• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

bag

Panerai
Hmmm. Matchar ju Jokern riktigt bra😁
Screenshot_20230331_115321.jpg

IMG_20230331_115356.jpg
Så det är du som är Jokern alltså! Jag visste det!
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Sista dagen av OWG March och jag får tacka för denna omgång!

Min Santos har verkligen levt upp till att vara en potentiell OWG-klocka och månaden har gått relativt enkelt för min del. De första dagarna var tuffast, men en vecka in glömde jag nästan av att jag hade fler klockor.

Brukar dock använda min Santos dagligen annars också, men då och då åker gärna annat på. Att byta till en G-Shock på kvällskvisten har jag nog saknat mest.

Nu får det bli lite annat på handleden de kommande dagarna innan jag kryper tillbaka till min favorit igen 😍 Tänker att många är trötta på sin OWG-klocka nu, men kärleken till min har på något märkligt vis bara växt sig starkare.

Stort tack till alla inblandade! Uppdateringar i tråden, insamlingen till min stora dag, lavetterna, fredags-raffles och allt där emellan har varit helt fantastiskt 😀

IMG_4248.jpeg
 

martaSM30

Audemars
Är det dags för Paris nu? Du tänker väl inte dumpa Skalman i Seine eller kasta ut honom från Eiffeltornet hoppas jag?

374BA72B-7234-4758-9EA2-E2DC520DDF2C.jpeg


Kan för övrigt avslöja att den första klockan jag kommer att bära i april är en Gul. Skalman 2.0 kanske?, med tidsvisning i ”ana-digi”-format. Har fått upp mycket Gul-reklam i flödet den senaste tiden. Riktad reklam förmodligen när märket nu har haussats efter din insats i OWG March? Blev tvungen att klicka hem en med påskgul tavla. Nu är tiden korrigerad till sommartid och den ligger beredd att tas på efter midnatt.

EADBA0CD-87C8-46E9-9D94-6718A83A2D39.jpeg
Ha skulle jag kasta Skalman, som varit med mig hela mars?!
Den där ana-digin ser riktigt fräck ut! Testa den på ett velcroband för nostalgisk känsla.
 

Clq

Cartier
Dag 31 tillsammans med Tyrannosaurus Rex.
Tyrannosaurus rex betyder "kung tyrannödla", och det var den minsann. 13 m lång 7-9 ton tung med en käkmuskulatur och tänder som gjorde det möjligt att krossa ben i en tugga var det få dinosaurier som klarade sig. Tyrannosaurus rex kunde inte springa fortare än en människa när den var fullvuxen, och vägen till att bli fullvuxen var också speciell. Från att den var 10 år till den var 20 år gick Tyrannosaurus upp 2 kg om dagen.
Så ni kanske tänker att det inte borde vara så svårt för de andra dinosaurierna att komma undan en så långsam dinosaurie? Men jo, för man tror att de levde och jagade i grupp, kan ni fatta? Och om inte det vore nog tror man att de varit minst lika smarta som schimpanser.
Tacka gud för meteoriten.
20230331_073016.jpg
 

Christoban

Cartier
Dag 31:
Sista dagen - första owgm-omgången för mig och det var nog ändå enklare än vad jag hade trott. Fast jag gjorde ju också ett extremt defensivt klockval, så nästa år blir det något roligare för egen del 😅

Stort tack till alla för en riktigt trevlig tråd att följa och särskilt stort tack till alla er som roddat (och delat ut slaps 🦇) - grymt jobb!

BF08C6E0-BB41-4CF6-ACC7-38D6FB091D61.jpeg
 

Horologen

Cartier
Får se om min nyinköpta väktare till klockorna här hemma kan inbringa lite tur till dragningen eller om @Berns riggar dragningen med ”palmade” lotter?

19032A33-6A6D-4BC8-872D-C74B1D9D4E6B.jpeg


Då både syster och fru fyller år igår och idag så checkar jag ut tidigt nu men lycka till alla och sjukt kul att vi kunnat samla ihop så mycket till Min stora dag! 🙏🏼
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Etter å ha «kun» fullført 28 av 31 dager av OWG er craving på andre klokker stor. Blir litt rotering i dag.

En annen god ting med OWG var å benytte mars til å gjøre andre ting også:

Lære seg å bake. Var lettere enn jeg trodde - gitt at man følger basisoppskriften med mel, vann, gjær og salt. Har nå også begynt å lage egne bakeoppskrifter med nøtter og grovt mel i deigen.

Gå ned nesten 5 kilo. Ikke vanskelig - men fryktelig kjedelig. Det var imidlertid verdt det. Kan jo bruke klær som var for trange. Ulempen er at jeg må justere stållenkene på klokkene. Så lenge vi snakker Rolex er det painless. Når det kommer til GS er det PITA.

Å bruke SBGW i 4 uker var kjekt og det å manuelt trekke klokka opp hver morgen ble en fin rutine og interaksjon med klokka. I snitt gikk den +7 sekunder per dag, så måtte justere den etter 2 uker da jeg plutselig var først til alle møter på jobben.

Ha en fantastisk helg.

:)

E3F7B02F-4FB9-4226-8646-980696BA67DE.jpeg


F1F333C6-0356-4438-8064-0BDDB98A549A.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp