• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

#guldkant i vardagen när man blir bjuden av vänner på hemmagjord sushi

Trevlig helg vänner!

IMG_7338.jpeg
IMG_7339.jpeg

#Guldkant
76C046AD-A94E-48EA-9683-D3ECDB19DCEE.jpeg

Gokväll. Tnr: 281921. Nyäten go italiensk inspirerad pasta som kvälllspis å flappen tydligen slabbar i sitt kök så här dax...
IMG_5995.jpeg

men tidigare i dag hemmavid blev det en go hemgjord räkmacka med ett glas vin till lunch.”Dä saa var göött å leevva" som senior tillsammans med min kära å denna "räckmackebild" blir mitt inlägg till # guldkant. Ha`re bäst å trevlig fredagskväll//🧐

Senast ändrad:
Lång dag alltså, men nu kan man äntligen pusta ut hemma! Ett klassiskt handledsskott i bilen (givetvis stillastående) ✌🏼😎
IMG_1705.jpeg

… för att sedan unna sig en maltdryck, producerat i, och från ett land som just nu behöver vårt stöd extra mycket. 🍺🇺🇦

IMG_1720.jpeg

Man lär väl inte ha en chans på vinst den här veckan heller, särskilt inte med alla fina bidrag som kommit idag 😍

Men vi hoppas ändå! Det här är #Guldkant för mig 🙏🏼

Guldkant på vardagen, det är för mig när man efter en arbetsvecka med stenhårt arbete med några större projekt 🚂 , får komma hem, avnjuta en trevlig middag med mini och sambo. Därefter läsa godnattsaga för mini och sedan slappa ner sig i soffan. Ikväll innehöll den också en drink för ovanlighetens skull
#Guldkant
2440927.jpeg

2440928.jpeg

Trevlig helg på er KS-kamrater

Dag 28:1
Det kanske inte är guld men det är blankt och metall.
Så vad är bättre än en Nokia 8810 jo två stycken.
1998 var detta verkligen lyx och den kostade 9995 kr vid lanseringen, justerat för inflation är det cirka 16 300:- idag om vi ska lita på SCB.
Jag tror att den hade kostat ännu mer. Kanske var det påkostade event som drev upp priset?

Foto: Samsung Galaxy S23
1000013886.jpg

Foto: Samsung Galaxy S10
1000013887.jpg

#Guldkant på tillvaron för mig kännetecknas ganska väl av bilden nedan. Det är kort och gott: fredag, med en lite charkbricka framför tv:n med familjen ❤️
Det här är fredagskänsla för familjen, signalen för att nu är det helg. Och då jag är nykterist sen +12 år tillbaka avnjuts denna bricka bäst med en iskall burk pepsimax. Jag är genuint tacksam över mitt liv och min familj och det är i ärlighetens namn inte mycket jag saknar. Så livet är egentligen en ganska stor guldkant i sin helhet även om man far runt i hamsterhjulet som alla småbarnsföräldrar. Så för mig räcker nedan väldigt långt för den där extra lilla tillfredsställelsen som kallas för just #Guldkant
IMG_9080.jpeg

Funderade länge på dagens tema, men i slutändan finns det bara ett korrekt svar även om det kanske är lite klyschigt och personligt.
Det fick mig att tänka tillbaka hur livet var för några år sedan när det var stor brist på guldkanter och istället var det en långdragen skilsmässa i samband med cancer inom familjen.
Efter jag hade begrundat detta så är det två saker som står ut, det som sätter guldkant på min vardag.
Den första är självklart mina barn. Att få se dem utvecklas, upptäcka nya saker och växa som människor gör att varje dag blir lite extra.
Det andra är min sambo, som kom in i mitt liv förra året. Sättet hon stöttar mig i mina intressen förgyller ens vardag och gör att man orkar det lilla extra.

PS. Nu i vår ska hon skaffa sin egna första klocka, jag utgår ifrån att mitt klockintresse fick henne att ta detta beslut 😅 DS.

#Guldkant

PXL_20250328_145512391.jpg

PXL_20250328_205216440~2.jpg

Tillbaka
Topp