• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UUNI pizzaugn

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Tips - Ooni har BF priser - så köpte lilla gasolversionen idag med 20% rabatt

 
Senast ändrad:

Cuban8

Omega
2-Faktor
30mBar gasol är ju standard här, men det finns ju regulatorer till 50mBar-modellen också att köpa. Kan man anta att 50mBar är snabbare att bli varm - eller är den strypt inne i ugnen istället så att effekten är samma?
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Orkade inte hålla på och krångla. Beställde helt enkelt den som är enligt svensk spec. Kanon. :cool:

Ni får hjälpa mig att frälsa @LS, han är lite för skeptisk för sitt egen bästa. Men det kanske är för att han har för liten balkong för en egen ugn.:angel:
 
  • Like
Reactions: LS

Spenniz

Omega
Vill ni köpa plastlådor att förvara degbollarna i kan ni hitta det här:

Köpte precis en låda 40x30x7 med lock för under 200, frakt med DHL inkluderat.
Livsmedelsgodkända och stapelbara om man ska göra riktigt mycket pizza :)
 

Cuban8

Omega
2-Faktor
Orkade inte hålla på och krångla. Beställde helt enkelt den som är enligt svensk spec. Kanon. :cool:

Ni får hjälpa mig att frälsa @LS, han är lite för skeptisk för sitt egen bästa. Men det kanske är för att han har för liten balkong för en egen ugn.:angel:
Haha - jag lyckades ju beställa fel. En 50mbar variant. Beställde en svensk också och trodde att de skulle cancellera originalordern - men de hann inte innan den skickades :hilarious:

Om någon vill ha en 50mbar variant så ligger den i Lifestyle köp/sälj några dagar innan den åker tilbaka till Ooni.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Premiär med lilla Koda, jäklar vad varm den blir. Men god. Kul pryl

50804951-C910-4AD1-AA3D-FE3DCAE0FDD9.jpeg


9B39B32E-C864-4A25-A36C-D3A72D58E335.jpeg
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Bianco grönkålspizza är riktigt gott! De ska ni testa.

24H RT Caputo Classic på Koda 16.
1611001363850.png
Den här tråden o väldigt obra….. Man blir lika hungrig varje gång man kollar in här 😁
Fick en icke-UUNI i födelsedagspresent/julklapp som vi använt några ggr sen dess.
Blir grymt gott att köra trä/pelletseldat👍
 
Lutar starkt åt att det blir en sån liten luring när vi fixar uteplatsen i sommar. Ska ju ha grillplats och utekök.. är väl inte orimligt att äska lite större plats och trycka in en pizzaugn också. Lika bra att ha så att man är förberedd när man senare får barn?
 

Threeone

Omega
Eftersom detta (nästan) blivit mer av en allmän hempizza-tråd slänger jag ut en semi-OT fråga: har just köpt ett hus med bevarad vedspis-/ugn som är sotad och godkänd att använda. Har någon erfarenhet av att baka pizza i en sådan och fungerar det likvärdigt eller ska jag ändå investera i en Ooni som inflyttningspresent?
 
Topp