• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UUNI pizzaugn

Från helgens pizzabak i vedspis:
received_3124414460936807.jpeg

Lite pizzor från min Koda 16. Trimmat den med 50mbar regulator så det går riktigt fort. Även testat bara vika lite aluminiumfolie och göra min egna heat deflector, funkar superbra när det är lite kallare.

Kört lite Qvarna mjöl på pizzorna nere, min caputo är slut men tänker det får bli lite nytt snart.
IMG_20200807_173311.jpg

IMG_20200610_195256.jpg

IMG_20200810_203100.jpg

Lite pizzor från min Koda 16. Trimmat den med 50mbar regulator så det går riktigt fort. Även testat bara vika lite aluminiumfolie och göra min egna heat deflector, funkar superbra när det är lite kallare.

Kört lite Qvarna mjöl på pizzorna nere, min caputo är slut men tänker det får bli lite nytt snart.
IMG_20200807_173311.jpg

IMG_20200610_195256.jpg

IMG_20200810_203100.jpg
Ser RIKTIGT bra ut!

Vad skulle ni rekommendera, versionen med pellets (Ooni fyra) eller gas (Ooni Koda)?
Har bägge och tro mig, pellets är ett stressmoment och kräver (om man ska göra ett gäng pizzor) att man måste ha en person som har ansvar för att mata på med pellets hela tiden för att hålla tempen jämn. (framför allt de kallare årstiderna)
gas är supersmidigt och smakskillnaden är i mitt tycke marginell.

Tack - det får nog bli gas då för att slippa stressen med pellets. Det svåra verkar dock vara att hitta något ställe där de finns i lager...

Jahopp... en till sak att skaffa då :D. En sån där Uuni. Pizzorna ni postar ser ju galet fina ut.

Men - är det någon som har testat att göra glutenfria pizzor i den? Recept på deg? Blir de pizzorna också schyssta?

Senast ändrad:

IMG_20200807_173311.jpg

IMG_20200610_195256.jpg

IMG_20200810_203100.jpg

Perfekt leopardmönster!

Jahopp... en till sak att skaffa då :D. En sån där Uuni. Pizzorna ni postar ser ju galet fina ut.
Men - är det någon som har testat att göra glutenfria pizzor i den? Recept på deg? Blir de pizzorna också schyssta?
Finns recept på Glutenfri deg på Oonis hemsida. De baserar den på Caputo Fioreglut Glutenfritt mjöl.
Skall själv prova vid tillfälle.

Vad skulle ni rekommendera, versionen med pellets (Ooni fyra) eller gas (Ooni Koda)?

Har bägge och tro mig, pellets är ett stressmoment och kräver (om man ska göra ett gäng pizzor) att man måste ha en person som har ansvar för att mata på med pellets hela tiden för att hålla tempen jämn. (framför allt de kallare årstiderna)
gas är supersmidigt och smakskillnaden är i mitt tycke marginell.
Håller helt med, jag har den äldre ooni 3 som också matades med pellets men köpte snabbt gastillsatsen då det precis som thomastheswede säger blir ruggigt stressigt med pellets. Plus att jag tycker att det lätt blev rökigt om man fyllde på lite för sent. Gas är sjukt smidigt, då kan man bränna av ett par pizzor och sen sätta sig och äta utan att vara rädd för att tappa temp.

IMG_20200807_173311.jpg

IMG_20200610_195256.jpg

IMG_20200810_203100.jpg
Har du någon bra kran som fixar caputo?
Köpte från Ebay sist och det blev löjligt dyrt

Tillbaka
Topp