• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

UUNI pizzaugn

JCE

Cartier
Bianco pizza blev detđŸ•đŸ€—
02AFAD4A-99DD-4220-B1DB-3E478EC355B8.jpeg
 

MrPlow

Rolex
Eftersom detta (nÀstan) blivit mer av en allmÀn hempizza-trÄd slÀnger jag ut en semi-OT frÄga: har just köpt ett hus med bevarad vedspis-/ugn som Àr sotad och godkÀnd att anvÀnda. Har nÄgon erfarenhet av att baka pizza i en sÄdan och fungerar det likvÀrdigt eller ska jag ÀndÄ investera i en Ooni som inflyttningspresent?
Har kört massor med pizza i vanlig bakugn. Det Àr ju inte lika smidigt som gas, men resultatet blir minst lika bra!
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
SÄ ja, har bestÀllt Ooni koda 12 plus spade frÄn deras hemsida... Lagom med 20% rabatt jag fick via deras support. FortsÀttning följer ;)
 

Antoine

Omega
Sveba lanserade ganska nyligen N-serien som du kan fÄ plats med i köket och öppna pizzeria hemma. NÄgot högre prislapp dock..
 

Kreacon

Audemars
Nu fick man ju massa spĂ€nnande ideer! Är det öppet bakom stenen som pizzan ligger pĂ„?
Ja, det Àr ett slÀpp pÄ kanske fem centimeter i bakkant. Eventuellt skulle man kunna ha det lite större. Tyckte nog att botten tenderade att bli klar snabbare Àn toppen om du förstÄr hur jag menar. Kan nog bli bÀttre om man fÄr det tÀtare Àn min konstruktion oxÄ. Det Àr ju massa glipor för att jag inte hade tegel i samma storlek. De stora stenarna Àr vanliga markplattor frÄn bygghandeln. 40x40. Större hade varit bÀttre. =)
Se till att ha en tillrÀckligt lÄng spade, det blir varmt sÄ satan.
 

monoton

Omega
Ja, det Àr ett slÀpp pÄ kanske fem centimeter i bakkant. Eventuellt skulle man kunna ha det lite större. Tyckte nog att botten tenderade att bli klar snabbare Àn toppen om du förstÄr hur jag menar. Kan nog bli bÀttre om man fÄr det tÀtare Àn min konstruktion oxÄ. Det Àr ju massa glipor för att jag inte hade tegel i samma storlek. De stora stenarna Àr vanliga markplattor frÄn bygghandeln. 40x40. Större hade varit bÀttre. =)
Se till att ha en tillrÀckligt lÄng spade, det blir varmt sÄ satan.
Kanske fĂ„r prova mura en liten jĂ€kel i sommar dĂ„! blev ju ordentligt sugen nĂ€r jag provade baka lite i helgen. Dock vanlig ugn och utan pizzasten eller bakstĂ„l. ÄndĂ„ nöjd med resultatet Ă€ven om det finns plats för utveckling đŸ€Œ 2146E949-4717-4519-A94D-459F5E260E6D.jpeg
 

Kreacon

Audemars
Kanske fĂ„r prova mura en liten jĂ€kel i sommar dĂ„! blev ju ordentligt sugen nĂ€r jag provade baka lite i helgen. Dock vanlig ugn och utan pizzasten eller bakstĂ„l. ÄndĂ„ nöjd med resultatet Ă€ven om det finns plats för utveckling đŸ€Œ 2146E949-4717-4519-A94D-459F5E260E6D.jpeg
Gör det! Det Àr skitkul. Ska se om jag hittar videon jag utgick ifrÄn.

Ja, pizza pÄ plÄt i vanlig ugn Àr inte fy skam. Ser gott ut! Har du provat att göra en botten pÄ surdeg? Det Àr riktigt gott tycker jag.
 

monoton

Omega
Gör det! Det Àr skitkul. Ska se om jag hittar videon jag utgick ifrÄn.

Ja, pizza pÄ plÄt i vanlig ugn Àr inte fy skam. Ser gott ut! Har du provat att göra en botten pÄ surdeg? Det Àr riktigt gott tycker jag.
Det fÄr vÀl bli nÀsta projekt med surdeg antar jag!
det blev överraskande gott men behöver steppa upp lite
 

erdeljan

Cartier
2-Faktor
Vilken mozzarella kör ni med? Testade lite olika men Àr inte nöjd till 100% med nÄn hittills?

Idag blev det test av 96h deg i kylskÄp, visserligen i elugnen i vÀntan pÄ gasol tuben.

20210401_181232.jpg
20210401_181521.jpg
IMG-dd6b286e4b857303f4376f424628400e-V.jpg


Mycket vÀl godkÀnd!
 

SWC

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Har precis börjat med pizzor. Kör enbart pizzastÄl i ugnen. Tycker att det funkar bra!
Är inte sĂ„ inne pĂ„ att göra pizzor med stora tjocka kanter.

Det ser bra ut pĂ„ bild, men jag vill inte ha sĂ„ mycket bröd 😌

E8E0CEC6-77F0-4B8C-B6CE-178CFEEBD410.jpeg
E043B1C4-F9DF-4074-9D73-ABE42BF3F810.jpeg
D823F4D2-555C-4A9A-B9B4-5850CD170634.jpeg
9E5021C4-087C-4520-A4B3-23F958649126.jpeg
Ser riktigt bra ut för att vara i ugn.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Vilket pizza stÄl anvÀnder du?
Jag kör denna:

MĂ„nga verkar köra GourmetstĂ„l. De verkar lite duktigare pĂ„ att marknadsföra sitt stĂ„l 😬
 
  • Like
Reactions: SWC

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag kör denna:

MĂ„nga verkar köra GourmetstĂ„l. De verkar lite duktigare pĂ„ att marknadsföra sitt stĂ„l 😬
Kör ocksÄ den som lÀnkats ovan
Funkar kanon i flera Ă„r
 
Topp