• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?


  • Totala väljare
    350

Richie

Audemars
2-Faktor
Läste faktiskt inte inläggen utan såg bara att den bumpats ordentligt.
Behöver jag läsa? Eller är lag android fortfarande lag android och lag iOS fortfarande lag iOS? ;):D
Haha nej inget nytt!
Jag gjorde ett försök att byta sida! men har efter en dag kommit fram till att jag med all säkerhet kommer byta tillbaka igen :D
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
thumb_when-you-push-the-enemy-line-back-150-yards-and-39931439.png
 
Klart man vågar android! Har haft både Oneplus 6 och Huawei p20 pro. P20 pro var definitivt den bästa telefonen jag någonsin haft:)
 

Stoikern

Cartier
2-Faktor
För er som värdesätter integritet (privacy) kan jag informera att Android registrerar betydligt mer data om er än vad Apple/iOS gör. Tillåter ni inte Google att tracka er så förlorar ni även en del av funktionerna med Android. Vi pratar geografisk tracking var 10:e sekund. Se t.ex. "Every step you take" från norska forbrukerrådet.

Använder dock själv Android och Huawei. Utnyttjar dock rättigheten att få min data raderad. Det är för övrigt en ögonöppnande upplevelse att begära ut all data som Google, Facebook eller annan tech jätte har om lagrad om dig! :pompus:
 

ScubaKing

Audemars
För er som värdesätter integritet (privacy) kan jag informera att Android registrerar betydligt mer data om er än vad Apple/iOS gör. Tillåter ni inte Google att tracka er så förlorar ni även en del av funktionerna med Android. Vi pratar geografisk tracking var 10:e sekund. Se t.ex. "Every step you take" från norska forbrukerrådet.

Använder dock själv Android och Huawei. Utnyttjar dock rättigheten att få min data raderad. Det är för övrigt en ögonöppnande upplevelse att begära ut all data som Google, Facebook eller annan tech jätte har om lagrad om dig! :pompus:

Var stänger man av det i luren??
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Android i Huawei-mobiler kommer inte att kunna få kommande uppdateringar läste jag i The Guardian.
 

Sledger

Cartier
Android i Huawei-mobiler kommer inte att kunna få kommande uppdateringar läste jag i The Guardian.
Ja, handelskriget mellan USA och Kina sätter sina spår. Trump-administrationen har svartlistat Huawei för handel för amerikanska företag. Men om jag förstått det rätt så gäller detta kommande telefoner och ej de som finns nu. Så har man redan en så ska det fortsätta som vanligt. Hoppas verkligen det blir så för jag sitter med en P30 Pro. :confused:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ja, handelskriget mellan USA och Kina sätter sina spår. Trump-administrationen har svartlistat Huawei för handel för amerikanska företag. Men om jag förstått det rätt så gäller detta kommande telefoner och ej de som finns nu. Så har man redan en så ska det fortsätta som vanligt. Hoppas verkligen det blir så för jag sitter med en P30 Pro. :confused:

Knepigt läge då jag tänkte skaffa just P30 Pro eller ev kommande Mate för kamerans skull som framförallt på macro verkar överlägsen allt annat.
 

Erik83

Cartier
Ja, handelskriget mellan USA och Kina sätter sina spår. Trump-administrationen har svartlistat Huawei för handel för amerikanska företag. Men om jag förstått det rätt så gäller detta kommande telefoner och ej de som finns nu. Så har man redan en så ska det fortsätta som vanligt. Hoppas verkligen det blir så för jag sitter med en P30 Pro. :confused:
Samma här, köpte förra veckan. Pratade nyss med 3's kundtjänst som bad mig återkomma om några dagar, de inväntar svar från Huawei.
 
Läste precis detta jag också nu. Sitter på en huawei för tillfället och var lite sugen på uppdatering till p30 pro, men ser ut som jag får hålla mig ett tag. Är lite "noob" i ämnet, så vad menas med mobiler med öppen källkod som nämns i artiklarna?
 

zeke_varg

Omega
Jag hoppas iPhone börjar snickra ihop billigare lurar.

...men om tillräckligt med folk köper dyrt behöver man ju se sig om efter annat då de inte ser behovet av sänkning.

Spännande att se var huawei tar vägen i det här kriget också även om konsumenter drabbas av skiten. Men jag tror det blåser över inom kort.
 
Topp