• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?


  • Totala väljare
    350

sjökvist

<—Axel Nilson
Såna uttalanden kommer oftast från personer som inte provat Android sen det kom för typ 10 år sen. Som det ser ut idag så får iPhone stryk alla dagar i veckan. Har båda men skulle gärna göra mig av mig iPhonen om det inte var för att jag är tvungen att ha den i jobbet. Ofattbart att det finns folk som använder iPhone privat och faktiskt betalar för det. Jag kan tänka mig att köra iPhone... -den dag som Apple betalar mig för det!
själv så upplever jag iPhone snabbare än exempelivs samsung, och då var samsungen ny och iphonen ett år gammal
 

Richie

Audemars
2-Faktor
P20 PRO är ju hyffsat billig nu på mellandagsrea, kliar i fingrarna och är sugen på att testa något nytt men är rädd att jag kommer sakna IOS och ha svårt för att använda android..
Kör en iPhone 8 idag, vad säger ni? är det värt att testa?
 

par

Patek
2-Faktor
Har för ovanlighetens skull använt en samsung och en chromecast. Tog typ 30 SEK att inse varför man inte ska ha android. De vet ju inte vad de sysslar med.

Ni som kör android har helt enkelt inte testat IOS, finns ingen annan logisk förklaring.
 
Senast ändrad:

BadkarsPiraten

Vacheron
Den jag hade senast var Samsung S8+ och den var förskräcklig. Samsung är väl rätt värdelösa och klart det finns bättre Android telefoner än deras. Men jag föredrar Iphone alla dagar i veckan oavsett.

Vilka siffror som står på ett papper är totalt ointressant när jag inte tycker om hur telefonen känns när den används.



Smaken är som baken, jag tycker Samsungs mjukvara är förskräcklig. Skulle jag någonsin prova Android igen så är det förmodigen Pixel eller Oneplus.

Visst är det så.
Jag tycker Samsung har gjort det bra Och Huawei är rätt horribel.
Oneplus och pixel har jag aldrig provat.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
P20 PRO är ju hyffsat billig nu på mellandagsrea, kliar i fingrarna och är sugen på att testa något nytt men är rädd att jag kommer sakna IOS och ha svårt för att använda android..
Kör en iPhone 8 idag, vad säger ni? är det värt att testa?
Om du köper en så sälj inte av din Iphone. Inom kort så ångrar du dig och vill hem till Iphone igen. Jag vill tycka om Android men det går inte trots flertalet försök.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Om du köper en så sälj inte av din Iphone. Inom kort så ångrar du dig och vill hem till Iphone igen. Jag vill tycka om Android men det går inte trots flertalet försök.
Precis som befarat..
När man dessutom kör MacBook och Apple TV så finns det väl egentligen ingen anledning att byta :) men man är ju alltid öppen för att prova något nytt!
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Precis som befarat..
När man dessutom kör MacBook och Apple TV så finns det väl egentligen ingen anledning att byta :) men man är ju alltid öppen för att prova något nytt!
Alltid kul att prova nya saker, men när det väl kommer till vardagen och ha en telefon som är ”skön” att använda så går man alltid tillbaka. Att man som du säger dessutom har Apple tvs, ipads och airpods så är det ingen idé att ens prova annat.
 
Har för ovanlighetens skull använt en samsung och en chromecast. Tog typ 30 SEK att inse varför man inte ska ha android. De vet ju inte vad de sysslar med.

Ni som kör android har helt enkelt inte testat IOS, finns ingen annan logisk förklaring.
Konstigt, vad var det som inte funkade?
Jag har kört Sony+chromecast i flera år och aldrig haft minsta problem. Däremot så känner jag samma sak för iPhone: -de (Apple) vet inte vad de sysslar med.

Men ska man prova Android så är tipset att inte köra Samsung utan att prova något "renare".

Edit: Och jo, jag har provat IOS.. I flera år.. Och för mig är det ofattbart att det finns folk som betalar pengar för det..
 

par

Patek
2-Faktor
Konstigt, vad var det som inte funkade?
Jag har kört Sony+chromecast i flera år och aldrig haft minsta problem. Däremot så känner jag samma sak för iPhone: -de (Apple) vet inte vad de sysslar med.

Men ska man prova Android så är tipset att inte köra Samsung utan att prova något "renare".

Edit: Och jo, jag har provat IOS.. I flera år.. Och för mig är det ofattbart att det finns folk som betalar pengar för det..
Det gick tex inte att radera ursprungskontot jag kopplade upp med. Spelade ingen roll om jag återställde via mjukvara eller fysisks knapp. Slutade med att jag fick bjuda in ett annat konto efter typ 4 återställningar där den ändå behöll ursprungskontot som användare/admin.

Tyvärr tror jag inte på dig angående iPhone. Handlar oftast om dumsnålhet, man köper en billigare sämre produkt helt enkelt. Sen förstår jag att inte alla vill lägga så mycket pengar som en ny iPhone kostar.

Där har du en stor skillnad, det görs dåliga Anroid lurar men det släpps aldrig några dåliga IPhone.
 

par

Patek
2-Faktor
Förövrigt så kan ni ju testa Android auto( nej det finns ju inte i Sverige men du kan ju ful-ladda ner det och det finns på svenska). Aktuellt bevis på hur förvirrade de är.

Finns ingen levande varelse som kan påstå att Android auto är bättre än Apple CarPlay. Det är en rätt stor del av hur många använder sin mobil.
 

par

Patek
2-Faktor
När det kommer till surfplattor är Apple kanske ännu mer ohotade. Bara titta på den misslyckade produkten som Pixel Slate är, Apple skulle aldrig få för sig att släppa något som i princip är oanvändbart
 
Det gick tex inte att radera ursprungskontot jag kopplade upp med. Spelade ingen roll om jag återställde via mjukvara eller fysisks knapp. Slutade med att jag fick bjuda in ett annat konto efter typ 4 återställningar där den ändå behöll ursprungskontot som användare/admin.

Tyvärr tror jag inte på dig angående iPhone. Handlar oftast om dumsnålhet, man köper en billigare sämre produkt helt enkelt. Sen förstår jag att inte alla vill lägga så mycket pengar som en ny iPhone kostar.

Där har du en stor skillnad, det görs dåliga Anroid lurar men det släpps aldrig några dåliga IPhone.
Haha, i min värld är ALLA iPhone dåliga! Eller nej förlåt, -jag menar värdelösa! :)
 

par

Patek
2-Faktor
Nej, har kört både och i flera år..
Och jag tycker likadant fast tvärtom; de som tycker att IOS är bra "lider" av okunskap och har ännu inte förstått att det finns något som är mycket bättre.

Men jag respekterar att vi tycker olika. :)

Vad är bättre? Svara även gärna på mitt påstående om chromecast, surfplattor och koppling mot bilen. Konkreta saker som bevisar vilken skit de erbjuder
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Nej, har kört både och i flera år..
Och jag tycker likadant fast tvärtom; de som tycker att IOS är bra "lider" av okunskap och har ännu inte förstått att det finns något som är mycket bättre.

Men jag respekterar att vi tycker olika. :)
Det faktum att en gammal iPhone är både snabbare och mindre laggig än en ny android säger det mesta tycker jag
 
  • Like
Reactions: par

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Fanboyismen frodar här ser jag. :)
Apple gör säkert bra grejer men jag tycker inte att iOS är speciellt intuitivt när jag testar min frus iphone. Det involverar ofta fler "klick" än android och bara en sån sak som att försöka koppla upp sig mot Chromecast är helt omöjligt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
När det kommer till surfplattor är Apple kanske ännu mer ohotade. Bara titta på den misslyckade produkten som Pixel Slate är, Apple skulle aldrig få för sig att släppa något som i princip är oanvändbart
Det har du rätt i. Androidplattor brukar vara ganska hopplösa.
Själv behöver jag ingen platta och även om IOS är mer polerat än Android så är Apple bara inte min grej. Jag älskar inte Android, men Appleprodukter gör mig bara arg.
iPhone vs Android är nog inte så mycket en teknisk fråga utan en filosofisk.
 
Vad är bättre? Svara även gärna på mitt påstående om chromecast, surfplattor och koppling mot bilen. Konkreta saker som bevisar vilken skit de erbjuder

Surfplattor: Använder inte. Ungarna har några strulande iPads men i övrigt kan jag inte uttala mig.

Koppling mot bilen: Connectar min Sony mot bilens Bluetooth. Inga problem.

Chromecast: Kört Sony+Chromecast i flera år utan problem som sagt.

En sak jag tycker är utmärkande med iPhone är att dess förespråkare ofta accepterar problemen utan att ifrågasätta. När saker strular på min iPhone och jag frågar iPhone-experterna jag känner om hjälp så brukar de först ofta svara att "det där är inga problem, det löser jag". Men en stund senare så låter det ofta typ såhär:

"Aha, ja det där är ett välkänt problem men det sägs att det ska ordnas i nästa uppdatering".

Eller:
"Nejnej, det där är inget fel, den är nog bara för varm". (Eller kall, -det varierar beroende på årstid.)

Eller:
"Ja men det där kommer inte att funka förstår du väl, den filtypen stöds inte".

Efter uttalanden som dessa brukar jag ifrågasätta om det inte är bättre att använda saker som funkar men då får man oftast bara något muttrande svar om att iPhone ändå är bäst.

I min värld är det fortfarande oförståeligt att folk betalar för att använda iPhone och IOS men vi tycker olika och det accepterar jag. Och självklart ska man köra det man själv tycker är bäst.

Nu lämnar jag tråden och önskar er en trevlig juldagskväll och så så småningom ett Gott Nytt År! :)
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Jag testade Android under två veckor men jag klickade inte riktigt med det. Synd kan jag tycka då Huawei Mate 20 Pro var riktigt schysst på många sätt och vis, speciellt kameran. Den går till försäljning och jag återgår till iOS.
 

par

Patek
2-Faktor
Surfplattor: Använder inte. Ungarna har några strulande iPads men i övrigt kan jag inte uttala mig.

Koppling mot bilen: Connectar min Sony mot bilens Bluetooth. Inga problem.

Chromecast: Kört Sony+Chromecast i flera år utan problem som sagt.

En sak jag tycker är utmärkande med iPhone är att dess förespråkare ofta accepterar problemen utan att ifrågasätta. När saker strular på min iPhone och jag frågar iPhone-experterna jag känner om hjälp så brukar de först ofta svara att "det där är inga problem, det löser jag". Men en stund senare så låter det ofta typ såhär:

"Aha, ja det där är ett välkänt problem men det sägs att det ska ordnas i nästa uppdatering".

Eller:
"Nejnej, det där är inget fel, den är nog bara för varm". (Eller kall, -det varierar beroende på årstid.)

Eller:
"Ja men det där kommer inte att funka förstår du väl, den filtypen stöds inte".

Efter uttalanden som dessa brukar jag ifrågasätta om det inte är bättre att använda saker som funkar men då får man oftast bara något muttrande svar om att iPhone ändå är bäst.

I min värld är det fortfarande oförståeligt att folk betalar för att använda iPhone och IOS men vi tycker olika och det accepterar jag. Och självklart ska man köra det man själv tycker är bäst.

Nu lämnar jag tråden och önskar er en trevlig juldagskväll och så så småningom ett Gott Nytt År! :)

Okej, du kanske inte är en så avancerad användare dvs eftersom du saknar kunskapen om både plattor och kopplingsmöjligheten till bilen.

Kul att du är nöjd, du hade antagligen varit nöjd med en Doro också:)

Otroligt sällan fel på mjukvaran i iOS så jag känner inte igen det där. Är nog snarare ett android problem att de släpper en halv-färdig produkt.
 
Okej, du kanske inte är en så avancerad användare dvs eftersom du saknar kunskapen om både plattor och kopplingsmöjligheten till bilen.

Kul att du är nöjd, du hade antagligen varit nöjd med en Doro också:)

Otroligt sällan fel på mjukvaran i iOS så jag känner inte igen det där. Är nog snarare ett android problem att de släpper en halv-färdig produkt.

Haha, vad jag har för erfarenheter och inte har du ju ingen aning om...
Men jag tror inte att vi kommer att kunna övertyga varandra så jag släpper det här nu.

God Jul! :)
 

Golbica

Omega
Jag kör båda, en jobblur (iphone) och android privat.
Nöjd med båda, samma skit egentligen men gränssnittet i Apple är enklare i gemene mans uppfattning då det ser mer städat ut.

Sen tycker jag android laggar mer generellt.

Skulle nog valt android trots det om jag bara fick köra en telefon.

Tar ett tag att vänja sig vid android, förstår problematiken från att gå från apple anv till android. Känns jävligt rörigt, men när du lär dig är det rätt skönt.

Dock är jag ingen avancerad användare, kör tex macbook med chrome på tvn (inte särskilt optimalt men streamar mest från mobilerna, både ios o android funkar utmärkt)

Sambon skulle dock aldrig palla gå från apple, hon pallar ej lära sig något nytt när apple funkar bra - förstår why. Nog många apple användare som känner igen sig hehe

När jag tänker efter så skulle jag nog heller aldrig testat android om det inte var att jag fick min nuvarande mobil som present tur de för nu gillar jag android oxå :p:D
 
Senast ändrad:

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag kör båda, en jobblur (iphone) och android privat.
Nöjd med båda, samma skit egentligen men gränssnittet i Apple är enklare i gemene mans uppfattning då det ser mer städat ut.

Sen tycker jag android laggar mer generellt.

Skulle nog valt android trots det om jag bara fick köra en telefon.

Tar ett tag att vänja sig vid android, förstår problematiken från att gå från apple anv till android. Känns jävligt rörigt, men när du lär dig är det rätt skönt.

Dock är jag ingen avancerad användare, kör tex macbook med chrome på tvn (inte särskilt optimalt men streamar mest från mobilerna, både ios o android funkar utmärkt)

Sambon skulle dock aldrig palla gå från apple, hon pallar ej lära sig något nytt när apple funkar bra - förstår why. Nog många apple användare som känner igen sig hehe

När jag tänker efter så skulle jag nog heller aldrig testat android om det inte var att jag fick min nuvarande mobil som present tur de för nu gillar jag android oxå :p:D
Jag ogillar inte Android för det är ”rörigt”. Känns som att Ios är mycket mer välgjort med hur det ser ut, animationerna och att det flyter mycket bättre. Jag hatar mini lagget som ofta är i Android. Sen är en Android telefon mycket mer prisvärd men det är en helt annan fråga.
 
  • Like
Reactions: par

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag gillar Android men tyvärr är det inte riktigt framme där iOS är ännu. Det finns någon konstig känsla av att det hackar även på lurar som Huawei Mate 20 Pro. Dessutom seger det ned sig med tiden på ett sätt som en iphonetelefon inte gör. Exempelvis när man öppnar meddelandehanteraren med långa konversationer eller mycket meddelanden alternativt när man öppnar bildappen och telefonen är smockfull av bilder. Sen är det såklart väldigt svårt att avvänja sig från iMessage, men hoppas att r
 
Topp