• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

Fan vad sjukt att en förstörd stålRO kostar som en fin guldRO!
11549459_fullsize.jpg
11562799_bukobject.jpg

Undra hur många tusenlappar säljare och Bukowskis själva förlorade på den fantastiska tekniken. Jag hade varit galen om jag verkligen velat ha något eller om jag själv sålt på en auktion där det knappt gick att buda.

Hoppas verkligen att de kan snäppa till sig i framtiden.

Hehe, fin Breitling helt klart. Undrar dock om dateringen var korrekt.
1945 ska den vara ifrån. Finns Breitling-märkta med Venus 158 utan gravyr också f.ö.

Blanka tavlor är dyrt.
Riktigt nice tropical på den (som inte riktigt framgick av bilderna men väl i verkligheten), men index drog ner lite som sagt.

Undra hur många tusenlappar säljare och Bukowskis själva förlorade på den fantastiska tekniken. Jag hade varit galen om jag verkligen velat ha något eller om jag själv sålt på en auktion där det knappt gick att buda. Hoppas verkligen att de kan snäppa till sig i framtiden.

Ja, det där var skumt, tanken var, som jag förstod det efter att ha talat med intendenterna på plats i helgen att man behövde deponera för varje objekt - även för onlinebud. Jag tyckte det lät lite märkligt men så var det tydligen tänkt, tydligen en hel del problem med vinnande budgivare som aldrig betalat/hört av sig.

Ja tidiga Breitlings saknar rätt ofta märkning på verken. Syftade på min udda KS som är snarlik och lite tidigare. En 765 med Luftforsvaret-graverat tryckboettlock.
Aha, ja, den är riktigt fin. Stötte på den när jag googlade lite innan auktionen :) Men #65 var riktigt fin, bra boett etc. Känns väl som ett ok marknadsmässigt pris (med premium för tropical inräknat) även om jag själv inte var beredd att lägga 40k i slutändan.

Någon annan här som bjöd hem en auktion från Bukowskis? 4 auktioner slutade under mitt förhandsbud men står inget om att jag har "vunnit" något på min profil. Kanske tar tid.

Någon annan här som bjöd hem en auktion från Bukowskis? 4 auktioner slutade under mitt förhandsbud men står inget om att jag har "vunnit" något på min profil. Kanske tar tid.
Har ingen uppdatering på mina heller så tror vi får vänta in att auktionerna stänger för idag. Vet däremot inte hur det brukar fungera.

Tillbaka
Topp