• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Utsatt för väpnat rån i hemmet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ola G

Cartier
Beklagar djupt det inträffade Niklas och hoppas att du i ngn form kan få behålla ditt klockintresse, när du efter ett tag ser tillbaka på händelsen.
Min egen upplevelse med inbrott i huset och hela klocksamlingen borta känns i sammanhanget lindrigt.
Med detta sagt är självklart familjen och deras säkerhet det viktigaste, hoppas att ni alla kommer över detta på bästa sätt så fort som möjigt
Med vänlig hälsning
Ola G
 

Pele

Cartier
Mycket tråkigt att höra och framför allt tråkigt hur det drabbat dig och din familj. Hoppas att rättsväsendet har framgång.

Jag hoppas även att du någon gång i framtiden skall känna dig så trygg att du kan återuppta ditt intresse.
 

Loshin

Panerai
Beklagar verkligen det som har hänt er. Kämpa, och ta hand om dig och din familj.
Har uppskattat din närvaro här på forumet.
 

Buckshot

Panerai
"Jag har sagt det förut och säger det igen, du har haft en av de roligaste moderna samlingarna här på forumet och det har varit fantastiskt kul och inspirerande, av många olika skäl - inte enbart ur ett klockperspektiv - för mig att få läsa dina välskrivna paketöppningar och titta på dina vältagna bilder. Även om många av dina pjäser är ouppnåeliga för de flesta av oss och av vissa skulle kunna uppfattas som att de flashas med så har dina poster alltid genomsyrats av ett genuint intresse och en sann glädje över vad du lyckats förvärva - det har värmt varje gång."

Först beklagar jag vad du har råkat ut för.
Sen instämmer jag i ovanstående text. Det har varit kul att läsa om dina klockor.
Tyvärr är det nog pga alla inlägg med dyra klockor som tjyvar och banditer har fått upp ögonen för dig.
Det har alltså gått så långt nu att man nu behöver skyddad identitet eller vakter om man ska våga visa att man har dyrbara saker.:mad:
 

aspo

Cartier
Beklagar det som hänt. Hoppas du och din familj kan återhämta er snabbt. Så oroligt tråkigt att det finns sådana människor
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Finner inga ord!
Var rädda om er och krama om familjen.
Så sjukt tråkigt att sådant kan ske, men hoppas verkligen att polisen får tag i den som gjorde det!

Kram på er!
 

jek6094

Omega
Ingen rolig läsning, fy fan... Ingen borde någonsin behöva vara med om en sådan händelse. Skönt att höra att ingen blev fysiskt skadad, det är ju det överlägset viktigaste trots allt. Se till att bearbeta traumat så gott det går, särskilt vad gäller barnen, men även er själva. Styrkekramar till dig och familjen.
 

Rojalisten

Panerai
Jag tror inte på efterlivet men hoppas att jävlarna får sitta i isen tillsammans med Lucifer.

Hemskt, önskar dig och din familj all lycka och styrka fortsättningsvis <3
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Fyfan. Det var det jävligaste jag läst på länge. Jag hoppas innerligt att han åker fast. Kan inte ens föreställa mig hur det känns när någon hotar ens barn, i synnerhet inte när det beror på ens egna materiella ting som i sammanhanget inte är värt någonting. Hoppas också att du och din familj tar er igenom det som hänt och håller huvudet högt.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Vilken hemsk läsning! Hoppas ni har kraft att gå vidare och att polisen kan plocka in illgärningsmannen så snabbt som möjligt.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Jag finner inte ord.
Över 400 svar på drygt ett halvt dygn. Alla svar, 100%, är skrivna med kärlek och omtanke!
Jag läser vartenda ord och har visat tråden och många svar till både min fru och dotter som är lika översvallande och tacksamma för det ni skriver.
Om jag har missat att gilla något inlägg så är det bara en miss från min sida, jag läser och tar in verenda ord som sagt.
Det hjälper faktisk att se att det finns så många som vill oss väl :)

Från hela mitt hjärta: tack för alla fina ord! :)
 

TB12

Cartier
Jag finner inte ord.
Över 400 svar på drygt ett halvt dygn. Alla svar, 100%, är skrivna med kärlek och omtanke!
Jag läser vartenda ord och har visat tråden och många svar till både min fru och dotter som är lika översvallande och tacksamma för det ni skriver.
Om jag har missat att gilla något inlägg så är det bara en miss från min sida, jag läser och tar in verenda ord som sagt.
Det hjälper faktisk att se att det finns så många som vill oss väl :)

Från hela mitt hjärta: tack för alla fina ord! :)

Vi alla är nog också väldigt tacksamma att du orkar dela med dig av denna historia, för den gör verkligen skillnad. Att döma av kommentarerna här och i andra trådar är vi uppenbarligen många som känner att vi varit lite naiva. Jag fick mig personligen en rejäl tankeställare av din mycket tråkiga historia och bland annat anonymiserade en del. Så i din olycka så har du i alla fall kanske hjälp några andra undvika samma sak i framtiden, tack!
 

Knypplarn

Cartier
Förjävligt att behöva vara med om ett rån, dessutom väpnat och i sitt eget hem. Förstår att det sätter saker och ting i perspektiv och att man omvärderar sitt klockintresse. Hoppas verkligen att ni återhämtar er ordentligt och att du hittar tillbaka till klockorna på ett eller annat sätt.
 

san

Cartier
2-Faktor
Svårt att finna ord :( Jag beklagar verkligen. Ingen ska behöva genomlida det du och din familj varit med om. Ta hand om er!
 

Bally

Cartier
Otroligt trist. Fyfan att sånt här ens händer. Tur ingen vart skadad och hoppas de får fatt i den skyldige snart. Ta hand om er!
 

0-500

Cartier
Beklagar att du & din familj fick vara med om ett rån i ert egna hem då hemmet ska Vara den trygga punkten .
Hoppas hoppas verkligen att den/de som gjort detta åker dit , skitstövlar.
Önskar dig & din familj all lycka.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp