• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2024

ArtVandelay

Panerai
2-Faktor
Anmäld! Blir fegisklocka i år
IMG_1202.jpeg
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Hmmm, med anledning av min motionssatsning har jag inte så mycket till val än att använda pulsklockan hela månaden. Det kan bli en utmaning i sig - men värre är väl att jag inte äger någon än och det ser ut som att jag kommer behöva gå naken första veckan:

IMG_3843.jpeg
Äh, kör på en chest strap istället, billigare och du kan använda vilken klocka du vill under OWG 😁 Jag använder normalt en 265 när jag cyklar men under OWG blir det en HRM ✌️
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Ikväll är det sagt att chefen för OWGM, mr @Berns himself, kommer deltaga i Clubhouse vid kl 21 :D
In och lyssna, snacka eller ställ frågor vetja.

Appen finns för både Android och Iphone.
Det är även där vi kommer köra lie uppesittarkväll när vi den sista Mars avrundar den här härliga galenmånaden😁
 

frere

Audemars
2-Faktor
IMG_1294.jpeg
Kolla, jag hittade en bild från den allra första omgången av owg march år 1124!

Den helige Bruce har just blivit den första att åka ut. Istället för döden valde han att för evigt bära skammens svarta kåpa, och iförd den botgöra sig genom att beskydda den heliga fastemånaden och jaga rätt på de andra syndarna.

Det är ju lätt att glömma historien bakom olika högtider. Idag är ju batman lika kommersiell som jultomten, men det är viktigt att tänka på ursprunget tycker jag.

Edit: Många undrar vem den andra karln på bilden är, och det kan jag förstås också berätta: Sankt Bernhard, en av owg-ordens grundare och i modern tradition motsvarad av @Berns. Vad har biodlarnas skyddshelgon med owg march att göra, undrar då kanske någon. Ja, vänta bara tills surret i den här bikupan till tråd drar igång på riktigt, så förstår man direkt!
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
IMG_1294.jpeg
Kolla, jag hittade en bild från den allra första omgången av owg march år 1124!

Den helige Bruce har just blivit den första att åka ut. Istället för döden valde han att för evigt bära skammens svarta kåpa, och iförd den botgöra sig genom att beskydda den heliga fastemånaden och jaga rätt på de andra syndarna.

Det är ju lätt att glömma historien bakom olika högtider. Idag är ju batman lika kommersiell som jultomten, men det är viktigt att tänka på ursprunget tycker jag.

Edit: Många undrar vem den andra karln på bilden är, och det kan jag förstås också berätta: Sankt Bernhard, en av owg-ordens grundare och i modern tradition motsvarad av @Berns. Vad har biodlarnas skyddshelgon med owg march att göra, undrar då kanske någon. Ja, vänta bara tills surret i den här bikupan till tråd drar igång på riktigt, så förstår man direkt!
Finare ord med historisk korrekt koppling har aldrig tidigare yttrats på KS 😍
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Sökt med lykta och högaffel efter en OWG24 klocka, men utan framgång.
Efter flera vakna nätter kom jag fram till att jag har en klocka jag bara använder max tre gånger per år jul, midsommar och påsk på sin höjd.
Ärvegods efter farfar/pappa, och ja det finns så klart en orsak att jag inte använder den så ofta.guld, 36mm dressklocka vattentät 10atm
20200711_183825.jpg

vad kan gå fel lixom 🥰
 
Senast ändrad:
Topp