• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2025

6B796544-E50B-4B95-96ED-C23F1B8B262C.jpeg

Go förmiddag. Tnr:281030.Frun å jag på en liten shoppingrunda. Barkarby outlet gäller å glöm inte bort att boosta upp insamlingen idag. Ha’re bäst//🧐

Senast ändrad:
En liten studie på detaljnivå. Man kan kanske se det som en generell tanke att det är lätt att bli blind för det man har i sin närhet när det alltid finns där. Med en ny bekantskap har vi ofta lätt att se och uppskatta de små sakerna. Viktigt att inte tappa den blicken även när en bekantskap blir långvarig.
20250328_103605.jpg

tempImageCsRiJj.jpg

Eftersom man bara får ha 2st bilder i tävlingen lägger jag upp min briljanta ide till tävlingsbild här istället..

Jag kan börja med hade någon av er sett denna totala failiure till, både ide och utförande, hade ni skrattat ihjäl er.

Nåja.
Själva iden var väl inte så tokig.
Ta med och fota det som du anser sätter guldkant på tillvaron.
Enkelt tänkte jag i mitt stilla sinne:
  • Skidåkning
  • Fiske
  • Fotografering
  • Naturen

Sagt och gjort laddade jag bilen med rekvisitan och for ut till det ställe jag tänkte blir perfekt för att föreviga mina guldkanter.
Det jag inte tänkte på var vinden..
Eller rättare sagt, det kommer nog funka, bara jag ställer upp sakerna rätt.
Det kan man ju tro..
Allt går någorlunda, nåja, blixten ramlade allt några gånger, tills jag skulle sätta upp backdropen.
I mitt smala sinne så trodde jag den skulle sitta still.
Nope, hela backdropen (en helt ny rulle) tog vind som världens mest effektiva segel och rullade ut sig själv fortare än decemberlönen försvinner.
Där står jag, precis bredvid vägen, med 11m fladdrande backdrop i luften.
Sa jag det att bussen kom, stannade och fick vänta tills jag fick in skiten?
Lätt pressad lyckades jag tillslut få tag i det fladdrande pappret och riva ner detta.

Ja, där var ju första delen av bilden förstörd, iaf på det sätt jag tänkte ta bilden.

Sen tänkte jag att, jag fotar resten, det kan ju ändå bli bra...

Fast då ökade vinden ännu mer..
Och allt bara ramlade ikull precis hela tiden.
Fick ändå ihop en bild.
Körde med full fart i kameran (10 bilder/sek) och fick totalt 5 bilder när allt står upp samtidigt.

Så här ser min backdrop ut nu. Fick knappt in eländet i bakluckan på bilen.
Nu blir det en tur till återvinningscentralen och göra mig av med eländet:)

Ha en underbar fredag!!

tempImageCsRiJj.jpg

Eftersom man bara får ha 2st bilder i tävlingen lägger jag upp min briljanta ide till tävlingsbild här istället..

Jag kan börja med hade någon av er sett denna totala failiure till, både ide och utförande, hade ni skrattat ihjäl er.

Nåja.
Själva iden var väl inte så tokig.
Ta med och fota det som du anser sätter guldkant på tillvaron.
Enkelt tänkte jag i mitt stilla sinne:
  • Skidåkning
  • Fiske
  • Fotografering
  • Naturen

Sagt och gjort laddade jag bilen med rekvisitan och for ut till det ställe jag tänkte blir perfekt för att föreviga mina guldkanter.
Det jag inte tänkte på var vinden..
Eller rättare sagt, det kommer nog funka, bara jag ställer upp sakerna rätt.
Det kan man ju tro..
Allt går någorlunda, nåja, blixten ramlade allt några gånger, tills jag skulle sätta upp backdropen.
I mitt smala sinne så trodde jag den skulle sitta still.
Nope, hela backdropen (en helt ny rulle) tog vind som världens mest effektiva segel och rullade ut sig själv fortare än decemberlönen försvinner.
Där står jag, precis bredvid vägen, med 11m fladdrande backdrop i luften.
Sa jag det att bussen kom, stannade och fick vänta tills jag fick in skiten?
Lätt pressad lyckades jag tillslut få tag i det fladdrande pappret och riva ner detta.

Ja, där var ju första delen av bilden förstörd, iaf på det sätt jag tänkte ta bilden.

Sen tänkte jag att, jag fotar resten, det kan ju ändå bli bra...

Fast då ökade vinden ännu mer..
Och allt bara ramlade ikull precis hela tiden.
Fick ändå ihop en bild.
Körde med full fart i kameran (10 bilder/sek) och fick totalt 5 bilder när allt står upp samtidigt.

Så här ser min backdrop ut nu. Fick knappt in eländet i bakluckan på bilen.
Nu blir det en tur till återvinningscentralen och göra mig av med eländet:)

Ha en underbar fredag!!
Tack för en underbar historia! 👏
Det är såna här saker med KS som också sätter guldkant på tillvaron utöver det här med klockorna!

Dag 28.
#Guldkant i tillvaron är att ha tid att i lugn och ro förbereda en kopp matcha, att se det fina skummet bildas under vispens rörelse och sedan njuta av varje klunk i solens sken på balkongen. En stund av stillhet, reflektion och ren njutning – med min klocka som påminnelse om att de bästa ögonblicken är de vi tar oss tid för.

IMG_1306.jpg

Just det! Höll på att glömma dagens pappa-skämt: Vem ska man rädda först om det börjar brinna? Den över-viktiga!

Tillbaka
Topp