• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Här är mina kandidater till årets OWG. Efter moget övervägande blev det min 61-åriga Constellation som får hänga med under mars månads utmaning. Nyservad och en säker tidshållare. Jag var lite sugen på 30-talarna Scania och Ebel men kände att jag ville ha datumvisning under månaden. Det är liksom lite praktiskt att ha på jobbet.
PSX_20240225_223754.jpg
 

Pontus97

Omega
2-Faktor
Jag funderade ett tag på att köra ett safe card men detta år har jag skrivit upp mig på en utmaning. Jag har aldrig förstått mig på förtjusningen med smart watches och OWGM till ära så har jag nu köpt en begagnad Apple Watch Series 3 för att utforska detta träsk under mars månad. Tror inte detta kommer gå bra men vem vet? 😂

Någon som har tips på vart man kan köpa schyssta band till denna för rimligt pris?

Lycka till allihopa!

IMG_4158.jpeg
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag funderade ett tag på att köra ett safe card men detta år har jag skrivit upp mig på en utmaning. Jag har aldrig förstått mig på förtjusningen med smart watches och OWGM till ära så har jag nu köpt en begagnad Apple Watch Series 3 för att utforska detta träsk under mars månad. Tror inte detta kommer gå bra men vem vet? 😂

Någon som har tips på vart man kan köpa schyssta band till denna för rimligt pris?

Lycka till allihopa!

IMG_4158.jpeg
...Kommer inte att gå. 😅 Är det ens att räkna som en klocka? 😉
 

Pompom

Omega
Då har OWG-klockan landat och anmälan är gjord!
Löste frågan kring digitalt eller analogt genom att helt enkelt köra ana-digi istället. Ville också ha en lite större utmaning än förra årets Seiko, även om det här absolut inte är ute på de allra djupaste vatten. Men det ska ju kännas lite roligt trots allt!
1000004155.jpg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Jag funderade ett tag på att köra ett safe card men detta år har jag skrivit upp mig på en utmaning. Jag har aldrig förstått mig på förtjusningen med smart watches och OWGM till ära så har jag nu köpt en begagnad Apple Watch Series 3 för att utforska detta träsk under mars månad. Tror inte detta kommer gå bra men vem vet? 😂

Någon som har tips på vart man kan köpa schyssta band till denna för rimligt pris?

Lycka till allihopa!

IMG_4158.jpeg
Jag lägger på lite extra kräm i lavetten på folk som failar med smartwatches FYI
1708960311696.gif
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
@North och @marconimotet eftersom ni valt de allra enklaste klockorna för att testa OWG-livet en månad gäller en förhöjd straffavgift om man misslyckas. 500kr till Min Stora Dag. Gäller även @virrooo pga av gruppbeslut.
IMG_8490.jpeg
Ställer mig i alla delar bakom beslutet. Bedömdes en beslutsmotivering i förhållande till virrooo som överflödig?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tack för upplysningen @Mic1 :cool::eek::)

Gör ett nytt försök! Breitlingen jag tänkte köra med, är inte så bra alternativ, kom på att den går lätt sönder, hade använt den någon gång, och slagit i kronan så verket gick sönder!

EBELNS länk känns lite för klumpig dessvärre, ZENITH klockan renoverade jag upp här i somras, så den tar jag också det lilla lugna med!

IMG_2710.jpeg


Så det blir någon av dessa klockor! Skulle kunna göra det riktigt svårt att vara OWG, men det får fan i mig räcka att bara köra med en klocka under en månad. Att vara utan datum skulle jag bara bli desorienterad av tror jag…

IMG_2949.jpeg
IMG_2950.jpeg


Just nu lutar det åt någon av dessa två!

IMG_2952.jpeg
IMG_2951.jpeg
IMG_2953.jpeg
 
Topp