• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Håller med dig, dock vet vi ej om det skulle köpas eller säljas, men själv hade jag inte lagt många kronor över list.

Nu var det ju faktiskt en Hulk vi pratade om, vet ej var Daytonan kommer in i bilden...
En Hulk är en dålig investering om man står i kö i två år för att ev tjäna 5k. En Daytona är ingen dålig investering om du var snabb vid releasen och ställde dig i kö hos ALLA AD, direkt. Då hade du gjort en hacka. Det var en jämförelse.

En Hulk är en dålig investering om man står i kö i två år för att ev tjäna 5k. En Daytona är ingen dålig investering om du var snabb vid releasen och ställde dig i kö hos ALLA AD, direkt. Då hade du gjort en hacka. Det var en jämförelse.
Förstår fortfarande inte varför du börjar prata om att tjäna pengar, det frågades om ett rimligt pris på en Hulk?
Jaja, nu släpper jag det.
Trevlig söndag.

Förstår fortfarande inte varför du börjar prata om att tjäna pengar, det frågades om ett rimligt pris på en Hulk?
Jaja, nu släpper jag det.
Trevlig söndag.
Jag skrev bara att priset nog inte ligger långt från list, alltså inget du gör dig en hacka på. Det var bara så enkelt.:)
Släppt här med *poof its gone*

Mvh Roffe

Ursprung spelar ingen roll då dem tillverkas på samma ställe. Ja, jag vet att det finns visa som går igång på att det ska vara svensk ad, men det är inte logiskt att höja/sänka priset för det.
Däremot så säljer gråhandlare Hulk nya för 95+ nu.

Ursprung spelar ingen roll då dem tillverkas på samma ställe. Ja, jag vet att det finns visa som går igång på att det ska vara svensk ad, men det är inte logiskt att höja/sänka priset för det.
Syftar du på min kommentar så var jag ju självklart ironisk!
Lite svårt att få det att framgå i text kanske :)

Hej, behöver lite KS hjälp nu.
Undrar vad en omega AT gen ett kan vara värt utan box och papper. Servad hos omega 2012, kvitto och utbytta delar från service finns. 2503.33.
images.jpeg

Tack!

Vad är ett rimligt pris för en Longines La Grande Classique 26mm (Jag tror det står 26 i papperen, men när jag mäter så får jag det till 28 ex krona..)
Klockan är inköpt för ett drygt år sedan men troligen inte buren 10 timmar sen köp.
Alltså är klockan i nyskick. Kommer på svart, blankt crocoläder.
Nypriset/list låg/ligger runt tian, om jag kommer ihåg rätt. :)

Mvh Roffe
20180416_181022.jpg
20180416_181114.jpg
20180416_181123.jpg

116710ln från 2007, nyservad och fullset med en dig på sidan. Känner lite att man kanske borde vänta in en nyare här på KS istället för några tusen till.

https://www.blocket.se/vi/78861779.htm
Den var inte ett bra pris. Det står inte att den blivit servad, i annonsen.

Det såldes med tillbehör från 2007 för 54k här på KS i år.
För dryga 60 bör du kunna få med ett par till ett gäng år på nacken bara.

Gick en oanvänd dvs NOS 114270 från 2001 på Bukowskis kvalitetsauktion i torsdags för 40 tkr exkl. avgifter dvs totalt 49 tkr. Tycker 45 tkr låter mycket för en brukad.
Skjut gärna iväg några länkar med referensobjekt som går att ta på (ja, bildligt talat). Jag har vänner som letar den och skulle mer än gärna förmedla ett bra exemplar i prisklassen 40.000:-.

Jag skulle snarare säga att både den NOS som såldes här och på Bukowskis hade ett bra pris. Men hej, det är min åsikt.

Senast ändrad:
Hej!

Tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig med ett rimligt pris för en Rolextavla; linnetavla, visare och passande datumhjul till 1601/1603? Se bild.

0C74FAF0-5230-4DC8-B725-FF0A54828573.jpeg

Bästa hälsningar
Sebran

• Like
Reactions: S.N
Säljs en ny nu här på forumet för strax under 95 och med allt som tillkommer landar den på strax under 120 om du skall ha den skickad hit till Sverige.

Hej!

Tänkte kolla om någon kunde hjälpa mig med ett rimligt pris för en Rolextavla; linnetavla, visare och passande datumhjul till 1601/1603? Se bild.

0C74FAF0-5230-4DC8-B725-FF0A54828573.jpeg

Bästa hälsningar
Sebran

Har köpt och sålt linnen tavlor för runt 1500-2000 kr lite beroende på skicket

Att hitta med matchande tavla och datumhjul är betydligt svårare/dyrare

Har köpt och sålt linnen tavlor för runt 1500-2000 kr lite beroende på skicket

Att hitta med matchande tavla och datumhjul är betydligt svårare/dyrare

Vad skulle du begära för pris om allt är i bra skick? Bilden jag bifogade är tavlan jag funderar på sälja. Som du ser så är datumhjulet till linnetavlan.

82935BDF-CEEA-4410-A719-D0C7A9EB0051.jpeg
70A6EEAA-0C3F-4629-AAC2-5549A4EFCE46.jpeg
En kompis till mig vill sälja sin Breitling B10050 Wings Automatic. Jag fick till uppgift att hjälpa honom. Men jag kan ju inget om Breitling :p

Rimligt pris för denna? Kommer med länk, box och pappersallad.

Hej,
Tänkte kika med er vad ett rimligt pris för en 116610LN uttagen 2014 från Svensk AD med alla papper samt boxar. Har fått sig en lätt polering av samma AD tidigare. En kollega som ska sälja & vet inte alls om köer etc påverkar pris på en 4 år gammal. Hairlines osv finnes då den använts vardagligen har bara sett ett lite större på en av luggarna. Tack på förhand! (Ska försöka ordna bild)

Tjena....

Jag blev erbjuden en 16570... säljaren säger den i fulllset, mkt fint skick å nyservad av rolex i mars me 2 års garanti... den e från2005.

É 51 000 ett bra pris??

Hej,
Tänkte kika med er vad ett rimligt pris för en 116610LN uttagen 2014 från Svensk AD med alla papper samt boxar. Har fått sig en lätt polering av samma AD tidigare. En kollega som ska sälja & vet inte alls om köer etc påverkar pris på en 4 år gammal. Hairlines osv finnes då den använts vardagligen har bara sett ett lite större på en av luggarna. Tack på förhand! (Ska försöka ordna bild)
Någon?

Tillbaka
Topp