• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Jag funderade faktiskt på att skita i det denna gång eftersom jag ändå alltid åker ut men nu har jag ändå anmält mig!
Valet föll på guldkronografen feån IWC som dessutom ligger ute till försäljning. Hoppas ingen köper den under mars….
Men vad skulle hända om jag säljer klockan och går utan klocka resten av månaden? Tekniskt sett så har jag väl inte brutit mot någon regel? 😄
Härligt att du är med i år igen. Vet ingen som har sån tur i lotterierna som du.
 

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om detta är rätt sorts uppladdning inför OWG, men här är dagens nionde klocka på handleden. Det kan hända att KS slänger ut mig redan innan fredag🤘!
IMG_0792.jpeg
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Då är jag anmäld och gåvan till min stora dag är gjord. För egen del blir det en Seko Tuna. Jag har haft minst sex stycken innan den och klarar den här sig igenom OWG så blir den nog kvar länge till. Snabbt som tusan åkte nu en GS på innan mars börjar. Måste bara komma ihåg att ta på tonfisken innan läggdags dagen innan så jag inte blir diskad 00:00 1:a mars.
IMG_6466.jpeg
 

Back

Vacheron
2-Faktor

JoelD

Rolex
2-Faktor
Anmäld med denna. Jag vet inte riktigt vad jag skulle ta, så jag bara tog nåt. Men den är manuell och det är inte nåt jag använder varje dag, så!
Och ja, det är nån typ av tygfiber innanför glaset... jag har ingen utrustning för att fixa sånt, fy fan.

20240225_162001.jpg
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Anmäld med denna. Jag vet inte riktigt vad jag skulle ta, så jag bara tog nåt. Men den är manuell och det är inte nåt jag använder varje dag, så!
Och ja, det är nån typ av tygfiber innanför glaset... jag har ingen utrustning för att fixa sånt, fy fan.

20240225_162001.jpg

Jag hakar på med något liknande. En gammal Fortis som jag tycker är skitsnygg. Älskar tavlan och plexit nu när ljuset är på väg tillbaka.

IMG_0056.jpeg


Så jag slösa pengar på 18 mm band, kul
 

Delgada

Patek
Jag funderade faktiskt på att skita i det denna gång eftersom jag ändå alltid åker ut men nu har jag ändå anmält mig!
Valet föll på guldkronografen feån IWC som dessutom ligger ute till försäljning. Hoppas ingen köper den under mars….
Men vad skulle hända om jag säljer klockan och går utan klocka resten av månaden? Tekniskt sett så har jag väl inte brutit mot någon regel? 😄
Frånsett att One i OWG inte riktigt är detsamma som Zero...😁
Men prova du att starta en ZWG valfri månad...🤣
 
Topp