• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

IMG_7233.jpeg

Incheck 7!
Står o velar

6F07284C-2F15-459E-A03A-4AA93AA4C556.jpeg

Gokväll. Tnr 071701. Predinner. Solen lyser in. Franska bubblor i glaset med ett gäng chips. Go musik i högtalarna.Vad mera begära. Javisst kvällsspis skall fixas till å inte blir det tacos utan "häämmbuurger med ammerikaaansk pilsner" . Enligt OWG MARSCH NEWS skall den där flappen äta ostron i kväll.Får se om han tål det. Ha ´re bäst och trevlig fredagskväll// 🧐

Senast ändrad:
Dag 7:1
Efter en hektisk vecka passas det på att utnyttja det ljuva skymningsljuset på balkongen.
Österut med solen vid horisonten behövs ND-filtret. Bra bokeh ändå eller som min kompis Rasmus aka "Chinos" hade sagt schysst släpp.

I västlig riktning ser vi den magiska djupa kalla sjön.

#Utomtävlanbild #Utomhusbild
1000013382.jpg

1000013381.jpg

Jättekul att se så mycket fina bilder i tråden!

----------------------------------------------------

Lystring! Lystring! 📣

Med start idag så kommer vi varje fredag månaden ut ha en tävling som går ut på att ta ”Dagens Bild”. Man har varje fredag klockan 00:00-23:59 på sig att posta sitt bidrag och så kör vi sedan prisutdelning under lördagen efter att den ”omutbara” styrelsen sammanträtt. Varje vecka kommer det vara nya priser och ett nytt tema.

Veckans tema är: Utomhusbild

Vad tävlar man om?

1a pris: Överraskningspris från Smyckeboden.se
2a pris: Presentkort på 1000kr hos Uret.se från @Sthlm-Nicklas
3e pris: Presenkort på 250kr hos Bokus.se från @Sthlm-Nicklas

Regler:
Max ett bidrag per deltagare och vecka
Bilden måste vara tagen samma dag som tävlingen pågår.
Inlägget måste postas under fredagen kl 00:00-23:59
Inlägget måste innehålla OWG-klockan på något sätt.
Inlägget får max bestå av 2 bilder (tex en utomhusbild där klockan inte är med i fokus/alls och en bild på klockan)
Man måste tagga sitt inlägg, denna veckan kör vi #Utomhusbild (gör det lättare för juryn att hitta)

Låt kreativiteten flöda!

Sprang upp på ett berg för att hinna på solnedgången, men tro inte på f-n solf-n hann gå ner. Men jag fick lite friskvård i alla fall.
20250307_173458.jpg
"man kan se Corsika i siktligt väder och provensalska bergens blåa bål" -Taube, tror jag?
20250307_173455.jpg

Nej men väl Hälsinglands blånande berg.
Fan va de blåser kallt, nu går jag hem.
#utomhusbild

Dag 7:
En vecka in och det går förvånansvärt bra. Har gömt undan alla mina klockor så jag inte ska gå och sukta, men öppnade en skrivbordslåda tidigare idag där jag råkade ha en klocka liggandes. Lådan stängdes snabbt utan att klockan rördes. Bara 24 dagar kvar nu, men vem räknar?
Tacofredag idag!
IMG_20250307_174638.jpg

Balanserar in helgen med en Gin Basil Smash, utomhus dessutom... #utomhusbild
1000013261.jpg

Lite kuriosa från kvällens fotosession:
Efter bilden togs verkar det som det blev lite topptungt och gräsmattan blev lyxvattnad. Kanske växer det basilika i den till sommaren också 😃

Tillbaka
Topp