• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vårens auktioner (Kaplans, Stockholms auktionsverk och Bukowski länkade i första inlägget)

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur funkar guld/stål-kombon på Seamastern (som för övrigt var cool som fan)?
På stål-med-guldinlägg är väl guldet "invällt" i spåren i stålet på något märkligt sätt, har jag för mig. Hur är det gjort med stålinlägg i guldet?
Förmodar det är på samma vis som med guldinläggen i titanklockorna, men jag vet inte.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
26F0DCB5-6CA6-4476-8E72-5310027D61D5.jpeg
 

Jackee

Omega
Vann tyvärr inte objektet jag bjöd på den här gången.

Det har nog varit stora problem med förra klockauktionen att vinnare budgivare inte betalat och hämtat ut klockorna. Så därav det nya konceptet. Tror det dessutom är första gången Bukowskis har kört med något liknande (åtminstone vad jag kan komma ihåg). Så det har nog varit många initial problem med hur det ska hanteras, kommuniceras etc.

Är generellt emot att lägga in 30% i deposit på något som man inte är garanterad att få. Men det är ju tyvärr bara att gilla reglerna om man ska vara med.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Rozzy

E-3PO
2-Faktor

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
För mig känns det som ett damur.

32mm, bandet ser hyfsat brett ut - kan tänka mig 18? Känns som ett utmärkt Smokingur imo, givet att länken byts ut. :)

Ser ut att vara 16mm snarare (mät och räkna får ni se). I och med breda glasringen blir tavla och glas väldigt litet. Kan nog fungera som smokingur men kanske är ett damur trots allt?

Länken som sitter på talar ju för det, iallafall.
Jag tänker självklart damur! Precis som @Rozzy skriver; relativt tilltagna mått men själva tavlan är damstorlek. Och den där länken, ärligt talat? Jag känner mig tillräckligt säker i min manlighet för att bära min 32mm Elgin A11 eller JLC duoplan på 16x27, men den länken vetefaan...
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag tänker självklart damur! Precis som @Rozzy skriver; relativt tilltagna mått men själva tavlan är damstorlek. Och den där länken, ärligt talat? Jag känner mig tillräckligt säker i min manlighet för att bära min 32mm Elgin A11 eller JLC duoplan på 16x27, men den länken vetefaan...
Länken är ju givetvis dam och som tidigare nämnt inte original till klockan (då det är Chopard stämplat). Nej, den klockan med länk hade känts som om man bar mormors klocka..
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Personliga favoriten tillsammans med Kronometer Stockholm var nog ändå Milgaussen, kändes nääästan som att man klämde på en ny klocka. Väckte habegäret. Klubbad 280k så dryga 340k i slutändan, men samtidigt växer 1019-fullset i NM-skick inte på träd.

1019s.jpg
 
Senast ändrad:

Jackee

Omega
Är det någon som har fått tillbaka sina deposition pengar från Bukowski auktionen ännu? (Vi som tråkigt nog inte vann något).
 
Topp