• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2023

Debuterar i OWG march -23. Ser fram emot att få lära känna nyinköpta, mångsidiga MW-5610an 🫡
image.jpg
Den är förjäkla bra på alla sätt och vis den där!

Hahaha😂😂 Nån måste ju vara först ut, see you soon i OWG-Fail-tråden🤪
Haha, sån jäkla sopa jag är. Bytte klockan när jag var hemma mellan jobb och lämna-in-bilen-på-service..
Ajajaj då kommer snart BATMAN!
Jodå, han är snabb...
Sagt och gjort
Klassiker!

Du och @KaptenGrinkk får slåss om vem som startar fail-tråden för hans nintendo verkar ha checkat ur (om han inte lyckas lösa det)
Har inte kollat tråden ordentligt men antar att jag inte är själv?????
Haha! :nailbiting:
Hoppas du hann köpa några lotter annars kan du nog få dispens att bränna några lök på dirren
Tyvärr ingenting, det var min andra tanke...
Är det inte bara att fortsätta med den då? Eller har jag missförstått reglerna?
Om Suben inte hade varit på på morgonen så hade jag fortsatt
#OWGFAIL tråden saknas..... eller hittar jag den bara inte?

Ping @jamesfranco

so-cat.gif
Antar att @Berns vill skapa en fail-tråd 👍

Sorry för uruselt deltagande.

ef769626-f341-449b-9856-468605560521-jpeg.2001222

Senast ändrad:
@Berns @Staafen
Det har säkert redan avhandlats, men går det inte att få till en länk till insamlingen för Min Stora Dag i första posten?

Den finns på OWG March-sidan men inte här på KS om det nu inte är jag som är kass på att leta, (vilket absolut kan vara fallet).

Tänker att det skulle underlätta om man får feeling och vill spontanbidra. Finns ju många som läser i tråden som inte är med på själva eventet, men det finns ju inget som säger att man för den sakens skull inte kan skänka en slant :)

@Berns @Staafen
Det har säkert redan avhandlats, men går det inte att få till en länk till insamlingen för Min Stora Dag i första posten?

Den finns på OWG March-sidan men inte här på KS om det nu inte är jag som är kass på att leta, (vilket absolut kan vara fallet).

Tänker att det skulle underlätta om man får feeling och vill spontanbidra. Finns ju många som läser i tråden som inte är med på själva eventet, men det finns ju inget som säger att man för den sakens skull inte kan skänka en slant :)
@Berns är bortrest med dåligt nät så jag lägger det högst upp i inlägg två tillsvidare. 👍🏼

1/31:
Väntar på tre band som sitter fast i tullen,så än så länge fast med länk och originalläder. 21 mm mellan bandhornen är en styggelse.
PXL_20230301_164800041.jpg

Min första OWG som jag har @Kråksaltarn att tacka för 😅!
Laddat upp med band och nu kör vi!
F2F65B25-1E54-4821-8794-B1EE4FD36F00.png
Bra där! 💪
BFFF8C51-1568-4D96-A304-0479F061377A.jpeg

Då har äventyret påbörjats. Den första mars inleds en numera mångårig tradition, OWG March-utmaningen. Runt om i världen sätter ivriga klockentusiaster med ett bestämt handgrepp på sig den klocka man skall bära under alla dagar i mars månad. Några väljer OJ Simpson, andra Skalman eller Steam Punk som temat för sin kamp. Själv vänder jag blickarna österut och packar därför upp en försändelse från ”den uppgående solens rike”. I den återfinns min OWG-klocka 2023. En Kuoe Old Smith på 35mm med en vackert strukturerad och beigevit urtavla försedd med applicerade index i svart. Banzai klockkamrater! Sida vid sida i kampen mot ledan och mot de 250 000:- i insamlingen till Min Stora Dag. Nu finns det bara en väg och den leder framåt, mot seger.

2193C1EF-7B34-4322-88BF-EAF10E14B3FA.jpeg
9601D517-4E19-43BF-B7D7-175EF0060C1C.jpeg
AEEB94E5-D3EB-4112-9410-56F1C5A2D208.jpeg
B18B4635-365B-4DD2-8955-76A80122564D.jpeg
9536497E-FACE-43BC-B3A1-6C0AD8F4A938.jpeg
59A0334E-3FAC-436A-B5F7-2701E5C53586.jpeg
D59CB2A3-6CAA-4D6A-BE13-FB9F3BF9280F.jpeg
Riktigt trevlig, må jag säga!

41 x 53 x 13

@Berns @Staafen

Självklart! Jag lägger det på första posten.

Dag ett av OWGM bjöd på äkta Louis Vuitton för en ynka summa idag på second hand, jag tar det som ett gott tecken på att det kommer gå bra mitt första år och att ödet ger hintar om att det kommer bara att bli bättre! Hoppas ni klarade av eran första dag lika lätt och att ni hittade annat kul på second hand 😎 onwards and upwards!
CC4E7782-0359-42A2-9E43-C35ABF9CDC08.jpeg

Tillbaka
Topp