Laddar...
Nymans Ur 1851

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Diskussion i 'Diskussion' startad av Niklas, 15 juli 2017.

1. Såkkett

Såkkett Stormtrooper

tack för alla dina bilder och hoppas ni kommer till freds med vardagen igen

Niklas gillar detta.
  2. Ola G

Ola G Stormtrooper

Från:
    Skåne
    Beklagar djupt det inträffade Niklas och hoppas att du i ngn form kan få behålla ditt klockintresse, när du efter ett tag ser tillbaka på händelsen.
    Min egen upplevelse med inbrott i huset och hela klocksamlingen borta känns i sammanhanget lindrigt.
    Med detta sagt är självklart familjen och deras säkerhet det viktigaste, hoppas att ni alla kommer över detta på bästa sätt så fort som möjigt
    Med vänlig hälsning
    Ola G

Niklas och M.M gillar detta.
  3. M.M

M.M Stormtrooper

Beklagar det inträffade. Önskar dig och din familj allt det bästa. Ta hand om er. Mvh, M.M

Niklas gillar detta.
  4. Pele

Pele Rebel soldier

Mycket tråkigt att höra och framför allt tråkigt hur det drabbat dig och din familj. Hoppas att rättsväsendet har framgång.

Jag hoppas även att du någon gång i framtiden skall känna dig så trygg att du kan återuppta ditt intresse.

Niklas gillar detta.
  5. Loshin

Loshin Y-Wing pilot

Från:
    Göteborg
    Beklagar verkligen det som har hänt er. Kämpa, och ta hand om dig och din familj.
    Har uppskattat din närvaro här på forumet.

Niklas gillar detta.
  6. Johled00

Johled00 Ewok

Ta hand om dig, dina.

Niklas gillar detta.
  7. kexet77

kexet77 Stormtrooper

Från:
    Sthlm
    Beklagar Niklas. Tråkigt när sånt här händer. Hoppas ni kommer på fötter snart igen.

Niklas gillar detta.
  8. Buckshot

Buckshot Y-Wing pilot

"Jag har sagt det förut och säger det igen, du har haft en av de roligaste moderna samlingarna här på forumet och det har varit fantastiskt kul och inspirerande, av många olika skäl - inte enbart ur ett klockperspektiv - för mig att få läsa dina välskrivna paketöppningar och titta på dina vältagna bilder. Även om många av dina pjäser är ouppnåeliga för de flesta av oss och av vissa skulle kunna uppfattas som att de flashas med så har dina poster alltid genomsyrats av ett genuint intresse och en sann glädje över vad du lyckats förvärva - det har värmt varje gång."

Först beklagar jag vad du har råkat ut för.
    Sen instämmer jag i ovanstående text. Det har varit kul att läsa om dina klockor.
    Tyvärr är det nog pga alla inlägg med dyra klockor som tjyvar och banditer har fått upp ögonen för dig.
    Det har alltså gått så långt nu att man nu behöver skyddad identitet eller vakter om man ska våga visa att man har dyrbara saker.:mad:

Niklas gillar detta.
  9. aspo

aspo Y-Wing pilot

Beklagar det som hänt. Hoppas du och din familj kan återhämta er snabbt. Så oroligt tråkigt att det finns sådana människor

Niklas gillar detta.
  10. Paneraiman82

Paneraiman82 Y-Wing pilot

Från:
    Stockholm
    Finner inga ord!
    Var rädda om er och krama om familjen.
    Så sjukt tråkigt att sådant kan ske, men hoppas verkligen att polisen får tag i den som gjorde det!

Kram på er!

Niklas gillar detta.
  11. jek6094

jek6094 Ewok

Ingen rolig läsning, fy fan... Ingen borde någonsin behöva vara med om en sådan händelse. Skönt att höra att ingen blev fysiskt skadad, det är ju det överlägset viktigaste trots allt. Se till att bearbeta traumat så gott det går, särskilt vad gäller barnen, men även er själva. Styrkekramar till dig och familjen.

Niklas gillar detta.
  12. Gnocchi

Gnocchi Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Beklagar det som hänt er! Vilka fega luffare det finns där ute. Önskar er en snabb och bra återhämtning! :heart:

Niklas gillar detta.
  13. Omen

Omen Goldmember

Beklagar verkligen, blir mållös.

Niklas gillar detta.
  14. Alfred E. Neuman

Alfred E. Neuman Rebel soldier

Usch, beklagar det som hänt er.

Niklas gillar detta.
  15. frest73

frest73 Rebel soldier

Vilken hemsk upplevelse! ta hand om er

Niklas gillar detta.
  16. Remofflan

Remofflan Stormtrooper

Från:
    Västergötland
    Hemskt! Mina tankar till dig och familjen! ❤️

Niklas gillar detta.
  17. Rojalisten

Rojalisten Y-Wing pilot

Från:
    Эребру
    Jag tror inte på efterlivet men hoppas att jävlarna får sitta i isen tillsammans med Lucifer.

Hemskt, önskar dig och din familj all lycka och styrka fortsättningsvis <3

Niklas gillar detta.
  18. PhilipH

PhilipH Ewok

Hoppas din familj och du repar er, ingen familj ska behöva genomlida detta.

Niklas gillar detta.
  19. FreakyLeo

FreakyLeo Stormtrooper

Från:
    Göteborg / Trelleborg
    Fyfan. Det var det jävligaste jag läst på länge. Jag hoppas innerligt att han åker fast. Kan inte ens föreställa mig hur det känns när någon hotar ens barn, i synnerhet inte när det beror på ens egna materiella ting som i sammanhanget inte är värt någonting. Hoppas också att du och din familj tar er igenom det som hänt och håller huvudet högt.

Sonnyboy och Niklas gillar detta.
  20. Kattvakt

Kattvakt Stormtrooper

Vilken hemsk läsning! Hoppas ni har kraft att gå vidare och att polisen kan plocka in illgärningsmannen så snabbt som möjligt.

Niklas gillar detta.
  21. Niklas
    Trådstartare

Niklas X-Wing Pilot

Från:
    Stockholm
    Jag finner inte ord.
    Över 400 svar på drygt ett halvt dygn. Alla svar, 100%, är skrivna med kärlek och omtanke!
    Jag läser vartenda ord och har visat tråden och många svar till både min fru och dotter som är lika översvallande och tacksamma för det ni skriver.
    Om jag har missat att gilla något inlägg så är det bara en miss från min sida, jag läser och tar in verenda ord som sagt.
    Det hjälper faktisk att se att det finns så många som vill oss väl :)

Från hela mitt hjärta: tack för alla fina ord! :)

zazuki, Equilibrium, Fido1 och 147 andra gillar detta.
  22. DAJAB

DAJAB Ewok

Från:
    Lund
    Djupt beklagligt. Ta hand om dig och familjen.

Niklas gillar detta.
  23. Chief

Chief Rebel soldier

Så jävla hemskt. Mina tankar går till dig och familjen.

Niklas gillar detta.
  24. TB12

TB12 Stormtrooper

Vi alla är nog också väldigt tacksamma att du orkar dela med dig av denna historia, för den gör verkligen skillnad. Att döma av kommentarerna här och i andra trådar är vi uppenbarligen många som känner att vi varit lite naiva. Jag fick mig personligen en rejäl tankeställare av din mycket tråkiga historia och bland annat anonymiserade en del. Så i din olycka så har du i alla fall kanske hjälp några andra undvika samma sak i framtiden, tack!

zazuki, spammerstakeahike, Niklas och 5 andra gillar detta.
  25. Knypplarn

Knypplarn Stormtrooper

Från:
    Stockholm
    Förjävligt att behöva vara med om ett rån, dessutom väpnat och i sitt eget hem. Förstår att det sätter saker och ting i perspektiv och att man omvärderar sitt klockintresse. Hoppas verkligen att ni återhämtar er ordentligt och att du hittar tillbaka till klockorna på ett eller annat sätt.

Niklas gillar detta.
  26. Beastmode

Beastmode Ewok

Beklagar! Hoppas du och din familj återhämtar er så snabbt som möjligt och att dem för tag på gärningsmannen..

Niklas gillar detta.
  27. Kson

Kson AT-AT driver

Beklagar. Ta hand om Er.

Niklas gillar detta.
  28. san

san Y-Wing pilot

Svårt att finna ord :( Jag beklagar verkligen. Ingen ska behöva genomlida det du och din familj varit med om. Ta hand om er!

Niklas gillar detta.
  29. Markus88

Markus88 Rebel soldier

Från:
    Mittens rike
    Otroligt trist. Fyfan att sånt här ens händer. Tur ingen vart skadad och hoppas de får fatt i den skyldige snart. Ta hand om er!

Niklas gillar detta.
  30. 0-500

0-500 Ewok

Från:
    Stockholm
    Beklagar att du & din familj fick vara med om ett rån i ert egna hem då hemmet ska Vara den trygga punkten .
    Hoppas hoppas verkligen att den/de som gjort detta åker dit , skitstövlar.
    Önskar dig & din familj all lycka.

Niklas gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield