B964-4189-A99D-DD5C69D12566.jpeg
0E38637D-DF51-4B11-BF3A-7956E9A8A361.jpeg
514A447A-D0A9-4528-A644-81EBD00C590C.jpeg
C729A1C8-51B3-404F-BE6F-1B8FE7E119C9.jpeg
 
Senast ändrad:

Nilzén

Cartier
Incheckning dag 31. Bland flera utmaningar denna månad har jag ju tagit på mig att visa lite pärlor i Östergötland. Dessvärre ingår det i folkbildningsuppdraget att även visa Norrköping.

Mitt varmaste tack för denna månad @Berns , @Staafen ,@bag , @Back ,@roosterman och alla andra som bidragit!


Det blir kanske nån mer Incheckning för att inte lämna er med känslan av Peking.


Auktionen på min Söner är igång en stund till. In och bjud!

20230331_090531.jpg
20230331_090522.jpg
 
Senast ändrad:

bag

Panerai
Incheckning dag 31. Bland flera utmaningar denna månad har jag ju tagit på mig att visa lite pärlor i Östergötland. Dessvärre ingår det i folkbildningsuppdtaget att även visa Norrköping.

Mitt varmaste tack för denna månad @Berns , @Staafen ,@bag , @Back ,@roosterman och alla andra som bidragit!


Det blir kanske nån mer Incheckning för att inte lämna er med känslan av Peking.


Auktionen på min Söner är igång en stund till. In och bjud!

20230331_090531.jpg
20230331_090522.jpg
Det finns ju ändå finare platser kring strömmen i den staden. Även om det inte slår vätterns stränder.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Sista dagen! Jag vill passa på och tacka @Berns och @Staafen för ett fantastiskt arrangemang och all tid som ni har investerat! Har jag glömt någon, förutom alla sponsorer förstås?

Det var min första OWGM och det har varit kul att vara med. Måste erkänna att jag aldrig köpt så många klockor som den här månaden, vilket kanske inte är helt i linje med OWGM-tanken :) .

Kör hårt sista dagen alla OWGM-are och lycka till på den sista lottdragningen!
98B727F3-54D4-4F34-8993-A944D3AA83FF.jpeg
Helt Ok med klockköp under Mars. Här har det bara trillat in 10st under månaden.👍
Jäklar vad det ska provas klockor i helgen :D
 

Horologen

Cartier
Lyckades tröttna på nästan allt jag hade i lådan under OWG, resultatet av det är att jag nu kommer inleda nästa vecka och en dag in på nästa med ny klocka varje dag (de där 4 längst till höger var alla nära på att putta ut en ur leken)

Tack alla deltagare och lekledare för en magisk stämning i tråden och för inspiration till alla nytillskott (visste inte ens att jag ville testa Doxa förens jag såg en viss fridykares ur här i tråden tex)

Vi ses i alla nischade trådar till Maj efter en paus från forumhänget (iaf lite lägre engagemang) nu har man ju lite olika trådar att hälsa på i snart iaf!

ABB453F2-8DC6-487E-8BF0-DD0B9D1BA51F.jpeg
 
Topp