• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

Dag 31/31✅✅✅check!
På resande fot, sista prövningen med denna dinka! Har i stort sett varit en fantastisk resa tillsammans med den än en gång. Körde med första gen mellan 91-11… vilket är lite längre. Sitter fortfarande som hemma, trots att man är lite bortskämd nu… håll i alla idag, som klarat så här långt!!

IMG_1479.jpeg

Dagens incheckning.

image.jpg

En liten sammanfattning av mina OWG-upplevelser:
2022: ✅
IMG_2592.jpeg

2023: Ej med pga omständigheter
2024: ✅
IMG_4209.jpeg

Som alltid har det varit väldigt kul att vara med och följa tråden och se alla olika klockor.
Om vi samtidigt samlar in pengar till en god sak så är det ju bara helt outstanding.
Det piggar även upp när livet vid sidan av KS är lite tufft, så tack för det. ❤️

Tror att jag själv är mest fäst vid klockan man knappt fick se, @Limeee s Reverso.
Sen gillar jag @Fliegerchronograph🚁 starkt, som gammal ”krigsnörd”. Har varit vid några ställen runt omkring Normandie, bland annat kyrkogården vid Colleville-sur-Mer.
@Mic1 spökklocka är rolig och @dd_mange uggla.

Gillar nog alla klockor som är med när jag tänker efter, antar att det är därför man hänger på forumet. 😃❤️
Tänkte försöka titta in på Clubhouse ikväll också.
Bra kämpat alla! 🥳

Dag 31)

Sista dagen börjar med en kall morgon! Men det värmer att få vara med om gemenskapen vi har här under OWG-Mars!

Alltid lika kul som vanligt, längtar redan efter nästa års OWG!

Stort TACK till alla inblandade som får denna happenings att rulla på år efter år @Berns , @Mic1 , @roosterman , extra tack till @Sthlm-Nicklas som bidragit med vinsterna även Smyckeboden bör nämnas har säkert glömt någon tyvärr!

IMG_6950.jpeg

Senast ändrad:
Dag 31)

Sista dagen börjar med en kall morgon! Men det värmer att få vara med om gemenskapen vi har här under OWG-Mars!

Alltid lika kul som vanligt, längtar redan efter nästa års OWG!

Stort TACK till alla inblandade som får denna happenings att rulla på år efter år @Berns , @Mic1 , @roosterman , extra tack till @Sthlm-Nicklas som bidragit med vinsterna även Smyckeboden bör nämnas har säkert glömt någon tyvärr!

IMG_6950.jpeg
Men vi är inte klara än!!🙂
Ikväll vid kl21 kommer det, live i Clubhouse samt här i tråden en stund senare, presenteras ytterligare vinnare som utsetts av den omutbara juryn. Utlovar en mängd riktigt fina priser från våra sponsorer:

Smyckeboden.se

Watchwear.se
@JoakimS
Stjärnurmakarna Kalmar
@Sthlm-Nicklas
Eriksons Ur
Watches of Scandinavia

Klockmaster Fältöversten
WOFS Watches

Länk till kvällens CH:

https://www.clubhouse.com/invite/y3...7:eoS-OShNpYY4YcYC0YofxMBQO8gc3OMfwhBb8AfqtiY

OCH GLÖM INTE BOOSTA INSAMLINGEN SÅ MYCKET NI KAN SÅ SER VI TILL ATT KLIPPA VÅRT MÅL !! 😃
HJÄLPS VI ÅT SÅ ÄR VI SNART DÄR.

Senast ändrad:
Men vi är inte klara än!!🙂
Ikväll vid kl21 kommer det, live i Clubhouse samt här i tråden en stund senare, presenteras ytterligare vinnare som utsetts av den omutbara juryn. Utlovar en mängd riktigt fina priser från våra sponsorer:

Smyckeboden.se

Watchwear.se
@JoakimS
Stjärnurmakarna Kalmar
@Sthlm-Nicklas
Eriksons Ur
Watches of Scandinavia

Klockmaster Fältöversten

Länk till kvällens CH:

https://www.clubhouse.com/invite/y3...7:eoS-OShNpYY4YcYC0YofxMBQO8gc3OMfwhBb8AfqtiY

OCH GLÖM INTE BOOSTA INSAMLINGEN SÅ MYCKET NI KAN SÅ SER VI TILL ATT KLIPPA VÅRT MÅL !! 😃
HJÄLPS VI ÅT SÅ ÄR VI SNART DÄR.

Tusan, kommer nog inte kunna. Hur funkar det? Kan man lyssna på detta i efterhand på något sätt?

Tusan, kommer nog inte kunna. Hur funkar det? Kan man lyssna på detta i efterhand på något sätt?
Det är bara att ladda ner appen från sin appstore, skapa ett användarkonto och sen klicka in på "Veckans klockhändelser" som vi i vanliga fall kör varje onsdagkväll vid kl21 🙂Tyvärr så går det inte. Har lite med cybersafety/GDPR att göra.
Men vi kommer försöka liverapportera här i tråden också 👍

Här är senaste fyra årens OWG-klockor. Det är alltid en väldigt trevlig månad tack vare er allihop. Och återigen tack till alla som roddat!

2022: Seiko 7C43-6010
IMG_2922.jpeg

2023: Seiko 7548-7000
IMG_2921.jpeg

2024: Rolex Explorer ll 16570
IMG_2920.jpeg

2025: Citizen Challenge Timer ”Bullhead”
IMG_2919.jpeg

Sista dagen!

Har varit enkelt att köra samma klocka! Men har själv inte kunnat njuta av tillställningen lika mycket som tidigare år på grund av en massa omkring-omständigheter. Därav även lite för få inlägg från mitt håll.

Nåväl, taggad på hobbyn är man iallafall och jag blickar framåt till nästa år 😊

Varit fjärde året som jag är med, och ser alltid fram emot detta! Kanske får ta något mer utmanande nästa år...

IMG_1583.jpeg

IMG_1584.jpeg

Ja, det här är ju faktiskt ett rekord för mig att bära samma klocka i en månad. Ja om några timmar iallafall. Detta har inte hänt mig sedan 70-talet. Och vad roligt också att få se hur min Oris går när man använder den varje dag.
+4,9 sekunder. Visserligen står det på 26 dagar, men jag började lägga in den i Twixt först efter några dagar på månaden.
Nåja nu ska vi ut på en promenad i solen😀
IMG_9863.jpeg
IMG_9864.jpeg

Tillbaka
Topp