• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Får väl göra det, har dock inget konto där för jag gillar ej Tradera, men det är väl dags att skaffa. Hur ser ev. köpare på en ny Tratt-medlem?
Förmodligen inte positivt , finns många bedragare och många ignorerar / bannar nyreggade medlemmar utan omdöme för att minimera klåpare.
Men alla måste ju börja från start någon gång.
Samma på KS , folk drar öronen åt sig när en nyreggad medlem kränger massa dyra ur utan referenser

Jag kan sälja den åt dig på mitt konto. Men då måste du va 100000000% ärlig ang din klocka. Har inga negativa omdöme och spoilar inte mitt rykte på något strunt.
Eller börjar du som newbee som alla andra
Om du vill så gärna. Du kan kika mina referenser och även annonsen jag tidigare länkade till. Ska sova nu, men vi kan prata vidare i PM imorgon! :)

Vad är rimligt pris för en panerai 392 2013 fullset, ny servad 2017 alla papper finns?
Upplever att det är en väldigt sprid prisbild på panerai.

Vad gör jag för fel med min pre bond :)? Hade intressenter i början, men inget nu när den är såpass prissänkt. Trodde den skulle försvinna illa kvickt. 10,5k på Uretvintage för ett par år sedan, snittar 13-14 på Chrono i sämre skick.

Sett kvarts-prebond säljas för 7k på forumet så därför jag undrar?

Vad är rimligt pris för en panerai 392 2013 fullset, ny servad 2017 alla papper finns?
Upplever att det är en väldigt sprid prisbild på panerai.

Skulle gissa kring 38-40k

Jag fick en bit under 50 för min 6 månader gamla inkl 2x Assolutamente i nyskick ( värde 5k) förra våren, men då var det generellt bättre drag på Pannorna här på k&s. Känns som mycket ligger osålt en längre tid.

Då jag inte har så stor koll på vintage så vänder jag mig till dom som har mer expertis :)

Klockan jag funderar över är den här tank modellen från omega som jag fick upp intresset för.
Kaliber 620 ca 60 tal
guldpläterad 20 micron
22.,5 bred 41,4 lång
utan box/papper
IMG_4964.PNG

Finns inte så många referenser på svenska sidor, så jag kollar med panelen.
Vad är ett rimligt pris för en,
11610lv (Kermit), M-serie 2008 i bra skick.
Fullset, Sv såld (Rob), service 2013 och dec 2017, båda gångerna på Nymans.

Tillbaka
Topp