• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I dagsläget med stegrande priser på allt vad som heter Rolex så söker jag nu lite hjälp av er.
En bekant ligger i skilsmässa och de vill avyttra en Rolex 16018 med presidentlänk, utan tillbehör från -86.
Anta att det är dags för en service, då ingen historik finns. Inga större dings eller större stretch.

Får tillgång till den i helgen och kan då kolla närmare på den och göra en gångtest.

Vad tror ni om värdet?

Här kommer ett par kassa bilder:
54CE6C1A-399E-4AC2-99BD-C37BF1AA0AA7.jpeg
E3B3F01F-E38B-438D-9FCF-BB766E53EFD2.jpeg
Jag är intresserad.

Är 13k ett rimligt pris för en ett år gammal, repfri, fullset Royal Steel Classic 41mm, med ett extra SS originalläder? Modellen har index och visare i roséguld om det här någon betydelse..

Mvh Roffe

En lätt begagnad Breitling Avenger GMT II fullset.
Vad är rimligt att ge om man är intresserad av att köpa en sådan?

Tack!

Är 13k ett rimligt pris för en ett år gammal, repfri, fullset Royal Steel Classic 41mm, med ett extra SS originalläder? Modellen har index och visare i roséguld om det här någon betydelse..

Mvh Roffe
Tycker att det är ett rimligt pris, kostar väl 21300:- ny med guldindex (18100:- annars)
Bör vara dessutom ett års garanti kvar.
Tycker jättemycket om min, modellen är så mycket snyggare än worldtimer enligt mig.

Tycker att det är ett rimligt pris, kostar väl 21300:- ny med guldindex (18100:- annars)
Bör vara dessutom ett års garanti kvar.
Tycker jättemycket om min, modellen är så mycket snyggare än worldtimer enligt mig.
Tack. Ja, det är jag som säljer, och i ärlighetens namn så kommer jag faktiskt inte ihåg exakt listpris (eller vad jag betalade exakt heller, då jag köpte flera ur samtidigt)
Och jo, klockan är faktiskt väldigt sparsamt använd, då jag tkr den bär lite stort.. Och det är jäkligt tråkigt då jag i ärlighetens namn tycker att det är en av de snyggaste och mest prisvärda klockor jag haft.
Den silvertonade tavlan gör sig fruktansvärt fint till visarna och indexen.
Och jo, det är garanti kvar.

Anledningen att jag frågar är om jag missbrdömt helt. Och det det är så att jag prissatt den helt tokigt. Men jag får väl lägga den på blocket om det inte dyker upp nån snart.. Jag kan juh inte sälja den för halva listpriset när den är använd max tre månader. Hehe.

Tack för svar.

Mvh Roffe.

Funderar på att sälja min 116613LN från 2009/2010 med box only, vad kan man tänkas begära?

Bilagor

• 792D2BBD-282E-487E-8ADE-B53D09578F8D.jpeg
    792D2BBD-282E-487E-8ADE-B53D09578F8D.jpeg
    124.8 KB · Visningar: 2
I dagsläget med stegrande priser på allt vad som heter Rolex så söker jag nu lite hjälp av er.
En bekant ligger i skilsmässa och de vill avyttra en Rolex 16018 med presidentlänk, utan tillbehör från -86.
Anta att det är dags för en service, då ingen historik finns. Inga större dings eller större stretch.

Får tillgång till den i helgen och kan då kolla närmare på den och göra en gångtest.

Vad tror ni om värdet?

Här kommer ett par kassa bilder:
54CE6C1A-399E-4AC2-99BD-C37BF1AA0AA7.jpeg
E3B3F01F-E38B-438D-9FCF-BB766E53EFD2.jpeg
Är också lite sugen på en sådan :)

Hej, vad är ett rimligt pris för en 116610LV (hulk) 2018 uttagen hos svensk AD och plasten sitter kvar?!
Ja, det verkar inte vara en av dessa man kan göra sig en hacka på, möjligtvis några tusenlappar upp. Du "tjänar" troligen mer på att byta den mot någon annan klocka som värderas högre, eller en likvärdig prismässigt, men kanske limiterad som kan stiga med åren? Om du vill tjäna pengar alltså, vilket verkar vara fallet med en icke avlastar klocka, köpt för max ett par veckor sen för kostnaden av en ny "storstadsbil" (haha);).
Mitt tips.

Mvh Roffe.

Ja, det verkar inte vara en av dessa man kan göra sig en hacka på, möjligtvis några tusenlappar upp. Du "tjänar" troligen mer på att byta den mot någon annan klocka som värderas högre, eller en likvärdig prismässigt, men kanske limiterad som kan stiga med åren? Om du vill tjäna pengar alltså, vilket verkar vara fallet med en icke avlastar klocka, köpt för max ett par veckor sen för kostnaden av en ny "storstadsbil" (haha);).
Mitt tips.

Mvh Roffe.
Va...man gör sig inte en hacka?
Oom du hade en som du plockat ut och sålde senare på dagen hade du lätt kunnat göra 5-7K, det är en hacka i min bok iaf.

• Like
Reactions: Bas
  • Like
Reactions: Bas
Tillbaka
Topp