• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vågar jag Android?

Ska jag byta till Huawei?

• Totala väljare
    350
Sony är det inget fel på. Fram till Xperia z3 var dem ju wow med batteritiden man fick och att de var vattentäta. Nästa z5 hade problem med överhettning etc.

Sanni gen är att de flesta märkena är bra. De innehåller samma processor, iår snapdragon 845 och typ 4-6 gb ram minne.
Någons kamera är bättre ön den andra etc ...
Nu köper väl de flesta huawei, samsung känns det som...sony säljer inte lika bra...och lg marknadsför inte lika mycket.

Samsungen är som sagt inte dubbelt så bra som oneplus även om den nästan kostar det dubbla. Jag tycker tvärtom att förutom kameran slår op6 s9+ på de flesta punkter......

Vad är viktigt för er? Svårare är det inte :)

Batteritid, skärm, snabba uppdateringar, snabb vid surf och videokollande. För mig är Nokia 7 plus, Nokia 8 eller Nokia 8 Sirocco de bästa alternativen.

Ang det du sa om OP6 vs S9+

https://versus.com/sv/oneplus-6-vs-samsung-galaxy-s9-plus-qualcomm-snapdragon-845

S9+ verkar vara bättre på fler punkter =)

Jag har ju haft bägge, så du får gärna fråga om du undrar något. Finns många fler jämförelsesidor...går du efter en sida som jämför spec hamnar du inte rätt.

Väljer man idag mellan s8+ och s9+ hade jag valt s8+ då priset är bättre.
S9+ har hemsk batteritid, min s8+ hade tom bättre.
Alla prioriterar vi olika

Sony har alltid lidit av kass kamera. Och svag konstruktion. Tappar du telefonen från låg höjd och småsprickor uppstår kan du inte ens skrolla.
Kan inget om specar, tekniska komponenter o.s.v. men jag har alltid varit mycket nöjd med kameran. Blir bra mycket bättre bilder än iPhone och Samsung som jag kunnat jämföra med.

Hur den är att scrolla med sprickor i glaset vet jag inte för jag har aldrig haft några sprickor. Nu är jag väl iofs ganska rädd om mina telefoner men det händer ju såklart att man tappar dem ändå, både från hög och låg höjd, men ändå har den alltid klarat sig.

Så sammanfattningsvis håller jag inte med dig alls och det ska nog väldigt mycket till för att min inte nästa telefon också ska bli en Sony.:)

Kan inget om specar, tekniska komponenter o.s.v. men jag har alltid varit mycket nöjd med kameran. Blir bra mycket bättre bilder än iPhone och Samsung som jag kunnat jämföra med.

Hur den är att scrolla med sprickor i glaset vet jag inte för jag har aldrig haft några sprickor. Nu är jag väl iofs ganska rädd om mina telefoner men det händer ju såklart att man tappar dem ändå, både från hög och låg höjd, men ändå har den alltid klarat sig.

Så sammanfattningsvis håller jag inte med dig alls och det ska nog väldigt mycket till för att min inte nästa telefon också ska bli en Sony.:)

Kanske en anekdot från min sida men jag verkar inte vara ensam om att vara missnöjd med Sonys kamera.
Nu var det några år sedan jag ägde en Sony (z1 mini) men kameran på den var under all kritik. Bilderna blev utsmetade hur man än gjorde med optimal ljussättning osv. Kameran har enligt recensioner inte tagit några större kliv jämfört med andra producenter.
Det märkliga är att den utmärkta kameran som sitter i min Huawei Nexus 6p kommer från Sony. Annars brukar japanerna behålla det bästa själv men här har de gjort tvärtom.

Jag tappade min telefon på nån meters höjd på linoleum och skärmen spräcktes då den var för hårt spänd av kanterna . Gick inte skrolla eller göra något alls på telefonen. Fick slänga den.
På andra telefoner går det åtminstone att använda telefonen även om skärmen spruckit.
Jag har tappat min Nexus 6p otaliga gånger utan problem.

Ja, absolut säger jag! Har tidigare haft flera iphone-modeller och skulle inte överväga att gå tillbaka. Ett mera "öppet" OS som känns betydligt smartare än IOS enligt min mening. Men välj då tex. Pixel alternativt Oneplus för snabba uppdateringar och ett rent OS utan massa onödigt bloatware.

Hur har ni android Nvändare löst det med skärmskydd och den kurvade skärmen?

Testade en s9 och tyckte det var sjukt jobbigt att ingen kunde få till det med skyddet på ett bra sätt

Hur har ni android Nvändare löst det med skärmskydd och den kurvade skärmen?

Testade en s9 och tyckte det var sjukt jobbigt att ingen kunde få till det med skyddet på ett bra sätt
Jag kör ett "Invisible Shield ZAGG hd dry" på min S8'a, tillsammans med Samsungs egna alcantaraskal. På så sätt så sitter kanterna på filmen ner i springan mellan skal och telefon, och är inte lika utsatt. Utan skal så krullade skärmskydden upp sig på nolltid vid dom rundade sidorna. Detta skal och film har nu suttit i över 1 år utan minsta tendens till att släppa eller rullas upp. Jag är nöjd men denna lösningen.

problemet de hade var att få dit själva zagg skyddet. Det tenderade att alltid bli bubblor under det. Sjukt irriterande.

Tycker att det sa en hel del när man har livstidsgaranti och att butiken själva har jätteproblem att få dit det

Senast redigerad av en moderator:
I förra veckan så bestämde jag mig för att gå över till android.

Jag köpte en OnePlus 6t. Den passar mig perfekt. Jag tycker det är roligt att göra mkt egna inställningar.

Det i kombination med att den är hälften så dyr gjorde att jag köpte den.

Är mkt nöjd med mitt val so far kan jag säga.

I förra veckan så bestämde jag mig för att gå över till android.

Jag köpte en OnePlus 6t. Den passar mig perfekt. Jag tycker det är roligt att göra mkt egna inställningar.

Det i kombination med att den är hälften så dyr gjorde att jag köpte den.

Är mkt nöjd med mitt val so far kan jag säga.
Bra köp!
Jag kan rekommendera er andra att köpa begagnad oneplus 6 nu när 6t har kommit. Säöjs nyskick för 3500-4000kr på blocket.

Någon med koll på hur Pocophone F1 är? Jag har alltid haft iPhone men börjar som många andra tröttna på stigande priser och ingen ny upplevelse.

Se tex här: Poco kostar ca 4k och XS ca 11k. Spola fram till 2:00 för speed test. IPhonen halkar efter...

Någon med koll på hur Pocophone F1 är? Jag har alltid haft iPhone men börjar som många andra tröttna på stigande priser och ingen ny upplevelse.

Se tex här: Poco kostar ca 4k och XS ca 11k. Spola fram till 2:00 för speed test. IPhonen halkar efter...
Jag har en poco. Kör lineage med root och pixel 3 kameran med Night sight.

Gör det enkelt...vill inte tjata...
Men oneplus 6, med 8gb ram och 128gb lagring får man nu på blocket för 3500kr....max 4000kr

Bästa mobilen du kan få för pengarna och allmänt bästa luren...bästa batteritid och laddningstid jag haft...renast och snabbast android.
Kolla mkhdb på youtube! Årets mobil 2018

Siffror på ett test är ju inte intressant när det är en usel användarupplevelse som Android så ofta är tyvärr.

Använder själv poco och den är hur bra som helst sett till pris. Slår op 6 på fingrarna.

Siffror på ett test är ju inte intressant när det är en usel användarupplevelse som Android så ofta är tyvärr.
Såna uttalanden kommer oftast från personer som inte provat Android sen det kom för typ 10 år sen. Som det ser ut idag så får iPhone stryk alla dagar i veckan. Har båda men skulle gärna göra mig av mig iPhonen om det inte var för att jag är tvungen att ha den i jobbet. Ofattbart att det finns folk som använder iPhone privat och faktiskt betalar för det. Jag kan tänka mig att köra iPhone... -den dag som Apple betalar mig för det!

Köper aldrig iphone igen. Samsung S7 Edge som jag hade innan jag skaffade mig en iphone 8 känns bra mycket fräschare och modernare. Jag hade iphone 4s när den var ny ca 2012 och jag märker knappt skillnad på den och iphone 8.

Skillnad på Android och Android.
Över 13 tusen olika typer av android telefoner gjorda. Är alla likadana? Come on.
13st iOS telefoner är en piss i sjön.
Klart det inte är perfekt men det beror på vad man har.
Samsung är jävligt fina. Jag har Huawei nu och tyvärr, jag vill tycka om den men den är skit. Vill bara slänga aset i marken och köpa en Samsung som jag borde ha gjort. Den är sämst. På allt.

Kör OnePlus 6t. Har minst lika bra specs som iPhone, osynlig fingeravtrycksensor inbyggd i skärmen och minimal notch. Minsta är 6gb ram och 128 storage för 5800ish

Såna uttalanden kommer oftast från personer som inte provat Android sen det kom för typ 10 år sen. Som det ser ut idag så får iPhone stryk alla dagar i veckan. Har båda men skulle gärna göra mig av mig iPhonen om det inte var för att jag är tvungen att ha den i jobbet. Ofattbart att det finns folk som använder iPhone privat och faktiskt betalar för det. Jag kan tänka mig att köra iPhone... -den dag som Apple betalar mig för det!
Den jag hade senast var Samsung S8+ och den var förskräcklig. Samsung är väl rätt värdelösa och klart det finns bättre Android telefoner än deras. Men jag föredrar Iphone alla dagar i veckan oavsett.

Vilka siffror som står på ett papper är totalt ointressant när jag inte tycker om hur telefonen känns när den används.

Skillnad på Android och Android.
Över 13 tusen olika typer av android telefoner gjorda. Är alla likadana? Come on.
13st iOS telefoner är en piss i sjön.
Klart det inte är perfekt men det beror på vad man har.
Samsung är jävligt fina. Jag har Huawei nu och tyvärr, jag vill tycka om den men den är skit. Vill bara slänga aset i marken och köpa en Samsung som jag borde ha gjort. Den är sämst. På allt.

Smaken är som baken, jag tycker Samsungs mjukvara är förskräcklig. Skulle jag någonsin prova Android igen så är det förmodigen Pixel eller Oneplus.

Senast ändrad:
Gör det enkelt...vill inte tjata...
Men oneplus 6, med 8gb ram och 128gb lagring får man nu på blocket för 3500kr....max 4000kr

Bästa mobilen du kan få för pengarna och allmänt bästa luren...bästa batteritid och laddningstid jag haft...renast och snabbast android.
Kolla mkhdb på youtube! Årets mobil 2018

Renast android får du bara via Pixel eller Android One (t ex Nokia).

Körde en Huawei P20 Pro efter att ha haft iPhone, var tvungen att byta tillbaka för operativsystemet var värdelöst enligt mig

Här väckte man liv i en gammal tråd, kul! Jag köpte faktiskt Pocophone F1 idag och är hittils väldigt nöjd. Ca 4k för 128gb versionen och efter att ha lekt med denna som är galet snabb ångrar jag inte ett dugg att jag inte köpte iPhone xs för ca 3ggr mer :)

Här väckte man liv i en gammal tråd, kul! Jag köpte faktiskt Pocophone F1 idag och är hittils väldigt nöjd. Ca 4k för 128gb versionen och efter att ha lekt med denna som är galet snabb ångrar jag inte ett dugg att jag inte köpte iPhone xs för ca 3ggr mer :)
Ska påminna dig när du har köpesannonser ute på Iphones vad det lider. Borta bra men hemma(Iphone) bäst :cool:

Känner samma. Har alltid varit fanboy och tagit en stolthet i det men nyaste iPhone tillför inget mervärde. Har därför köpt en BlackBerry, känner mig nöjd efter 2v får se hur det känns framåt.

Tillbaka
Topp